• supertrouper

Vi som gör äggdonation ute i Europa

saknarknytte: Så skönt att det ordnade sig. Jag PM'ar dig alldeles straxt med tips om kanonbra gyn i Stockholm!

Annikamarie,merlot och Nioli: Lycka till med era ET respektive FET!

sodkt: Håller tummarna stenhårt för dig!

Själv väntar vi med spänning till på onsdag då vi tar oss till Lissabon för första möte på AVA-kliniken på fredag - passar på att ta en romantisk långweekend när vi ändå är där

• supertrouper
    isisisis skrev 2009-09-15 16:55:23 följande:
    Eller jag ska väl svara Ja,det har samma syfte Trombyl som Fragmin
    Sjutton också, och jag som fått Trombyl. Nu blir jag ju orolig att det inte ska hjälpa :( Bör jag be min gyn ändra till Fragmin?
  • supertrouper
    isisisis skrev 2009-09-15 17:30:40 följande:
    Har du gjort immunologiska tester då? Man måste veta vilken dos man behöver och vad som är fel .
    Inte i samband med fertilitetsutredning men i samband med uppföljning av mina autoimmuna kroniska sjukdomar. Men det var ett par år sen sist nu. Tror ni de kommer göra såna tester på AVA-kliniken? Bör vi fråga särskilt om det?
  • supertrouper

Har precis kommit hem från Lissabon och ser att det varit en hel del aktivitet härinne under frånvaron. Har inte hunnit läsa ikapp men önskar grattis till er som fått positiva besked, sänder tröstkramar till er som fått tråkiga besked eller bara behöver en tröstkram och välkommen till ni som är nya!

Nu är vi formellt igång äntligen. Träffade Dr. Tuna, en oerhört (iaf till synes) professionell och trevlig gynekolog, som gav en ordentlig genomgång av hela processen. Vi var där i ungefär en timme och nu är det bara att vänta på att de hör av sig så snart en donator finns tillgänglig. Det känns skönt att de tittar på donatorer hos alla AVA-kliniker och inte bara i Portugal, så förhoppningsvis finns det en tillgänglig snart. Eftersom jag till utseende är väldigt lik portugisiskorna så blir det dock mest sannolikt i Lissabon som vi kommer få en donator.

Någon som vet ungefär hur länge man får vänta på donator?

• supertrouper
    saknarknytte skrev 2009-09-20 22:32:37 följande:
    Härligt att ni är igång. Det tog ca 5 arbetsdagar efter vårt första besök på AVA Riga. Kram
    Oj, det var snabbt! Håller tummarna för att det ska gå bra för er!!
  • supertrouper

gottisen: Nämen vad jobbigt! Håller tummarna stenhårt för att den andra lilla pricken ska klara sig! Massor av tröst- och styrkekramar!

• supertrouper

tittar in en liten stund. Försöker låta bli att vara härinne då det är oerhört jobbigt medans man väntar på att få besked om att de hittat en äggdonator. Man blir ju helt knäckt av att inte ha hört ett jota från AVA Clini Lisboa efter 6v när fler av er andra fått besked efter bara 1 vecka från systerklinikerna i öst. Jag har mailat dem och påminnt om ens existens men fick ett svar tillbaka först efter att ha skickat 4 mail och frågat om de fått ens tidigare mail. De säger att det kan ta upp till 6 månader - jisses, det var jag inte alls beredd på!

Makima: Åh, vad spännande! Håller tummarna för att båda fäst!

Hinos: Vad härligt! Håller tummarna för att det ska gå bra hela vägen!

Nalle: Grattis!!!

Estra: Glöm det, om något år när du sitter där med en liten guldklimp (eller kanske 2) så kan du och chefen skratta gott åt händelsen!

Lippa: Jag blir definitivt svullen i kroppen av hormoner, till och med av att bara ta östrogen-slidpiller för att hålla klimakteriet borta och ännu mer av stimuleringshormonerna! Har inget bra tips att ge på hur man blir av med det.

kramiis: Säger hej! Jag är i samma sits som du och har inte så mycket att komma med under väntetiden. Vet du hur länge du får vänta?

Bette: Vad skönt att allt är bra med parveln. Håller tummarna för att det ska förbli så hela vägen fram!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa