Inlägg från: Rödhåriga tjejen |Visa alla inlägg
  • Rödhåriga tjejen

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Merlot: Efter att ha funderat har jag kommit fram till att jag kommer sätta in två embryon om jag får chansen (dvs om ÄD resulterar i att det finns två att sätta tillbaka) - villket jag hoppas att det gör. Detta för att 2 embryon ökar sannolikheten att det blir barn. Jag kan tänka mig att få tvillingar. Hellre 2 än 0 barn.
    Men det är min åsikt. Du får fundera på vad som funkar för dig. Lycka till!

Imorgon skall jag på UL för att se om jag kan starta med Progynon på onsdag.
    Annars mår jag bra. Känner endast av lite värmevallningar efter Zoladexen. Har ännu inte blivit någon klimakteriehäxa.

• Rödhåriga tjejen

Tack för peppningen!

Då hoppas jag att jag får må lika bra som du, Caribe, av Progynonet. Får erkänna att jag är lite orolig över hur jag skall må av dessa hormoner. Har inte tagit dem förut. Progesteron vagitorier har jag tagit tidigare och jag mådde bra.

Å vad man funderar över minsta detalj i den här processen... Har börjat noja lite över att min slemhinna inte skall bli "godkänd" imorgon...

• Rödhåriga tjejen

Vallmo: Neeeej.... Din stackare. Jag inboxar dig.

saknarknytte: jepp, du hämtade "ikapp" fint här på slutet så nu är du före mig i behandligen. Den historien om ditt första gyn.besök fick mig att tänka att den där läkaren borde anmälas! Så får man bara inte behandla en patient!!!!

Jag har idag fått godkänt på mitt första ultraljud, så imorgon börjar jag med Progynon tabletterna.
    Oj, vad det pirrade till i magen idag när jag insåg att det är på G... det är inte längre bara en tanke utan verklighet. Jag skall göra en ÄD!

Tack för att ni finns och gör min resa lättare.

• Rödhåriga tjejen

Tack för alla hälsningar!

Nu har jag ätit 2 Progynon-tabletter. En tablett till så har jag avverkat första dagen. Hoppas jag får må lika bra som er.

Gottisen: Jag håller tummarna sååå för att det du känner som mensvärk endast är "graviditetsvärk" av något slag.
    Jag har en kollega på jobbet som åkte till akuten pga magvärk ibörjan när hon var gravid. Och en annan som också hade jätteont i början. Så då surfade jag på detta och har insett att det tydligen är vanligt att man har värk i magen vid graviditet.
    Och även blödningar verkar vara vanligt... Detta gör ju verkligen att det blir oooolidligt oroligt med ruvning och flera veckor efter ett plus...

• Rödhåriga tjejen
    villsågärna38 skrev 2009-09-16 20:22:00 följande:
    Gottisen: Hoppas att det löser sig!!Kramiis: Lycka til!!!l Merlot: Det kommer att bli jättebra - och barn som föds med äggdonation blir ju också mer lika den biologiska mamman, fastän man genetiskt inte är samma. Har jag lärt mig här på FL Lycka till!AnnikaMarie: Håller tummarna!Rödluvan71: Stor kram och lycka till från en annan rödluva född 71 Stora kramar till er alla andra också!! Själv så har jag haft kontakt med Riga i veckan, vi har det som back-up till vår donator på Huddinge som vi hittat här på FL. Hoppas att ni alla får en skön kväll - nu ska jag ha champagneprovning med min blivande make inför bröllopet i oktober
    Tack! Vad trevligt med fler rödluvor.
  • Rödhåriga tjejen
    saknarknytte skrev 2009-09-17 10:59:17 följande:
    Stort grattis till dig Rödluvan. Visst känns det pirrigt. Jag fick huvudvärk de första dagarna (kan ha varit spänningshuvudvärk) men den har gått över och nu mår jag bättre än någonsin. Gottisen, vad skönt att det har slutat blöda.Vallmo, du är i mina tankar.
    Tack! Än så länge har jag inga symtom. Hoppas det håller i sig.
  • Rödhåriga tjejen
    Gottisen skrev 2009-09-17 20:24:27 följande:
    Nu blev jag osäker. Hade för mig att man kunde få progesteron spruta för att hejda blödningarna lite. Kanske är jag ute och cyklar. Man försöker ju grabba tag i varje halmstrå.
    Hej, Gottisen! Det låter skitjobbigt... Det skadar ju inte att kolla med någon läkare och höra om de kan göra något? Eller i alla fall göra ett VUL som förhoppningsvis kan ge lite lugn? (Jag har inte koll på hur tidigt man kan se något med VUL...)
    Önskar jag kunde göra något så du skulle få känna dig lugn.
    Kramis
  • Rödhåriga tjejen
    Caribe skrev 2009-09-18 08:56:53 följande:
    ...
    Jag får fundera på det där med vaccinet det blir ju troligtvis mitt under mina FET planer...
    Hej, Caribe! Jag skulle inte ta vaccinet just när du gör FET. Själv går jag på allergivaccinationsbehandling och jag har tid för en spruta veckan efter mitt preliminära ET-datum. Jag kollade med min allergiläkare och hon tyckte inte jag skulle ta den sprutan så nära inpå ET, utan att jag skulle vänta några veckor.
  • Rödhåriga tjejen

merlot: Jag fick mig några goda skratt av dina historier! Har inga egna att bidra med än i alla fall. Jag får väl testa att viska follikel till min man ikväll.
    Det är bra att kunna skratta åt eländet.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa