Inlägg från: Rödhåriga tjejen |Visa alla inlägg
  • Rödhåriga tjejen

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Ett tips:
    En kompis till mig vräkte i sig linfrö när hon var gravid, men glömde att också dricka mycket vatten. Så det blev motsatt effekt... Tydligen behöver man dricka mycket vatten när man äter linfrö. (Ialla fall vad jag har hört.)

• Rödhåriga tjejen
    isisisis skrev 2009-10-09 11:58:21 följande:
    Tyvärr kan det vara farligt att äta för mycket linfrö.Tyvärr.Man bör inte äta mer än 2 msk per dag.Det finns rekommendationer på det.
    Aha, där lärde jag mig något nytt.
  • Rödhåriga tjejen

Go, Merlot! Go, Merlot!

Himla tokigt att man skall behöva göra det dock. Ljuga alltså. Borde räcka med att man är en bra person som är kapabel att ta hand om ett barn.
    Dessutom verkar det vara olika för folk, titta bara på tex alla möjliga amerikanska kändisar som adopterar massor med barn varvat med att föda egna...

• Rödhåriga tjejen
    Makima46 skrev 2009-10-10 14:37:09 följande:
    Beklagar att ni behövt vara med om att få ett dödfött barn. Måste vara en fasansfull upplevelse.Önskar er ett stort lycka till i Riga!
    Håller med makima. Lycka till i Riga!! Kram.
  • Rödhåriga tjejen
    mytrouble skrev 2009-10-09 17:47:06 följande:
    Estra o Knytte: Visst är det så. Mina var 2-dagar vid ETn. Embryona fäster när de 5-8 dagar gamla och implanteras när de är 7-10 dagar gamla. Därefter blir gravtestet positivt Jag hade ordinerats testdag av kliniken RD 11 (blodprov) - men tjuvtestade (positivt) med urinprov RD 10.Merlot: Men gud, suck! *himlar med ögonen* Tur att du och mannen är smarta iaf Estra o Kramis: Alla som gått igenom det vet att ruvartiden är det värsta av allt! Man kan bli nervvrak för mindre! Håll ut tjejer!Geten: 3 dagar efter jag slutat med medicinerna.
    Kan du förklara skillnaden på fästa och implanteras? Jag trodde det var samma sak.
  • Rödhåriga tjejen
    mytrouble skrev 2009-10-10 19:32:31 följande:
    Nej, det är precis som Makima säger. Först måste det ju fastna på slemhinnan. Därefter växa in i/borra sig ned i slemhinnan, så det till slut blir helt omslutet av slemhinna. Då är det implanterat
    Aha, tack till er båda för svaren.
    Jag trodde "fästa" var hela vägen tills moderkakans fått "kontakt" med mamman.
    Men man lär sig.
  • Rödhåriga tjejen
    Bette skrev 2009-10-11 10:46:17 följande:
    Varför är det en nackdel att få barn i dec? Det tycker jag var en mycket konstig kommentar.Bette
    Jag tänkte också så innan jag fick barnlöshetsproblemen. Då tänkte jag att barnet skulle vara yngre än alla andra i sin skolklass och att det skulle vara nästan ett år efter sina klasskamrater födda i januari. Dvs inte vara lika skolmogna och ha svårare att hänga med mm. Detta tänkte jag pga att min bror är född i slutet av december och att han inte alltid haft lätt att hänga med sina äldre kompisar.

Men nu får barnet gärna vara född kl 23.59 på nyårsafton - bara jag får barn.
  • Rödhåriga tjejen

esther: jag känner också hopp inför ÄD. Det gjorde jag inte inför mina egna IVF:er. Ibland undrar jag om det var så att jag undermedvetet visste att det inte skulle fungera?

mytrouble: Har du flyttat norrut?

bette: Nej, julafton är nog inte kul. I alla fall inte när man är liten.

Själv är jag nu inne på RD3. Det är svårt att låta bli att analysera och känna efter på varje litet symtom/känsla i kroppen.. Och varje gång jag blir hungrig tänker jag att Ja, nu känner jag som Kramiiis!

hinos: Vad härligt!

• Rödhåriga tjejen
    mytrouble skrev 2009-10-11 17:56:13 följande:
    Japp. För 2 veckor sedan. För att kunna få hjälp av mamma sista tiden av grav och första månaderna med barnen. Sen får jag se hur länge jag stannar...
    Aha. Ja, mammor kan bli lite för snälla och välmenande ibland.
    Men vad gulligt av henne att hjälpa dig och skönt för dig att få stöd. Du får berätta hur det går. Jag ser fram emot att höra när tvillingarna kommit.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa