Inlägg från: Rödhåriga tjejen |Visa alla inlägg
  • Rödhåriga tjejen

Vi som gör äggdonation ute i Europa

isisisis skrev 2009-10-26 19:13:30 följande:
    Haha. ja,det var ju två.Men det kan kanske bero på att de var långtidsodlade Jag sover fortfarande dåligt.Varannan natt ungefär är jag vaken ett par timmar och ser på dålig tv I början sov jag ett par timmar varje dag dessutom,i flera veckor.Det ska bli så spännande att följa er med era krämpor Hihi!
    He, he, du är ju för skön!
  • Rödhåriga tjejen
    1814 skrev 2009-10-26 15:35:41 följande:
    Får man välja donator på AVA? Gäller det alla ÄD-kliniker utomlands? Hur är upplägget? Är bara nyfiken, hoppas det går bra att jag frågar!
    Jag skulle ha fått en lista på några donatorer att välja mellan ifrån AVA Riga, men sen fick jag ett förslag på en donator som matchade mina önskemål nästan helt, så då valde vi henne. Det jag fick veta var hårfärg, ögonfärg, längd, vikt, ålder, yrke. Sen frågade jag om hon hade barn och det hade hon. Det tyckte jag var bra för det gav ju en slags garanti att hennes ägg iaf hade fungerat en gång tidigare.
  • Rödhåriga tjejen

Estra: Ta hand om dig din stackare. Feber och spyr kan ju vara en vanlig maginfluensa, dvs förhoppningsvis behöver det inte ha med att göra att du är gravid. Bädda ner dig och vila. Jag tänker på dig.

Nalle: Grattis.

• Rödhåriga tjejen
    kramiiis skrev 2009-10-29 17:33:53 följande:
    supertrouper: hej gumman! ja visst är det jobbigt att vänta, men jag har iaf inte samma väntan som du. Jag ska göra FET 10 nov. Gjorde ett färsförsök på AVA åbo 1 okt som inte gick vägen och har 11 i frysen.Vad frustrerande att vänta och att de inte ens svarat på dina mail förrän nu. 6 månader sa de till oss oxå i åbo, men från att jag ställt mig i kö tog det 3 månader tills de hittade en donator stor kram till dig
    Kramiiis: Vad spännande att du är på gång igen. Jag håller tummarna!!

Supertrouper: Hoppas att de snart hittar en donator åt dig.

Lippa: Spännande att du också gör UL nästa vecka!

Makima: Det hCG-värdet låter ju toppen! Det verkar som om det kan finnas två där inne.

Caribe: Hur går det för dig? Har du fått något startdatum än?

Hinos: Grattis till "förrätten"!
  • Rödhåriga tjejen
    LoLiNi skrev 2009-10-29 19:06:43 följande:
    Wow - häftigt värre!Jag hoppas det går bra för oss - vi åker till Tartu på söndag och har beräknad ET 4-5 november. Börjar bli nervös nu! Det är ju en part till inblandad trots allt, och det har vi ju inget inflytande över...Var hos min svenska gyn. idag för sista VUL innan ET och slemhinnan är 7mm så då beslutade vi att öka Femanest-dosen till 6 tabletter dagligen för att vara säkra på att den hinner upp till 8!Känns som sagt lite overkligt och nervöst nu!Kramar och peppning till oss alla!
    Vad spännande! Jag håller tummarna för att allt skall gå "smärtfritt". Försök att ta det så lugnt som möjligt när ni är där.
  • Rödhåriga tjejen
    Kikki70 skrev 2009-10-29 21:14:52 följande:
    Hej allihopa!Jag är här inne och smygläser ibland, men då jag redan var gravid när jag hittade tråden känns det som jag inte riktigt har så mycket att komma med och jag vet inte riktigt om jag platsar.Jag känner igen alla känslorna i samband med ruvning och kasten mellan hopp och förtvivlan, overklighetskänslan när man ser ett positivt gravtest. Men när man nu sitter här med en växande mage 34+ veckor senare känns det avlägset (tr0 det eller ej)och jag hoppas att ni också får uppleva den känslan.Känns härligt att läsa om alla som plussar och jag håller tummarna för alla som ska på UL nästa vecka att ni får se ett eller flera tickande små hjärtan.Till er som ligger i startgroparna - LYCKA TILL!Jag känner med er där det inte har tagit sig och hoppas och håller tummarna för att det lyckas för er nästa gång.
    Välkommen! Vad härligt att läsa om dina erfarenheter. De inger hopp.
  • Rödhåriga tjejen

Igår fick jag blod på pappret vid ett par tillfällen och magen känns mensig. Jag känner mig deppig och orolig och tror genast att det är på väg åt h-vete.. Att jag mår illa nu på morgonen har jag sagt till mig själv beror bara på att jag är orolig... Ja, ni hör hur det låter... Det händer så mycket i kroppen och jag vet inte vad som händer - är det bra eller dåligt. Usch vad rädd man blir.

• Rödhåriga tjejen
    mytrouble skrev 2009-10-31 13:43:05 följande:
    Nej men söta vän - var inte orolig. Berätta lite mer - vilken RD/vecka är du i nu? Var det rött eller brunt blod? Hur går det idag? Men du har inte ont - utan mer att magen är svullen och uppblåst - eller hur menar du? Kram
    Tack alla för peppning!

Jag är på RD 23 idag (vecka 5+5). Det kom rött blod som en blodstrimma i genomskinligt sekret. Sen när jag torkade med nästa papper var det ljust rött, dvs inte så mörkt rött som det blir när mensen kommit igång. Efter det verkar det ha avstannat. Möjligen lite lite svagt brunt i morse. Mera beige. Det har inte kommit ut något som hamnat på bindan. Igår kväll var jag uppsvullen i magen och öm. I dag är jag inte lika svullen, men det är lite ömt åt livmodertrakten. Möjligen lite stickande känsla. Sen är jag trött och i förmiddags mådde jag illa när jag skrev förra inlägget. När jag var klar trodde jag att jag skulle kräkas, men då la jag migoch somnade enstund. Nu känner jag mig mest orolig.
  • Rödhåriga tjejen
    plupp06 skrev 2009-10-31 12:28:35 följande:
    Föstår vad du känner, jätte jätte jätte jobbigt. Man vågar knappt gå på toa för att man är så rädd att det ska vara blod i trosorna. Men det är vanligt med små blödningar, slemhinnorna och livmodertappen är känsliga har två läkare förklarat för mig den sista veckan. När jag fick mina störtblödningar så fick jag tröst av massa här i tråden som haft pecis likadant och för dem har det ju gått bra. Men även om man får höra att det är vanligt med blödningar så blir man ju fruktansvärt rädd och skärrad när man ser det där blodet. kram på dig!
    Tack! Man blir verkligen sååå orolig. Det är verkligen skönt att kunna prata med er här i tråden och få råd.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa