Inlägg från: Rödhåriga tjejen |Visa alla inlägg
  • Rödhåriga tjejen

Vi som gör äggdonation ute i Europa

mytrouble skrev 2009-11-02 00:52:46 följande:
    Jag mådde inte så farligt illa - och då var det ändå tvillingar när man ska ha dubbelt så mkt av allt. Och det försvann redan från v 9 nånting. Ska bli så himla spännande med ditt VUL på onsdag!
    Skönt att höra! I morse behövde jag inte oroa mig över för lite illamående för jag inledde dagen böjd över toaletten... Yack!!
    Men det var lite positivt för i går kväll var bindan full m brunt blod. Inget mer har kommit under dagen idag... Jag räknar ner till vul. Hoppas få se hjärtan då!
  • Rödhåriga tjejen
    sodkt skrev 2009-11-02 05:32:00 följande:
    Rödluvan71 Bra att VUL et är denna vecka,, då får du veta hur det är.. Denna process är full av oro och frustration,, jag håller tummarna .Jag hade hoppas på att göra mitt andra FET nu i november då jag ändå rest hem till Svedala för en extra grej,, men min mens är redan två veckor över tiden, så jag skippar FET denna gång och kommer tillbaka i jan eller febr, skulle jag tro.. Vi funderar också på ett ET och ev. skippa dessa FEt,, sedan kolla in nya kliniker närmare dör vi bor, som Australien...Jag har inte hunnit läsa ikapp inläggen i denna tråd,,Till alla andra ruvare och ni som påbörjat er behandling vill jag skicka ett extra lycka till!
    OK, då håller jag tummarna för att det funkar bättre då. Och att ni hittar en klinik närmare er. Var i världen bor du - om man får fråga?
  • Rödhåriga tjejen
    saknarknytte skrev 2009-11-02 11:20:05 följande:
    Hej Rödluvan!Mitt illamående kom i fredags som ett brev på posten och jag har haft en urjobbig helg. Har ingen lust att äta alls. Jag kan endast äta vegetarisk mat och inte kött vilket är lustigt i tanke på att i vanliga fall så är jag en riktigt stor köttätare. Lukter får mig spyfärdig direkt. Jag äter torra kex när jag vaknar och dricker lite ginger alé. Gick upp extra tidigt idag så att jag kunde få bukt med det värsta illmåendet innan jag åkte till jobbet. Är livrädd att någon ska få veta på jobbet så jag har bunkrat upp med allt som kan lindra illamåendet. Tyvärr så kan jag inte sjukskriva mig i och med att jag frilansar. Sa kliniken till dig att ta 3 vaggisar för att du blöder eller är det så att man ska öka dosen? Jag litar tyvär inte helt på att Nadia har koll. Har hänt att jag har fått väldigt konstiga svar på mina frågor och att hon har svarat på frågor som endast Dr Violetta i form av doktor kan svara på. Kram
    De ökade det efter att ha sett mina värden på Progesteron (togs samtidigt som hCG). Så det var precis innan jag fick mina blödningar.
    Nej, man får vara lite alert själv och ställa kontrollfrågor.

Jag har också fantiserat om grönsaker idag...
  • Rödhåriga tjejen
    kramiiis skrev 2009-11-03 13:27:11 följande:
    10 nov om inte planerna ändras efter vul idag. tack, vore så underbart med ett plus i slutet av novemberkram!
    Håller tummarna för en toppenslemhinna idag! och att det blir plus!
  • Rödhåriga tjejen
    Caribe skrev 2009-11-03 11:47:44 följande:
    Ja instämmer med Kramiiis det är väl många som skall på sitt första vul imorgon? Jag ser fram emot med spänning att få rapport från er! Jag håller hårda tummar att allt ser jätte bra ut!
    Ja, imorgon är det dags... det känns både läskigt och spännande.
    Tack för tummarna, Caribe! Det värmer!

Hoppas allt är bra med dig! Eller i alla fall så bra det kan vara i den här svängen.
  • Rödhåriga tjejen
    esther123 skrev 2009-11-04 07:56:05 följande:
    Har tagit sprutan! Min man satt bredvid mig i soffan och förberedde den. Sedan satt jag med den en bra stund i handen och velade. Min man hejade på. Och sedan satte jag den i magen. Nu ska jag mejla till kliniken och rapportera.
    Duktig tjej!
  • Rödhåriga tjejen

Hej!

Tack för alla tummar som hålls. Det värmer!

Jag var som sagt på första vul imorse. Det verkar vara en parvel där inne. Min gyn såg en hinnsäck och det såg fint ut sa han. Dock var det lite för tidigt för att med säkerhet kunna se hjärtat slå, så jag fick en ny tid på nästa onsdag. Han tyckte sig se något pulsera, men han kunde inte säga helt säkert. Det blir till att stå ut en vecka till..

• Rödhåriga tjejen
    kramiiis skrev 2009-11-04 11:53:32 följande:
    Sådär, FET tisdag 10/11 kl 13:30 om ngt nu överlever, men det hoppas jag.De sa att de skulle börja tina på måndag, brukar man göra det dagen innan? Har ingen koll på FET. nu börjar man ju bli orolig igen
    Å vad jag håller tummarna för dig Kramiiis!!! När jag var på AVA i Riga så sa doktorn där att de sedan 5 år tillbaka använder en ny teknik för infrysning mm som har visat sig ha väldigt hög grad av embryon som överlever upptiningen.
    Hoppas detta kan ge dig lite hopp! Fast jag förstår verkligen din oro.. Oro verkar ingå i den här processen som en ständig följeslagare åt oss alla.
  • Rödhåriga tjejen
    isisisis skrev 2009-11-04 12:32:49 följande:
    Skräckhistorien:Egv Riga,jag hade tid för FET för ett par år sedan.Kom dit,och de visste inte att jag skulle vara där.Trots all kontakt innan via mail.De fick snabbtina mina embryon(3 st) på 2 timmaar,så jag fick komma dit en gång till på kvällen.2 dog,så det vart bara ett kvar.Det fick jag betala fullpris för,plus allt besvär med resa och ledigt från arbete.....
    Vilken skräckhistoria!!!! Grrr vad arg man blir.
  • Rödhåriga tjejen
    Inis skrev 2009-11-04 12:55:26 följande:
    Ang vaccinering mot svininfluensan: För en stund sedan ringde barnmorskan som jag kontaktade i måndags för att få råd om jag som är i vecka 10+0 och äter prednisonol kan vaccinera mig utan att det påverkar "processen". Hon hade nu fått tag i en läkare att fråga, men läkaren hade blivit jätteirriterad och sagt att jag får vända mig till min läkare i utlandet och "förresten är det ju bara hormoner". När jag då undrade om barnmorskan berättat att jag också äter kortison påstod hon att hon gjort det, men fått en ännu snäsigare svar. Nu vill barnmorskan inte engagera sig mer utan hon sa att jag får själv ringa gyn och försöka få tag i någon läkare. Så var det med alla fina ord vid inskrivningen att "du kan kontakta mig när som helst och i vilken fråga som helst".
    Ja, de levde ju inte upp till det löftet direkt... Jag tror att vissa personer blir provocerade och reagerar med irritation (som läkaren gjorde) när de inte kan svaret och inte vill erkänna det...

Jag frågade min gyn idag (jag är i början av v 6) ang vilka åsikter han hade när det gällde vaccinet. Han hade inga andra än de som myndigheterna har lagt fram, sa han. (Det hade jag inte väntat mig heller.) Men på honom lät det inte som att det spelade någon roll när i graviditeten man tog sprutan. Att det främst var jobbigast i slutet av graviditeten om man fick influensan då. Men att eftersom influensan verkar drabba yngre tyckte han att jag skulle ta sprutan.

Sen har jag för mig att någon annan här i tråden (minns ej vem) skrev att deras klinik utomlands (var det Riga?) hade sagt att man inte skulle ta sprutan förrän efter v 12.

Jag vet inte heller hur jag skall göra, men jag tror jag väntar till efter v 12 om jag tar sprutan. Detta är verkligen en SVÅR fråga, tycker jag. Man kan ju bli nojig för mindre.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa