Inlägg från: Rödhåriga tjejen |Visa alla inlägg
  • Rödhåriga tjejen

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Estra: Skönt att höra att blödningen verkar ha lugnat sig. Brunt är ju positivt tecken till att det håller på att sluta.
    Det är verkligen en hemsk oro som drabbar en när man tror att det är på väg att gå illa...

Tänkte passa på att föra vidare lite info jag fick av en kompis som fått 3 barn. Hon sa att det varierade väldigt de första ca 12 veckorna med ev graviditetstecken. Vissa dagar kunde man känna symtom, medan andra ingenting. Det lugnade mig. För jag har levt i tron att blir man gravid har man ont i brösten etc hela tiden, man blöder inte etc...

• Rödhåriga tjejen
    plupp06 skrev 2009-10-24 11:49:50 följande:
    Lite bruna flytningar, men inget färsk blod. Har ju sagt tidigare att jag inte haft några grav symptom alls, var i affärren nyss och fick rusa ut därifrån för jag fick en illamåendes attack. Jag är jätte hungrig men så fort jag ser mat eller tänker på mat så mår jag pyton. I går så blödde jag massvis men idag har jag fått de fösta symptomen som som ens tyder på en graviditet. Jag fattar faktiskt inte vad min kropp håller på med alls, men fnatt har den fått iaf. Nog om mig om mina symtom, hur mår du själv? Har du hunnit smälta att du fått ett plus?!!!
    Wow - illamående. Grattis. (=jag kunde inte låta bli att retas lite.)
    Skönt att höra att du fått mera positiva tecken på att det finns något där i din kropp, menar jag.

Jag börjar sakta smälta nyheten, men jag märker att jag är rädd för att tro att det är sant... Det är precis som om jag blir glad, då går det åt skogen. Fast jag har vågat bli glad och tänka framtidstankar också.
    Jag mår bra. Är mest trött hela tiden. Känner mig just nu lite lätt illamående. Jag är fortfarande rätt "varvad" av plusset, så det är mycket känslor som virvlar runt i huvudet.
  • Rödhåriga tjejen
    mytrouble skrev 2009-10-24 15:09:05 följande:
    Nej, jag visste inget eftersom det var första UL - så jag fick en chock! Men jag hade misstänkt det innan pga så högt hCG...Men grattis till illamåendet!! Du ska se att allt är OK. Rödluvan: Gläds så med dig! Kul att du fortfarande är så 'uppvarvad' Ska bli kul att få följa dig framöver - tex när du varit på ditt första UL. När blir det?
    Tack min internet-vän! Jag blir så glad av din omtanke!!! Jag har mitt första UL den 4/11. Det skall bli superspännande. Och på måndag väntar jag svaret på hCG nr 2.
    Vad låg dina hcg-värden på och vilka RD tog du dem på?
  • Rödhåriga tjejen
    saknarknytte skrev 2009-10-25 11:28:38 följande:
    Hej! Läste precis ditt inlägg. Jag blev så glad att jag började gråta. Stort grattis!!!!!
    Tack! Vad du är söt! Hur är läget med dig?
  • Rödhåriga tjejen
    mytrouble skrev 2009-10-25 11:10:36 följande:
    Jag tog bara ett hCG - på RD 11 (fick 2-dagars emryon insatta). Eftersom det var så pass högt då - 218 - behövde jag inte ta om enl kliniken. Utan invänta UL ca 2½ vecka senare. Jag tycker också det ska bli vansinnigt spännande - både med ditt andra hCG nästa vecka och sedan UL
    Tack!

Aha. Mitt första värde (423) var på RD13 med 3-dagars embryon. Jag vill ju veta om båda tagit sig redan NU , men det blir till att försöka med tålamod tills 4/11 och UL. Fast det UL kanske inte heller med säkerhet kan säga om det är ett eller två embryon som fäst, med tanke på att det är så tidigt, menar jag...
  • Rödhåriga tjejen
    mytrouble skrev 2009-10-26 00:32:49 följande:
    Jo då Estra du har rätt. Det finns tabeller på nätet man kan gå in och kolla. Genom att mitt värde låg i princip dubbelt så högt för den ruvardagen/embryoåldern - så insåg jag att det nog måste vara twins. hCG-värdet ska fördubblas varannan - var tredje dag. Hittar inte nån av de där tabellerna just nu - men på den här sidan tror jag det var jag läste när jag började misstänka tvillingar: www.barntotal.se/gravidkalender/gravidkalende.../Rödluvan: Oj då, men tänk om du också har tvillingar!!!?? Ditt andra hCG-värde idag kommer nog att avslöja det!!! Fast redan det första var väl rätt högt? På UL kommer du hur som helst att få veta säkert...
    Mitt andra värde var hCG=964 på RD15. Nu bara måste jag läsa på din länk...
  • Rödhåriga tjejen
    saknarknytte skrev 2009-10-26 09:16:44 följande:
    Hej! Det är bra men det har varit lite mycket på sistone med jobbet flytten och graviditetsbeskedet plus konferans. Puh! Har inte så många graviditetstecken förutom att mina bröst är väldigt tunga och ömma plus att jag har grymma sömnproblem. Du då?Mitt HCG värde var 922 på RD 14. Gjorde ett till 2 dagar senare och får reda på det idag. Mitt UL är den 4/11. Ser så fram emot det för jag har så svårt att tro att det verkligen är sant, att jag är gravid. Kramar
    Samma här, jag har också svårt att sova. Somnar inte förrän efter 01 trots att jag lägger mig ca 22. Sen får jag gå upp minst tre ggr/natt och kissa också.
    Annars känner jag mig trött, ibland viss ömhet i brösten, samt att det spänner och drar i området vid livmodern.
    Jag har också UL 4/11.
  • Rödhåriga tjejen
    isisisis skrev 2009-10-26 08:18:10 följande:
    Jag lägger in mitt hcg värde också då RD 3 1 hcgRD6 113RD10 901RD17 10000 Så kan det också se ut
    Wow! 10000 - låter som fyrlingar. Minst.
  • Rödhåriga tjejen
    saknarknytte skrev 2009-10-26 09:31:39 följande:
    Håller tummar och tår att allt är som det ska.Ser visst ut som både du, jag och Rödluvan har VUL den 4/11. Spännande!Kram
    Vad häftigt att vi är tre som gör UL samma dag! Måste vara tråd-rekord.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa