• Makima46

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Hittade också hit!
    Va bra att du drog igång en ny tråd caribe.
    Drog hit listan från gamla tråden så vi inte tappar den.

Fast FL är lite konstig hos mig idag, precis som om sidan inte funkar riktigt.
    Får se om jag lyckas få med ett inlägg ikväll. Smilisarna funkar inte heller ikväll.

saknarknytte: Vilken röra du hamnat i. Och inte blir det bättre med läkare som är oproffsiga och känslokalla. Hoppas allt ordnar sig snart.

Actionvera: Förstår verkligen dina känslor. Det är svårt att tro på att man är gravid. Vi har kämpat hårt för att komma så långt som till graviditet för oss här inne. Vi sitter ju inte i den sitsen att vi blivit gravida för att vi råkat glömma p-pillret en kväll. 
    Det ligger mycket bakom. Mycket blod, svett, tårar och många pengar lagda i detta.
    Men bara vi här inne kan förstå på riktigt hur allt känns. Därför är det ju perfekt att vi kan skriva om vad vi vill och få förståelsen som vi så väl behöver.
    Hoppas du mår bättre snart.    

VÄNTAR:
    HoppasLina 42 år: Tidigare 7 IVF + 2 FET. 1:a möte inför ÄD i maj
    ZXZX 46 år: Tidigare ET 20/3, FET 22/4 och ET 9/10 (mf) 2008, FET 21/1 2009 alla på AVA Tammerfors. 2 frysisar kvar...
    Solis65 43 år: Tidigare 3 IVF + 2 FET, 3 ÄD
    Caribe 42 år 3 insem+6 ivf utan resultat, 1:ÄD Åbo avbr, 2:a ÄD 3/6, 2st 4 celliga klass III tillbaka, testade + 16/6, blev MA i vecka 13, satsar på frys när styrkan är tillbaka
    Supertrouper 27 år: Tidigare 1 IVF + 1 avbrutet IVF. 1:a möte inför ÄD 18/9 hos AVA Lissabon
    Esmeralda 46 år: ÄD 29/5-08, FET29/9 (MA), FET 23/1, nästa FET 20 maj!
    Spottina 49 år: 1:a ÄD 16/4 AVA Riga, 2 st embryon, tidigt mf, FET planerad till Juni

PÅ GÅNG{#lang_emotions_flower}:
    Nidra: FET v 36 el v 40 på Elite
    Sodkt. 44 år. 1 ÄD 27/4 - blev MF v.12. FET aug/sept.
    Nioli: 7 mf/ma 2:a ÄD v. 38, Åbo
    Rödluvan71: 1:a ÄD AVA Riga. Plan. ET början av oktober.
    Kramiiis: 28 år, 5 ivf, ÄD nr 1 AVA åbo, ET v40.
    Makima46. 46år. 3:e ÄD, FET v.40, IVI Spanien

RUVARE{#lang_emotions_heart}:
    amn 49 år: FET 5/9, 2 st 7-celliga embryon - testdag 18/9

GRAVIDA{#lang_emotions_gravid}:
    ÄlvanAlva: 1:a ÄD AVA Åbo nov -08
    annkristine: 1:a ÄD, Åbo, ET 5/12
    Tigermom 31 år: Tidigare 5 IVFer, missfall 1:a ÄD i sept. 2:a ÄD Tampere, FET 4:e dec
    Pigan74, 34 år: Tidigare 5 IVF utan resultat, 1:a ÄD ET 2/2
    Grynet: Tidigare 1:a ÄD -08 2:a ÄD 26/2-09 (2*8CC)
    MoJ: 1:a ÄD -08, 2:a ÄD ET 27 feb AVA Åbo
    Wilja: 1:a ÄD, ET 26 feb AVA Peter
    Odette 42 år: 2:a ÄD, ET 11/3-09 2 st blastocyster AVA Peter.
    Bette 29 år: Gravid efter 2:a ÄD 19/3 2 st 1 8 celligt och 1 10 celligt.
    Sardin 41 år: Tidigare 8 inseminationer, 5 IVF utan resultat. Nu gravid på 1:a ÄD, Riga 13/3.
    Actionvera 41 år: 3 IVF 1 FET - första ÄD ET 18 Juni. Plussade 20/7.
    Hinos: 41 år: 1:a ÄD 20 juli. 2 topp 3, ett 7-celligt och ett 9-celligt. Plussade 3/8
    Sanndy: 1:a ÄD, EGV Riga. ET 14/8.
    Vallmo75: 34 år, 2mf, 2 insem, 1 ivf. 1:a ÄD ET 17/8

FÅTT BARN{#lang_emotions_baby}:
    Dimmoriskyn: v 33+3 flicka 1720g, pojke 2135g. Vaginal förlossning, huvud/tvärläge
    Ayrtons sambo: v 39+6 flicka 3390g
    äd-bebis: pojke i v. 41+2
    töjet: v 36+6 pojke 2830g, pojke 2520g. Planerat kejsarsnitt (säte/tvärläge)
    Ninnie65: v 38+4 pojke, 3100g, vaginal förlossning
    Fille 44: 1:a ÄD, FET 8 sept 2 st blastocytembryon - fått tvillingar den 3 april. Vecka 32+4, akut kejsarsnitt. Flicka 1970g och pojke 2290g.
    Igor: v 39+0 pojke 2600g. Planerat kejsarsnitt (säte/inre bäckenträngsel).
    Solstickan 42: 1:a ÄD, föddes på BF-dag, 3390 gr 50 cm, vaginal, sugklocka
    Nikolina V38+3 7:e ÄD, pojke 3,5 kg , 53 cm
    Sanca: v 39+2, 1:a ÄD, 3,1 kg, 50 cm
    Förväntan v 35+2, flicka 3.0 48 cm lång snitt
    Maari: V.39+0 Pojke född 090813, 3160 gr 49 cm. Planerat kejsarsnitt
    Kim Carol: v 38+4, pojke född 090810, 3058 g, 48 cm, planerat kejsarsnitt
    Vitsippa65: v 41+2, pojke född 090813, 3555 gr 51 cm

Tänk om min enda önskan kunde slå in
  • Makima46
    mockaruta skrev 2009-09-11 17:26:31 följande:
    hej alla!jag har varit i Estland och gjort en ÄD som blev + på stickan men i vecka 6 fick jag en liten blödning som nu i vecka 7 visade sig var ett MF. Så jäkla trist!!!!!
    Det är trist och väldigt jobbigt när sånt inträffar.{#lang_emotions_frown}Tyvärr drabbar det vissa.

Råkade själv ut för det i v.8 vid min första ÄD okt -08. Hade också satt in 2 embryo.
    Och beklagar att det även inträffat för dig.

Chanserna är ju större vid ET än FET att man blir gravid. Därför blir man arg o ledsen när man fått{#lang_emotions_plus} på stickan och  det inte blir nåt barn.

Men har inte gett upp än. Ska göra mitt 3:e försök v.40.
  • Makima46
    sodkt skrev 2009-09-12 10:59:44 följande:
    Makima46 ; Jag frågade min klinik i Tammerfors om hur stora möjligheterna är för ett plus efter FET. Läkaren svarade mig att det senaste året vid kliniken hade det vänt, det var fler positiva resultat vid FET än vid ET. Då ville jag givetvis veta hur många faktiska graviditer vi pratade om... Svaret blev att det var 3 % fler som blivit gravid vid FET än ET det senaste året hos dem.För egen del blev jag lite mer positiv för FET behandlingen än jag var innan. Var gör du din behandling denna gång?
    Det var ju intressant sodkt att det var fler {#lang_emotions_plus} vid FET än vid ET på din klinik{#lang_emotions_dreamer}

Var jag än har läst eller frågat så har jag fått svaret att chansen är störst med färska ägg.

Blev som du lite mer hoppfull inför min nästa FET v.40. Har ett försök kvar på IVI i Spanien, av de befruktade ägg donatorn gav.

Fungerar ej det kommer vi att byta till en klinik närmare Sverige om vi bestämmer oss för fler försök. 
  • Makima46

Annikamarie,merlot och Nioli: Lycka till med era ET resp. FET{#lang_emotions_laughing}.

Villsågärna38: Caribe gav ett bra svar på din fråga{#lang_emotions_wink}

isisisis: Roligt att din {#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_baby}krabater mår bra.

Själv försöker jag fördriva tiden med att måla om köket på kvällarna.
    Mensen skulle ju kommit igår om den följt sitt vanliga schema. Men mina förväntningar och längtan till mitt FET gör väl att kroppen jäklas{#lang_emotions_demon}

• Makima46
    isisisis skrev 2009-09-14 17:50:28 följande:
    Tack Makima Det där känner man igen Frusterande!Hoppas den kommer snart Man kan alltid speeda slemhinnan i värsta fall Brukar funka för mig.
    Hur gör man för att speeda slemhinnan??

Har inte fått den här jäkla mensen idag heller{#lang_emotions_demon}
  • Makima46

Beklagar Vallmo{#lang_emotions_frown}alltid lika ledsamt när sånt inträffar.

Hoppas du mår bättre snart.

Makima

• Makima46
    isisisis skrev 2009-09-15 16:10:32 följande:
    Det är väl ett bra tag kvar tills du ska börja med östrogenet väl?Får hoppas mensen kommer snart Har man ont om tid på slutet kanske bara en 10 dar eller så,så kan man öka dosen östrogen ordentligt.Tag Estrofem istället för Progynon.Ta dem vaginalt och en högre dos på kvällen än på morgonen,kroppen tillgodogör sig östrogenet bättre då.Det har fungerat på mig iaf.
    Ska börja med östrogenet första mensdagen( som skulle kommit i söndags om den hade kommit som den brukar).

Sedan när det är dags att kolla slemhinnan inför ET/ FET har det inte varit några problem. Den har varit mellan 14-16mm och treskiktad.   
  • Makima46
    Hinos skrev 2009-09-15 17:39:51 följande:
    Beklagar Vallmo!!Idag har jag haft min bästa dag på länge. Har både varit uppe och tagit posten, vi har 350 m till brevlådan och suttit i solen och nu badat. Ska nu ner och laga mat för första gången i vårt kök... maken satte in slangen till fläkten idag så det är bara att köra. Ska även diska i diskmaskin för första gången!!!
    Verkligen skönt att du mår bättre{#lang_emotions_sunny} och kan sitta i solen....
  • Makima46
    Gottisen skrev 2009-09-16 07:12:25 följande:
    Har inte vågat skriva ner orden att jag plussade efter FET 27/8. Man är ju så rädd att det skall gå fel. Nu sitter jag här ledsen med mensvärk, fick blödning i morse. Vet att man kan blöda och ändå vara gravid, har själv gått igenom det en gång. Men är ändå ledsen : (Nu vill jag bara att veckorna skall flyga fram så att jag kan göra ul och få se ett tickande hjärta. Få upp hoppet igen.
    Grattis Gottisen!{#lang_emotions_laughing}
    Mensvärken kan vara molvärk för att livmodern växer och många har spottings eller småblödningar i början.
  • Makima46
    isisisis skrev 2009-09-16 09:20:14 följande:
    Derukar kunna se på VUl om slemhinnan är på väg att blöda eller om det inte blir nåt.Jag fick börja sist med östrogenet fast jag blödde samtidigt.Dessutom vart jag flyttad på ET så det vart tidigare än beräknat!Så det var inte dags i min cykel för ÄL ,men ändå så lyckades det
    Ska till gyn imorgon och förnya vissa prover. Skall tala med dem då. Har fått mensvärk lite till och från idag, så det kan ju vara på gång.
    Kroppen kan ju reagera så vid stressade situationer.

De gånger jag gjort ÄD har jag börjat med progynon första blödningsdagen.

Måste kännas underbart att det lyckades. Önskar att vi kom på det här med ÄD för flera år sedan. Men ingen idé att gråta över spilld mjölk.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa