• Makima46

Vi som gör äggdonation ute i Europa

isisisis skrev 2009-10-26 13:30:00 följande:
    Ja,det är möjligt att de kanske blir högre snabbare när det är odlade längre.Vet faktiskt inte.
    Nä, jag har heller ingen aning, men visst är det lite spännande det här{#lang_emotions_cool}
    Min enda önskan har slagit in
  • Makima46
    saknarknytte skrev 2009-10-26 17:08:15 följande:
    Tack detsamma! AVA Riga föreslog den 6/11 men min gyn jobbar inte den dagen så det fick bli den 4/11. Från vilken dag räknar du, från när ägget/äggen befruktades el från själva ET dagen? Min sambo lämnade sitt prov den 2/10 och jag gjorde ET den 5/10. Blir det då 6+3 den 4/11? En annan fråga, räknas mina embryon som 2 dagars odlade eller 3? De befruktas ju samma dag som mannen lämnar sitt spermieprov. Vilket i vårt fall var en fredag och vi gjorde inte ET förrän på måndagen.Kram
    Då är dina ägg 3 dagars odlade. Äggen befruktas samma dag som din sambo lämnar spermieprov. Vid ET räknas den dagen som din ägglossningsdag, så du är alltså i v. 5+3 idag och v. 6+5 den 4/11{#lang_emotions_sunny}

Jag som har gjort FET, där tar man FET dagen minus de antal dagar de är odlade innan nedfrysning som min ägglossningsdag. Så jag är alltså i v.5+1 idag {#lang_emotions_sunny} ( 2 dagar efter dig)
  • Makima46
    isisisis skrev 2009-10-26 19:13:30 följande:
    Haha. ja,det var ju två.Men det kan kanske bero på att de var långtidsodlade Jag sover fortfarande dåligt.Varannan natt ungefär är jag vaken ett par timmar och ser på dålig tv I början sov jag ett par timmar varje dag dessutom,i flera veckor.Det ska bli så spännande att följa er med era krämpor Hihi!
    ja ,de kommer ju smygandes nu med sömnbehov utan dess like. sover mig igenom kvällarna. Kaffe smakar bläää{#lang_emotions_coffee}{#lang_emotions_tongue_out}  jag som inte kunde klara mig utan kaffe innan.

Maten smakar inte och brösten ömmar. Det drar i livmodertrakten ibland och jag känner mig allmänt kymig. Så visst börjar man få "krämpor" ,men jag är lika lycklig ändå{#lang_emotions_laughing} för jag har en man som sköter "marktjänsten" så att jag kan lugnt sova vidare i soffan{#lang_emotions_wink}
  • Makima46
    esther123 skrev 2009-10-26 19:04:42 följande:
    Tack! Och härligt att läsa att du är gravid!
    Jo, jag är överlycklig över att det lyckades igen{#lang_emotions_laughing}

Du kommer också att lyckas. Vid ÄD är det MYCKET större chans att lyckas än vid IVF.

Beklagar verkligen att ni förlorade er lilla flicka.

Makima
  • Makima46
    isisisis skrev 2009-10-26 20:31:44 följande:
    Bara bra att kaffelusten är borta ju Jovisst ,jag står också ut med vilka"krämpor" som helst.Har man kämpat i 5 år så Det är ändå kul med alla gravkänningar i början
    Vi har också försökt i 5år, så bara det blir en " parvel" i slutändan så kan man stå ut med det mesta. Och visst är det kul med grav. känningar i början. En bekräftelse på att ett mirakel har inträffat{#lang_emotions_laughing} 
  • Makima46
    saknarknytte skrev 2009-10-27 10:00:13 följande:
    Tack Makima och Bette för förklaringen. Det är så spännande att du, jag och Rödluvan ligger så nära varandra. Kram
    Ja, det gör detta extra spännande att vi är så tätt på varandra.

kram
  • Makima46
    plupp06 skrev 2009-10-27 15:19:23 följande:
    Nu är jag hemkomen från sjukhuset. Jag är ju så tidigt i graviditeten så läkaren kunde inte se så mycket, men han såg iaf tt jag hade ett 9 mm embryo och vad han kunde se så såg allt ok ut i detta skede. Men han sa att vi skulle avakta vill VUL nästa vecka och se om något hjärta syns till då. Han kunde även se att det inte var på väg att lossna (hur man nu kan se det?)
    Skönt för dig att det trots allt ser väldigt hoppfullt ut{#lang_emotions_sunny}

Kryp ner i sängen o vila nu o ta 1 vaggis eller 2....

Kram / Makima
  • Makima46
    saknarknytte skrev 2009-10-27 13:29:38 följande:
    Fick äntligen mitt andra blodprov svar idag. Mitt första på RD 14 var 922 och mitt andra på RD 16 var 2071.Kram
    Det verkar ju väldigt lovande{#lang_emotions_laughing} eftersom det ökar som det ska.

Längtar till mina provsvar kommer på torsdag{#lang_emotions_cool}
  • Makima46
    Nalle har ett blått hus skrev 2009-10-28 10:27:53 följande:
    Fick två 5 dagars embryon insatta 19 oktober och gårdagens hCG test visade 38, nytt ska tas på fredag, men gravida är vi i alla fall... :D
    Stort Grattis!{#lang_emotions_laughing}{#lang_emotions_sunny}{#lang_emotions_flower}
  • Makima46
    plupp06 skrev 2009-10-28 12:42:25 följande:
    Actionera: Skönt att höra att andra oxå är känsliga, inte konstigt när man är fullproppad med hormoner. Jag skämde ut mig på jobbet förra veckan pga av att jag var så känslig, började grina hos chefen så tårarna bara sprutade över absolut ingenting. Får magont bara jag tänker på händelsen Nä, ska försöka sova lite nu, men är så otroligt rastlös när jag väl ligger i sängen. När man sitter hemma hela dagen är det så lätt att fastna framför datorn, men ska försöka slita mig lite från FL på några dagar.
    Jag är superkänslig och kan börja lipa för saker som jag knappt reagerade på innan. Ett graviditetstecken som många får{#lang_emotions_wink}

Ang. feber av graviditet har jag inte hört talas om. Men du kan ju fått en vanlig infektion, det går ju mycket förkylningar och annat skit nu när det börjar bli höst.
    Kan tänka mig att man kan vara lite mer infektionskänslig när man är gravid.  
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa