• Makima46

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Merlot: Verkligen ledsen för din skull{#lang_emotions_cry}

Du undrade vad du skulle göra nu.

Jag tycker du ska ge dig tid att smälta det som hänt. Sedan får ni fundera på vad ni ska göra.
    Vad jag kan förstår så står ni i ÄD kö i Sverige också. Ni är ju även i adoptionstankar. Kanske finns det fler embryo i Riga?

Ta den tid ni behöver.

Makima  

Ruvare. Tänk om min enda önskan kunde slå in
  • Makima46
    isisisis skrev 2009-10-09 10:10:51 följande:
    Hur var vädret "därnere" ?Var det skönt?Eller du hann inte njuta något?
    Det var högsommarvärme i svenska mått. 25 grader och strålande sol.
    Men här blir ju lätt 40 grader på sommaren.{#lang_emotions_cool}

Hann gå och njuta av solen på tisdagförmiddagen innan  min FET kl 13.15 men det var lite svettigt , eftersom jag inte tog med  sommarkläder för en övernattning{#lang_emotions_sunny}
  • Makima46
    saknarknytte skrev 2009-10-09 10:39:22 följande:
    Befarade att det var progesteronet. Mina gravida väninnor har under alla år pratat till leda om förstoppning vid graviditet men trodde inte att det skulle inträffa så tidigt. Är väl för att det är så koncentrerat. Undrar hur det blir sen. Gulp! ; )Rödluvan och Hinos, det blir till att inhandla katrinplommon juice. Skål!Makima, Roobios teet är jättegott. Som Mytrouble sa så ska även gravida dricka teet. De sa i affären att i Sydafrika ges teet till gravida, barn och till ammande. Tydligen ska teet stimulera bröstmjölproduktionen.Estra, jag unnar mig earl grey te på morgonen och sedan kör jag koffeinfritt kaffe och Roobios te under resten av dagen. Det är inte så mycket koffein i te som i kaffe. Håller med Makima, du ska verkligen inte ha dåligt samvete över att du drack en latte. Kramar
    Ja, har också läst om att afrikanska kvinnor som är gravida o ammar dricker teet för mjölkproduktionen.
    Men den stimulerar även matsmältningen så det kan ju vara bra om magen är lite krånglig{#lang_emotions_yell}
  • Makima46
    merlot skrev 2009-10-09 11:07:55 följande:
    Tack alla snälla. Igår ville jag rulla ihop mig i en liten boll i en grop och glömma allt som har med barn att göra. Men vet ni vad - familjerätten ringer nu på morgonen och säger att vi har fått plats på adoptionskursen i slutet av oktober. Hur kunde dom veta att jag behövde en god nyhet just idag?Och så ringde jag Huddinges fertilitetsenhet för att höra hur det går med vår köplats och en sur tant svarade att vi ska få en kallelse i början av november för att göra en utredning om vi ska få IVF eller äggdonation. Jag försökte föklara för henne att IVF inte är aktuellt utan att det är äggdonation som gäller och hon blev ännu surare, men bekräftade i alla fall att vi får prata med en läkare om det i november. Alternativ 3 som kanske blir sista utvägen är att jag går ut och stjäl ett barn på stan.  And life goes on...
    Vad skönt merlot att ni fått annat att tänka på{#lang_emotions_laughing}
    Blev väldigt glad för er skull....
  • Makima46

Hur mår ni annars idag då, mina ruvande medsystrar?

Jag har börjat på molande värk i magen o mår allmänt bläää idag.

Men man är ju en "pillertrillare nu"{#lang_emotions_undecided} inte konstigt kroppen får spader{#lang_emotions_surprised}

• Makima46
    isisisis skrev 2009-10-09 11:17:03 följande:
    Haha! Men det lät ju härligt iaf. Härligt när man kan få lite fint väder "på köpet" på sin lilla fertilitetstripp! Jag var lite lockad av kliniken på Kreta ,men nu blev det inte så. Lycka till nu!
    Lycka till du också{#lang_emotions_gravid}
  • Makima46
    kramiiis skrev 2009-10-09 13:33:58 följande:
    merlot: härligt med en god nyhet oxå kram på dig!makima: jadu vet inte riktigt hur det går med ruvandet här. Har varit rätt hoppfull fram tills idag. Nu känner mig mensig, får lite blod ibland, endast pytteltie iofs. Fortfarnade hungrig dock, speciellt på nätterna.RD 8
    Småblödningarbehöver inte betyda nåt negativt har jag förstått efter att ha läst många inlägg på FL.

Vi får försöka hålla oss och ta en dag i taget och se det positiva i att vi kan inte komma närmare en graviditet än nu, när vi har befruktade ägg att bära på. Även om det är otroligt påfrestande med ruvning.

Men visst letar man efter saker som är annorlunda. Nu när jag öppnade en burk hundmat, så höll jag på att spy så illa det luktade. Min man reagerade direkt när jag sa det luktade pyton. Han bara log .{#lang_emotions_laughing}{#lang_emotions_laughing}

Brukar annars ge henne resterna av vår mat men ibland kan hon inte äta det vi äter. 
  • Makima46
    geten skrev 2009-10-09 16:34:01 följande:
    Estra: Jo det stämmer att det var ett bra tag sedan jag hade ET närmare bestämmt 26/9 men jag har inte testdag förens den 17/10 alltså nästa lördag..... hur lång väntan som helst. Men för hoppningsvis så stämmer detta ordspråk: Den som väntar på något gott....Någon annan som kan svara på min fråga som jag ställde tidigare idag: Vilken dag fick ni er mens på som inte fick ett +?Vill också passa på att önska alla LYCKA TILL!!!! med sina behandlingar/ruvande/graviditeter.Kram Geten
    Jag fick min mens 5 dagar efter att jag slutade med medicinerna.
  • Makima46

tjorvar: Grattis till {#lang_emotions_plus}! Roligt med fler på gravidlistan. Ger hopp för oss andra.
    Har du verkligen inga symtom på att något finns där inne?{#lang_emotions_gravid}

Chris06: Hoppas din extra väntan ger dig tur v.9{#lang_emotions_wink}{#lang_emotions_flower}

• Makima46
    esther123 skrev 2009-10-10 10:32:05 följande:
    Har just bokat biljetter till Riga. Jag har verkligen längtat efter att komma i gång med detta första ÄD-försök! Är 44 år. Har inga levande barn. I fjol fick min man och jag en dödfödd flicka. Sedan dess har vi gjort två FET och en sista IVF, på grund av att jag ännu ansågs vara så fertil. Men nu känns det bara som allt dragit ut på tiden. Vi vill ju bli föräldrar nu!
    Beklagar att ni behövt vara med om att få ett dödfött barn. Måste vara en fasansfull upplevelse.

Önskar er ett stort lycka till i Riga!{#lang_emotions_sunny}
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa