• Tindra02

Reductil

Någon som äter/ätit Reductil?
    Funkar/funkade det på er?
    Hur mådde/mår ni?
    Hur länge har/hade ni ätit det?

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 12:32
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m46154816.html

Här är länken till vikt-tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 16:18
    www.markazits.com/diet/bmi.php

Här en länk om man vill räkna sitt BMI

www.fass.se/LIF/home/index.jsp

Här kan ni oxå gå in och läsa om Reductil.
  • Svar på tråden Reductil
  • zleepy
    Turvann skrev 2009-07-09 08:35:52 följande:
    Jag har ätit atarax mot mina panikångest förrut men jag blir så kolosalt trött av dem att jag måste sova, vilket inte funkar alltid då man är ensamstående på heltid
    Näe det funkar ju inte! Har också provat en massa olika och av vissa blev jag så utslagen att jag knappt gick att väcka. Men tyvärr är det ju så att alla reagerar olika på medicinerna och det kan ta måånga turer med olika sorter innan man hittar någon som passar en själv. Det är jobbigt, och lätt att man mår sämre när det inte känns som att det inte finns något som hjälper, men ta ett snack med läkaren och stå på dig för att få den hjälp du behöver och har rätt till!
  • EnSomNjuter

"Humran" - Det är en fröjd att läsa det du skriver!! Du är väldigt klok och sund och du peppar mig verkligen =)
    Mycket goda råd!

Änsålänge efter bara 6 dagar så är inte sötsuget nåt problem, min man köpte en liten godisbit när han sprang in på Ica och jag luktade på den men kände helt ärligt inte det minsta lilla sug i gommen..Är så j-la nöjd med mig själv hittills!!

Imorse hade jag tidig tvättstuga och kände helt plötsligt att det var läge för en prommis (6.50), regnet det öste ner men vad gjorde det, det kändes så himla bra när jag var tillbaka (7.40) o kunde hoppa ner i badet en sväng!!

Regniga kramar till er alla!

• Knasiga morsan

Jag behöver lite tips och hjälp!! nu har det stått still på vågen och jag känner mig inte nöjd! Inte alls!!

Men i alla fall, har ni några bra tips på frukost och lunch? Middagen äter jag på kvällen och då blir det något lagat tillsammans med min man. Typ fisk, kött eller pasta till middag.

Jag vill inte äta något mastigt till lunch så hittills har jag ätit smörgås både till frukost och till lunch, men det kanske inte är så bra?? jag kanske kunde byta ut något mot knäckebröd?

Som sagt, vill VERKLIGEN minska i vikt nu och märka skillnad på vågen och vill även ha bra tips på lätta luncher och frukostar! (kan ju tillägga att jag ofta äter lunch och frukost på jobbet o jobbar inom vården)

• humran

Frukost: 2-3 dl lättyoghurt med ½ dl müsli
    alt. 2 knäckebröd med keso och skinka
    alt. havregrynsgröt för dig som gillar det
    ½ l vatten

lunch: sallader med skinka/räkor/tonfisk eller annat kött.
    mindre bit paj med mycket sallad

Jag äter medhavd lunch på jobb varje dag (jobbar som lärare och skolmaten är ingen höjdare för en som vill ha koll på vikten ), och brukar göra en paj som jag sedan dela i 8 bitar och fryser in. Bra att ta fram när det inte finns något i kylen.

Även om man inte äter enligt GI-metoden är det alltid bra att hålla nere kolhydratintaget. Bröd äter jag nån gång på helgen, och knäckebröd nån gång i veckan. Annars inte.

Kan varmt rekommendera QUINOA för er som inte testat det! Finns på hyllorna med bulgur och couscous. Håller blodsockret jämnt och länge, gott till kött och fisk! Kokas som ris.

För er som inte redan vet är det också så att McDonalds på sin hemsida har information om alla sina produkter, kaloriinnehåll till exempel. det gör att du i lugn och ro kan skaffa koll på läget hemma och handla vettigt de gånger det faktiskt blir hämtmat.

Försök också ta reda på (läkare, internet) vad som är DITT optimala kaloriintag under en dag, så du kan planera. För min del till exempel ska jag äta 1890 kcal om dagen för att hålla min vikt stabil (jag är lång!) Det innebär att jag äter ca 500 kcal till frukost, lunch och middag och har lite till övers för låt säga ett knäckebröd eller yoghurt på eftermiddagen. När jag hade hittat min slutvikt ägnade jag mycket tid åt att ta reda på vad olika mat hade för kaloriinnehåll, och hur mycket jag då skulle äta. Skulle jag få för mig att äta 100 g choklad på kvällen kan jag med andra ord bara äta grönsaker till kvällsmat...

• Knasiga morsan

Joo sallad är något jag skulle kunna tänka mig att äta!

Dock inte yoghurt då de innehåller socker eller sötningsmedel och detta är inget jag får äta!

Anledningen till att jag äter bröd är just för att min läkare sa till mig att jag skulle äta vitt bröd just för att få i mig lite kolhydrater som ändå är lite mer "nyttiga"..

• Tindra02
    Knasiga morsan skrev 2009-07-10 19:56:23 följande:
    Joo sallad är något jag skulle kunna tänka mig att äta! Dock inte yoghurt då de innehåller socker eller sötningsmedel och detta är inget jag får äta! Anledningen till att jag äter bröd är just för att min läkare sa till mig att jag skulle äta vitt bröd just för att få i mig lite kolhydrater som ändå är lite mer "nyttiga"..
    Jag kollade med diabetikerna här inne en gång.
    Dom skrev dom åt mycket av mini yoggi.
    Jag testa den, faktiskt himla god...
    Eller så gjorde dom egen smoothie med färska/frusna bär och fil.
    tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
  • pallazathena
    Knasiga morsan skrev 2009-07-10 19:56:23 följande:
    Joo sallad är något jag skulle kunna tänka mig att äta! Dock inte yoghurt då de innehåller socker eller sötningsmedel och detta är inget jag får äta! Anledningen till att jag äter bröd är just för att min läkare sa till mig att jag skulle äta vitt bröd just för att få i mig lite kolhydrater som ändå är lite mer "nyttiga"..
    Det finns väl yoghurt utan tillsatt socker? J ag brukar köra med Mild Naturell Yoghurt, den tycker jag är god. Godast är den med vanilj, men då är det ju socker tillsatt tyvärr.

Sen måste jag bara fråga, har din läkare sagt att vitt bröd är bästa sättet att äta kolhydrader som är nyttiga? Vet du hur läkaren tänker då? Jag trodde kolhydrater i grönsaker var mycket nyttigare i sånt fall, eller fullkorn där man dessutom får i sig fibrer.
  • vita stenen

Någon här som äter reductil samtidigt som ni äter levaxin?
    Hur funkar det för er isf?

• zleepy

Jo det låter verkligen lite underligt att bli rekommenderad att äta vitt bröd som innehåller så mycket snabba kolhydrater. Jag har nästan helt slutat äta bröd nu, trodde jag skulle sakna det mer, men så länge jag äter pasta och ris så känns det helt ok.

Och det som du Humran säger håller jag verkligen med om! Var med i viktklubb.se för ett tag sen, och det jag hade mest nytta av där var att man fick så bra koll på hur mycket saker verkligen innehöll. Lite jobbigt att hålla på att väga och registrera allt man äter så det orkade jag bara med ett par veckor, men man lärde sig efter ett tag ungefär hur mycket man kunde äta.

• mamma t 2

vita stenen skrev 2009-07-11 13:12:08 följande:

Någon här som äter reductil samtidigt som ni äter levaxin? Hur funkar det för er isf?
    Hej! Här är det en som äter Levaxin och Reductil..Har ätit Levaxin i 5 år nu, Reductil i 1,5 månad snart.. Funkar bra för mig, inget konstigt. Är det nåt du undrar över?.. Min läkare sa att det går helt bra att kombinera dessa,inga problem..
Svar på tråden Reductil