• Tindra02

Reductil

Någon som äter/ätit Reductil?
    Funkar/funkade det på er?
    Hur mådde/mår ni?
    Hur länge har/hade ni ätit det?

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 12:32
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m46154816.html

Här är länken till vikt-tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 16:18
    www.markazits.com/diet/bmi.php

Här en länk om man vill räkna sitt BMI

www.fass.se/LIF/home/index.jsp

Här kan ni oxå gå in och läsa om Reductil.
  • Svar på tråden Reductil
  • EnSomNjuter

Tack så mycket hörrni!!
    Jag vet inte om det är möjligt men enligt min våg ska jag ha gått ner 2 kg sen i fredags (yeeey!!)

zleepy- jag har oxå bestämt mig för att dessa piller SKA funka så sålänge jag intalar mig det ska inga dumma ideér dyka upp i skallen =)

Kram till er alla!

• Tindra02
    EnSomNjuter skrev 2009-07-05 12:41:03 följande:
    Tack så mycket hörrni!!Jag vet inte om det är möjligt men enligt min våg ska jag ha gått ner 2 kg sen i fredags (yeeey!!)zleepy- jag har oxå bestämt mig för att dessa piller SKA funka så sålänge jag intalar mig det ska inga dumma ideér dyka upp i skallen =)Kram till er alla!
    Kanon Va härligt...
    Kram
  • zleepy

koko banan: Men 2,6 kg är ju massor!! Det ska du vara supernöjd med!

Tindra 02: Usch för att vara bränd, då måste det vara skönt med lite svalka! Har du fortfarande inte vägt dig? Är du inte nyfiken? Jag skulle inte kunna hålla mig, hehe!

EnSomNjuter: Härligt!! Precis, och skulle det ploppa upp några dumheter i skallen får vi peppa varandra!

Kram på er!!

• Tindra02
    zleepy skrev 2009-07-05 17:05:50 följande:
    koko banan: Men 2,6 kg är ju massor!! Det ska du vara supernöjd med! Tindra 02: Usch för att vara bränd, då måste det vara skönt med lite svalka! Har du fortfarande inte vägt dig? Är du inte nyfiken? Jag skulle inte kunna hålla mig, hehe! EnSomNjuter: Härligt!! Precis, och skulle det ploppa upp några dumheter i skallen får vi peppa varandra! Kram på er!!
    Ja fy för, förr brände jag mig aldrig men nu, hela tiden
    Är en riktig sol- och bad-dyrkare
    Men idag var det riktigt skönt det kom regn...
    Nope har inte gjort det
    Jo jag är dönyfiken
  • Knasiga morsan

Tindra02 - När ska du väga dig? Det kanske lät fel men jag undrar om du har något datum då du ska ställa dig upp på vågen och se resultatet?? Det är spännande.. jag hade verkligen inte kunnat hålla mig så länge som du gör! Imponerande!!

Idag är det lite svalare men det kommer nog bli lite sol här nere i Skåne idag.. Ska jobba kvällen och hoppas innerligt att det inte kommer något regn (jobbar inom hemtjänsten)..

• EnSomNjuter

mamma t 2 skrev 2009-07-05 08:52:07 följande:

Välkommen hit till oss!! Härligt att du bestämt dig att kämpa. Hur mycket vill du gå ner?..Själv har jag 30 kg jag vill bli kvitt, ett bra tag dit ännu..Har gått ner 4,5 kg hittills!! Kämpa på o lycka till!
    Jag vill gå ner ungefär 30 jag med, har inte satt ett bestämt mål än, vill känna mig lite fram =)
    Men skulle jag "bara" gå ner runt 25 så är jag ändå mycket lättare o känner mig betydligt bättre o hälsosammare än innan så jag skulle vara nöjd med det oxå!!

Nu en liten pinsam fråga;
    Är det normalt att man blir lite, ja vad ska jag säga, mojjig i magen av tabletterna (märks vid nr. 2 om man uttrycker sig lite fint=)
    Har inte ont eller så men det (nr.2) har antagit en annan färg =S (guuuud vad pinsamt, precis som att jag alltid sitter o glor på resultatet men jag hoppas ni förstår vad jag menar!!)

Regniga kramar
  • Knasiga morsan

EnSomNjuter -- joo det kan sätta sig på magen! Det har jag själv märkt lite av och det stod i biverkningarna att det kan antingen ge hård mage eller lös mage.. Så det är nog en vanlig biverkning! Inget du ska behöva skämmas över att du ställer en sådan fråga! Självklart blir man ju orolig om man märker en sådan förändring!

Är det bara jag här inne som behöver gå ner nästan 60 kg... :S usch det låter så hemskt när man skriver ner det.. Det innebär att jag typ ska halvera mig själv.. men jag tror nog inte att jag kommer trivas om jag går ner så mycket som 60kg.. hehe.. Det är nog för mycket.. :P

• Knasiga morsan

Förresten en liten fråga..

Alltså jag vet inte hur ni har det där hemma men här hos mig i alla fall bor jag ihop med min man som är lite väl orolig av sig. Han vet nämligen om att jag en gång i tiden haft en ätstörning och jag har tidigare försökt gå ner i vikt genom typ viktklubb och då har han ansett att jag har gått till överdrift med det hela..

I alla fall så äter jag ju nu betydligt mindre än innan och han tycker det är jättedumt att jag dragit ner på mina portioner och börjar genast att gnälla och oroa sig och menar på att "om du utvecklar något nu så spolar jag ner tabletterna och sedan går jag. Då ser du mig inte mer". Jättejobbigt läge och jag vet inte.. Jag äter tills jag känner mig nöjd och det är inte "mycket" som krävs för det..

Har ni dragit ner mycket på era portioner? Vad säger era respektive om detta?

Kanske bara jag som har en orolig man.. hehe..

• Tindra02
    Knasiga morsan skrev 2009-07-06 08:27:34 följande:
    Tindra02 - När ska du väga dig? Det kanske lät fel men jag undrar om du har något datum då du ska ställa dig upp på vågen och se resultatet?? Det är spännande.. jag hade verkligen inte kunnat hålla mig så länge som du gör! Imponerande!! Idag är det lite svalare men det kommer nog bli lite sol här nere i Skåne idag.. Ska jobba kvällen och hoppas innerligt att det inte kommer något regn (jobbar inom hemtjänsten)..
    Blir nog när jag ska tillbaka till dr i aug.
    Sen har jag ingen våg heller så det är inte så svårt
    EnSomNjuter skrev 2009-07-06 09:57:32 följande:
    Jag vill gå ner ungefär 30 jag med, har inte satt ett bestämt mål än, vill känna mig lite fram =)Men skulle jag "bara" gå ner runt 25 så är jag ändå mycket lättare o känner mig betydligt bättre o hälsosammare än innan så jag skulle vara nöjd med det oxå!!Nu en liten pinsam fråga;Är det normalt att man blir lite, ja vad ska jag säga, mojjig i magen av tabletterna (märks vid nr. 2 om man uttrycker sig lite fint=)Har inte ont eller så men det (nr.2) har antagit en annan färg =S (guuuud vad pinsamt, precis som att jag alltid sitter o glor på resultatet men jag hoppas ni förstår vad jag menar!!)Regniga kramar
    Har inte tänkt på det.
    Men jag är lös, men det har jag nästan alltid varit.
    Det är absolut inget du ska tycka är pinsamt att fråga
    Finns inga dumma frågor utan bara dumma svar
    Knasiga morsan skrev 2009-07-06 11:19:15 följande:
    Förresten en liten fråga.. Alltså jag vet inte hur ni har det där hemma men här hos mig i alla fall bor jag ihop med min man som är lite väl orolig av sig. Han vet nämligen om att jag en gång i tiden haft en ätstörning och jag har tidigare försökt gå ner i vikt genom typ viktklubb och då har han ansett att jag har gått till överdrift med det hela.. I alla fall så äter jag ju nu betydligt mindre än innan och han tycker det är jättedumt att jag dragit ner på mina portioner och börjar genast att gnälla och oroa sig och menar på att "om du utvecklar något nu så spolar jag ner tabletterna och sedan går jag. Då ser du mig inte mer". Jättejobbigt läge och jag vet inte.. Jag äter tills jag känner mig nöjd och det är inte "mycket" som krävs för det..Har ni dragit ner mycket på era portioner? Vad säger era respektive om detta?Kanske bara jag som har en orolig man.. hehe..
    Nja han är mest orolig jag ska bli fööör smal
    Vilket jag inte kommer bli
  • zleepy
    Knasiga morsan skrev 2009-07-06 11:19:15 följande:
    Förresten en liten fråga.. Alltså jag vet inte hur ni har det där hemma men här hos mig i alla fall bor jag ihop med min man som är lite väl orolig av sig. Han vet nämligen om att jag en gång i tiden haft en ätstörning och jag har tidigare försökt gå ner i vikt genom typ viktklubb och då har han ansett att jag har gått till överdrift med det hela.. I alla fall så äter jag ju nu betydligt mindre än innan och han tycker det är jättedumt att jag dragit ner på mina portioner och börjar genast att gnälla och oroa sig och menar på att "om du utvecklar något nu så spolar jag ner tabletterna och sedan går jag. Då ser du mig inte mer". Jättejobbigt läge och jag vet inte.. Jag äter tills jag känner mig nöjd och det är inte "mycket" som krävs för det.. Har ni dragit ner mycket på era portioner? Vad säger era respektive om detta? Kanske bara jag som har en orolig man.. hehe..
    Jag har inte dragit ner jättemycket på portionerna, tar väl ungefär lika mycket som förut, men nu blir det alltid kvar en skvätt på tallriken. Annars så är väl största skillnaden att jag inte äter massa godis och sånt utan försöker hålla mig till nyttiga mellanmål. Min sambo brukar bara fråga om jag verkligen blivit mätt när det fortfarande är mat kvar på tallriken, men skulle jag bara äta pyttelite skulle han kanske bli lite orolig att jag inte får i mig tillräckligt med näring och så.

Och min mage har ständigt varit knasig också, har haft stressmage i evigheter så för min del är det ingen större skillnad, eller jo lite hårdare kan det bli ibland..

Vet inte riktigt hur mycket jag ska gå ner, om man ska följa BMI så är det en hel del, men då jag har rätt så ok fettprocent vet jag inte riktigt hur mycket som behövs innan jag känner mig nöjd, musklerna vill jag ju liksom ha kvar! Men siktar väl på en 15-20 kg.
Svar på tråden Reductil