• Tindra02

Reductil

Någon som äter/ätit Reductil?
    Funkar/funkade det på er?
    Hur mådde/mår ni?
    Hur länge har/hade ni ätit det?

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 12:32
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m46154816.html

Här är länken till vikt-tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 16:18
    www.markazits.com/diet/bmi.php

Här en länk om man vill räkna sitt BMI

www.fass.se/LIF/home/index.jsp

Här kan ni oxå gå in och läsa om Reductil.
  • Svar på tråden Reductil
  • Tindra02

30kg hade jag velat men först och främst vill jag det ska bli 2-siffrigt

• EnSomNjuter

3 kg på 4 dar!!!!!
    Nu måste jag sluta väga mig, blir ju roligare att se efter en vecka eller så hur det har gått =)
    Men att det funkar finns det iaf inga tvivel om längre, ville bara tala om det!
    Tog en cykeltur vid halv tio i förrgår kväll och GICK frivilligt hem från jobbet halv tio igår, yeeey för mig!!

Har ni några bra tips på vad för slags mat som är bäst att äta...
    Jag har ju viktväktar-tänket i bakhuvudet då det funkade på mig för ett antal år sen, men nu är det ju så poppis med LCHF (GI) o sånt....
    Eller bara köra på som vanligt men kanske använda matgrädde istället för mellan i såsen osv.?
    O portionerna har ju blivit sååå mycket mindre oxå, innan jag började med R åt jag säkert mer än min man =( Hualigen!!!

Tack för svaren om ni-vet-vad =)

Kämpa på och må så gott,
    kram.

• Knasiga morsan

Efter en vecka med R så landade resultatet på minus 3.5 kg..

Nu tar jag nya rejäla tag och satsar på en bra minskning till nästa tisdag också.. *kämpar på*

Dock kommer det bli lite jobbigt ikväll då min man kommer att komma hem med min favoritmat (lövbiff).. Men jag får kanske dra ner på kryddsmöret och inte så mycket pommes och så.. Men som sagt, man äter tills man känner att man är mätt.. (och det krävs inte mycket när man inte känner sig hungrig! hehe)

EnSomNjuter::
    Tjoho 3kg på 4 veckor!!! GRATTIS!!!!

• Tindra02
    EnSomNjuter skrev 2009-07-07 11:24:58 följande:
    3 kg på 4 dar!!!!!Nu måste jag sluta väga mig, blir ju roligare att se efter en vecka eller så hur det har gått =)Men att det funkar finns det iaf inga tvivel om längre, ville bara tala om det! Tog en cykeltur vid halv tio i förrgår kväll och GICK frivilligt hem från jobbet halv tio igår, yeeey för mig!!Har ni några bra tips på vad för slags mat som är bäst att äta...Jag har ju viktväktar-tänket i bakhuvudet då det funkade på mig för ett antal år sen, men nu är det ju så poppis med LCHF (GI) o sånt....Eller bara köra på som vanligt men kanske använda matgrädde istället för mellan i såsen osv.?O portionerna har ju blivit sååå mycket mindre oxå, innan jag började med R åt jag säkert mer än min man =( Hualigen!!!Tack för svaren om ni-vet-vad =)Kämpa på och må så gott,kram.
    GRATTIS!!!
    Knasiga morsan skrev 2009-07-07 15:40:40 följande:
    Efter en vecka med R så landade resultatet på minus 3.5 kg..Nu tar jag nya rejäla tag och satsar på en bra minskning till nästa tisdag också.. *kämpar på*Dock kommer det bli lite jobbigt ikväll då min man kommer att komma hem med min favoritmat (lövbiff).. Men jag får kanske dra ner på kryddsmöret och inte så mycket pommes och så.. Men som sagt, man äter tills man känner att man är mätt.. (och det krävs inte mycket när man inte känner sig hungrig! hehe)EnSomNjuter::Tjoho 3kg på 4 veckor!!! GRATTIS!!!!
    GRATTIS!!!
  • mamma t 2

Till "En som njuter" och "Koko banan":::: STORT GRATTIS TJEJER!!! Bra jobbat. Kram

• EnSomNjuter

Nu har jag lite ågren......Käkade en massa biggaråer ikväll (skitgott ju) men sen slog det mig att dom kanske är JÄTTEonyttiga????
    Jag menar bara för att det är frukt (eller bär) så kanske det inte är det bästa att äta??

Jaja men jag gick ju en lååång prommis förut så jag får väl kvitta bären mot den =)

• humran

Om man äter enligt GI så är söta frukter inte det bästa eftersom de innehåller mycket fruktsocker och därmed kolhydrater. Om man som i ert fall i den här tråden nu får hjälp med att äta vettiga mängder av vanlig mat är det ingen som kommer att sabba något på grund av frukt, som i grunden är sund mat. Det kommet alltid att vara bättre att kränga biggaråer än godis

När det gäller portioner och VAD ni äter så verkar ni vara på rätt spår, man kan äta allt men lite. Man MÅSTE inte äta 2 dl bearnaisesås för att uppskatta det, smaken är densamma även om man äter 1 msk. Era män får vackert vänja sig, de stora portionerna de är vana vid att ni äter är ju en av anledningarna till att ni inte trivs med er vikt! Säg till dem "om jag blir hungrig kan jag alltid ta en frukt eller en grov smörgås om en stund, men just nu är jag mätt." Spara INTE den goda maten som ligger kvar på tallriken, då äter man upp den av gammal vana När du känner dig mätt, gå och släng det som finns kvar.

Grattis till era fina resultat, ni är jätteduktiga! Visst är det härligt med lite kontroll över situationen?

• Turvann

Hej var hos läkaren i går pga av mycke svår panikångest,
    han försökte att övettala mig om att börja med antidepresiva tabletter igen. (har haft ett uppehåll på 3 månader och har mått strålande tills i förrgår och i går. ville verkligen inte börja med dem aav två andledningar.
    1 fick sådana svåra depretioner som biverkningar när jag började med dem sist, och att jag nu inte längre har någon deprition.
    2 vill inte sluta med mina redutil, då man inte kan kompinera dessa två.
    När jag sa det sist nämnda sa han att de vist gick att kombinera om man bara åt en svag dos. är det nägon som har fått samma besked?
    I vilket fall som helst tänker jag inte börja med dem då jag i vanliga fall mår bra.
    Behövde bara få skriva av mig lite.
    Kram

• zleepy
    Turvann skrev 2009-07-08 09:16:54 följande:
    Hej var hos läkaren i går pga av mycke svår panikångest, han försökte att övettala mig om att börja med antidepresiva tabletter igen. (har haft ett uppehåll på 3 månader och har mått strålande tills i förrgår och i går. ville verkligen inte börja med dem aav två andledningar. 1 fick sådana svåra depretioner som biverkningar när jag började med dem sist, och att jag nu inte längre har någon deprition. 2 vill inte sluta med mina redutil, då man inte kan kompinera dessa två. När jag sa det sist nämnda sa han att de vist gick att kombinera om man bara åt en svag dos. är det nägon som har fått samma besked? I vilket fall som helst tänker jag inte börja med dem då jag i vanliga fall mår bra. Behövde bara få skriva av mig lite. Kram
    Jobbigt att du fick panikångest, har också det, men det har blivit mycket bättre på sistone. Jag äter 40 mg Fluoxetin nu, och det gick bra för min läkare, och jag har inte märkt av några konstigheter. Men känner du att du inte vill börja äta de igen så gör inte det, men skulle du känna längre fram att det kanske behövs så går det bra att kombinera, även om det inte rekommenderas i fass, men så länge man gör det i samråd med sin läkare så är det ok. Ta hand om dig! kram
  • zleepy

Grattis till En som njuter och koko banan!! Kanonresultat ju!

Själv har man ju gått upp 0,4 kg sen i förrgår, huvva Hoppas verkligen inte de goda tiderna har tagit slut för min del nu.. Har ju knappt ätit i två veckor. Får ta tag i träning med hårdhandskarna nu..

Svar på tråden Reductil