Turvann skrev 2009-07-08 09:16:54 följande:
Hej var hos läkaren i går pga av mycke svår panikångest, han försökte att övettala mig om att börja med antidepresiva tabletter igen. (har haft ett uppehåll på 3 månader och har mått strålande tills i förrgår och i går. ville verkligen inte börja med dem aav två andledningar. 1 fick sådana svåra depretioner som biverkningar när jag började med dem sist, och att jag nu inte längre har någon deprition. 2 vill inte sluta med mina redutil, då man inte kan kompinera dessa två. När jag sa det sist nämnda sa han att de vist gick att kombinera om man bara åt en svag dos. är det nägon som har fått samma besked? I vilket fall som helst tänker jag inte börja med dem då jag i vanliga fall mår bra. Behövde bara få skriva av mig lite. Kram
Jobbigt att du fick panikångest, har också det, men det har blivit mycket bättre på sistone. Jag äter 40 mg Fluoxetin nu, och det gick bra för min läkare, och jag har inte märkt av några konstigheter. Men känner du att du inte vill börja äta de igen så gör inte det, men skulle du känna längre fram att det kanske behövs så går det bra att kombinera, även om det inte rekommenderas i fass, men så länge man gör det i samråd med sin läkare så är det ok. Ta hand om dig! kram