• Tindra02

Reductil

Någon som äter/ätit Reductil?
    Funkar/funkade det på er?
    Hur mådde/mår ni?
    Hur länge har/hade ni ätit det?

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 12:32
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m46154816.html

Här är länken till vikt-tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 16:18
    www.markazits.com/diet/bmi.php

Här en länk om man vill räkna sitt BMI

www.fass.se/LIF/home/index.jsp

Här kan ni oxå gå in och läsa om Reductil.
  • Svar på tråden Reductil
  • Knasiga morsan

*suck suck* Vågen stod still idag.. Hade inte hänt ett dugg sedan igår. hehe.. Jag har väl helt enkelt blivit bortskämd att det brukar hända något på vågen! :P haha..

Min sista lediga dag idag och imorgon är det jobb igen. Kanske att jag skulle ut på en promenix idag då jag faktikst är ledig och sedan gå in och hoppa in i duschen efter det..

Det är lite trist dock att vädret är så himla ostadigt, men visst! Lite regn har ju ingen dött av!! hehe..

• Tindra02
    Knasiga morsan skrev 2009-07-20 10:20:10 följande:
    *suck suck* Vågen stod still idag.. Hade inte hänt ett dugg sedan igår. hehe.. Jag har väl helt enkelt blivit bortskämd att det brukar hända något på vågen! :P haha..Min sista lediga dag idag och imorgon är det jobb igen. Kanske att jag skulle ut på en promenix idag då jag faktikst är ledig och sedan gå in och hoppa in i duschen efter det.. Det är lite trist dock att vädret är så himla ostadigt, men visst! Lite regn har ju ingen dött av!! hehe..
    Ja man blir nog manisk av att väga sig...
    Jag hoppas verkligen det blir finare väder igen...
  • zleepy

Här har allt stått stilla i flera dagar nu, vill verkligen inte att det ska sluta funka på mig. Känns som om jag borde öka dosen men min läkare är på semester just nu så jag får snällt vänta tills jag ska dit om en månad typ. Är bara rädd att det ska sluta funka och jag ska gå upp de futtiga kilon jag har lyckats bli av med tills jag ska tillbaka dit. För kravet att jag skulle få fortsätta med dem var att jag skulle gå ner typ 3 kilo minst. Och jag har minskat 3,7 kilo så jag har ju inte så stor marginal.. :S

koko banan: Åh superkul att shortsen trillar ner ju! Då får man ju verkligen svart på vitt att man har blivit mindre! :D

Tindra02: Nu är det väl inte så lång tid kvar tills du ska tillbaka och väga dig??

• Tindra02
    zleepy skrev 2009-07-23 22:10:50 följande:
    Här har allt stått stilla i flera dagar nu, vill verkligen inte att det ska sluta funka på mig. Känns som om jag borde öka dosen men min läkare är på semester just nu så jag får snällt vänta tills jag ska dit om en månad typ. Är bara rädd att det ska sluta funka och jag ska gå upp de futtiga kilon jag har lyckats bli av med tills jag ska tillbaka dit. För kravet att jag skulle få fortsätta med dem var att jag skulle gå ner typ 3 kilo minst. Och jag har minskat 3,7 kilo så jag har ju inte så stor marginal.. :S koko banan: Åh superkul att shortsen trillar ner ju! Då får man ju verkligen svart på vitt att man har blivit mindre! :DTindra02: Nu är det väl inte så lång tid kvar tills du ska tillbaka och väga dig??
    Ja men det är väl jättebra med 3,7 tycker du är duktig
    Nä hon skulle kalla mig i augusti så det hoppas jag hon gör
  • zleepy
    Tindra02 skrev 2009-07-23 22:50:06 följande:
    Ja men det är väl jättebra med 3,7 tycker du är duktig Nä hon skulle kalla mig i augusti så det hoppas jag hon gör
    Tack, känns bara så futtigt ibland, men det är väl för man blev bortskämd de första dagarna när det gick undan, och så läser man om folk som det bara rasar av på. Men jag ska fortsätta kämpa, tror jag har minskat lite i midjemåttet iaf!

Mm, annars får du ligga på själv och tjata om det dröjer! nyfiken på hur det har gått för dig ju! Och det måste ju du också vara såklart!
  • Knasiga morsan

Nu har det varit lite konstigt för mig i några dagar och jag vet inte vad jag har gjort för fel - något som driver mig till vansinne.. Ni kanske har haft det så eller vet varför det kan vara så?? (när jag går ner i vikt och det inte går bra så kan jag inte tänka förnuftigt).

I alla fall, jag har gått ner och gått ner och så har det gått nu i 3 veckor. Men för några dagar sedan så började jag helt plötsligt att GÅ UPP! Jaja, en dag kanske inte är så farligt tänkte jag och märkte sedan att dag 2 hade jag gått upp ännu mer!! Nu är det söndag och jag har sedan i tisdags gått upp ca 9 hekto - något jag inte alls tycker om, det gör mig bara väldigt väldigt ledsen! Skit, rent ut sagt!!!

Jag äter som jag ska, jag äter inte mycket och jag tar min medicin som jag ska..

Hur kan man ta sig runt detta?? Någon som haft det så och som kan ge tips?

• Tindra02
    Knasiga morsan skrev 2009-07-26 16:50:27 följande:
    Nu har det varit lite konstigt för mig i några dagar och jag vet inte vad jag har gjort för fel - något som driver mig till vansinne.. Ni kanske har haft det så eller vet varför det kan vara så?? (när jag går ner i vikt och det inte går bra så kan jag inte tänka förnuftigt).I alla fall, jag har gått ner och gått ner och så har det gått nu i 3 veckor. Men för några dagar sedan så började jag helt plötsligt att GÅ UPP! Jaja, en dag kanske inte är så farligt tänkte jag och märkte sedan att dag 2 hade jag gått upp ännu mer!! Nu är det söndag och jag har sedan i tisdags gått upp ca 9 hekto - något jag inte alls tycker om, det gör mig bara väldigt väldigt ledsen! Skit, rent ut sagt!!!Jag äter som jag ska, jag äter inte mycket och jag tar min medicin som jag ska.. Hur kan man ta sig runt detta?? Någon som haft det så och som kan ge tips?
    Tränar du nått?
    För muskler väger mer än fett...
  • mammuttill2

Hej hej!

Nu måste jag visa mitt intresse i den här tråden.

Jag har alltid tränat men när mina hälsenor svek mig så började jag gå upp i vikt.
    I september 2005 föddes vår första dotter och efter det gick jag upp ännu mer

I augusti 2006 fick jag Reductil utskrivet och började med dessa.
    På 20 veckor gick jag ner 17 kg.

När jag knappt ett år senare blev gravid med vår andra dotter hade jag behållt 15 kg av viktminskningen.

Men nu efter andra dottern har jag ökat igen och det vill inte ge sig.
    Det är svårt när man inte har ngn möjlighet att röra på sig.
    Från att träna ca 5 dagar i veckan till att knappt kunna promenera i 10 minuter

Jag har funderat på det här med Redutil och om det skulle finnas ngn chans att få det utskrivet ännu en gång.
    För jag tror att hade jag inte blivit gravid hade jag nog kunnat hålla den viktminskning jag klarade av sist.

Men är det ngn som vet om det skulle vara lättare att få ut dem nu när jag redan ätit dem innan?
    Och hur är det, måste man ha ett BMI på minst 35 för att få dem på högkostnadskydd?

• mammuttill2
    Knasiga morsan skrev 2009-07-27 18:14:14 följande:
    mammuttill2 -> ja det är 35 i BMI eller högre man måste ha för att få det på högkostnadskortet!
    Men kan man få det utskrivet ändå eller ger de inte det till de som har under 35 i BMI?
Svar på tråden Reductil