• Tindra02

Reductil

Någon som äter/ätit Reductil?
    Funkar/funkade det på er?
    Hur mådde/mår ni?
    Hur länge har/hade ni ätit det?

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 12:32
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m46154816.html

Här är länken till vikt-tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 16:18
    www.markazits.com/diet/bmi.php

Här en länk om man vill räkna sitt BMI

www.fass.se/LIF/home/index.jsp

Här kan ni oxå gå in och läsa om Reductil.
  • Svar på tråden Reductil
  • 83an

Ursäkta att jag tjatar...
    Men ang det här med läkare, dietist och blodtryck...
    Hur ofta kollar ni det och går ni hos läkare och/eller dietist regelbundet?

För när jag åt R sist fick jag uppfattningen om att det är olika från kommun till kommun (eller kanske t o m olika mellan olika läkare).

Jag var inte alls på kolla många ggr när det gäller blodtryck och läkarbesök var jag aldrig på förutom när jag sökte för att få dem utskrivna.

Det är lite skumt.

Nu mådde jag ju hur bra som helst och fick resultat utan att prata med dietist.
    Men ändå...

• Tindra02
    83an skrev 2009-07-31 12:59:19 följande:
    Ursäkta att jag tjatar...Men ang det här med läkare, dietist och blodtryck...Hur ofta kollar ni det och går ni hos läkare och/eller dietist regelbundet?För när jag åt R sist fick jag uppfattningen om att det är olika från kommun till kommun (eller kanske t o m olika mellan olika läkare).Jag var inte alls på kolla många ggr när det gäller blodtryck och läkarbesök var jag aldrig på förutom när jag sökte för att få dem utskrivna.Det är lite skumt.Nu mådde jag ju hur bra som helst och fick resultat utan att prata med dietist.Men ändå...
    Går ingenting hos dietist.
    Har kollat bl.trycket 1 gång ska göra det nu i augusti oxå, om jag hinner med det
  • 83an
    Tindra02 skrev 2009-07-31 13:05:33 följande:
    Går ingenting hos dietist.Har kollat bl.trycket 1 gång ska göra det nu i augusti oxå, om jag hinner med det
    Hur länge har Du ätit dem?

Och får ni en ask utskriven i taget?

Äter ni 10 eller 15 mg?
    Många frågor som ni märker...
  • Tindra02
    83an skrev 2009-07-31 13:08:19 följande:
    Hur länge har Du ätit dem?Och får ni en ask utskriven i taget?Äter ni 10 eller 15 mg?Många frågor som ni märker...
    Sen den 26/5
    Fick 3 st och hämta 1gång i taget.
    10mg.
  • Knasiga morsan

Jag går som sagt och tar bltr var 6:e vecka. Har 15mg. Har på recept och får hämta ut mycket i taget! Men det är också för att jag går på en specialanpassad dos just för mig!

• humran

Som skrivits tidigare är alla läkare olika när det gäller att skriva ut. Har kollegor med BMI över 35 som blivit tvärvägrade för att läkaren inte tror på Reductil alls, medan jag med BMI på 30,5 när det begav sig inte hade några som helst problem. Jag fick betala upp till 900, sen gick ju högkostnadskortet in

Har hört flera där deras läkare haft som måttstock att de ska ha gått ner 3 kg fösta månaden för att få fortsätta.

Jag berättade inget den första månaden eller så, eftersom jag inte orkade med alla spekulationer om vad man bör eller inte bör. Jobbar inom skolan med maaassor av kvinnor som jämt bantar/håller igen/går på diet... Ni vet själv. När det började synas och folk kommenterade var jag ärlig och sa som det var. Får fortfarande frågan av folk jag inte träffat på ett par år, och för mig känns det rätt att tala om att Reductil var en avgörande faktor, eftersom jag vet att jag inte skulle klarat det på egen hand. Känns liksom förmätet att ta åt sig äran...

Efter 7 veckors sommarlov har jag ca 3 kg att ta tag i (väger mig varje dag men har varit i London 1 vecka så jag har inte stenkoll) och de ska vara väck inom 2 veckor! Har 3 mån tabletter liggandes i skåpet sedan jag slutade just in case, men de ska inte behövas.

Fortsätt kämpa i dessa semester- och grilltider

• Tindra02

Nu på sista tiden har jag haft så himla ont i magen...
    Var det inte nån här som hade problem med gallan?
    Fast detta är nog inte samma.
    Men jag vet inte om det beror på R eller om det är nått annat.
    Skit är det iaf

Sorry, ego

• humran

83an:

Jag var hos läkaren den gången jag fick tabletterna utskrivna, inga undersökningar gjordes. Fick 1 år + 1 provmånad utskrivna på 1 recept som kunde hämtas var 3 månad eller nåt sånt, och var sen inte hos läkaren förrän efter 4 månader. Det var dessutom min egen idé, eftersom jag ville diskutera ev nedtrappning eller hur man nu skulle bära sig åt när man närmade sig målet. (Inget sånt trams tyckte läkaren, håll på tills du är klar och sluta sen )

Åt 15 mg.

Om jag inte vore lyckligt gift skulle jag nog satsa på doktor Gunnar, älskar hans inställning till läkemedel Varför ska människan lida i onödan när hjälp finns att få...

Fortsätt kämpa tjejer!

Svar på tråden Reductil