• Tindra02

Reductil

Någon som äter/ätit Reductil?
    Funkar/funkade det på er?
    Hur mådde/mår ni?
    Hur länge har/hade ni ätit det?

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 12:32
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m46154816.html

Här är länken till vikt-tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 16:18
    www.markazits.com/diet/bmi.php

Här en länk om man vill räkna sitt BMI

www.fass.se/LIF/home/index.jsp

Här kan ni oxå gå in och läsa om Reductil.
  • Svar på tråden Reductil
  • mamma t 2

I går var jag till dietisten, hade inte varit dit sedan 4 veckor tillbaka..Vägning och -1,2 sedan sist.. Totalt nu 4,9 kg..Det går sakta sakta neråt.. Tycker bara att jag är mera sugen nu och äter större portioner, håller på att falla tillbaka i gamla vanor, vill ju inte det! Tog upp det med dietisten (vikarie för min ordinarie).. och hon tyckte inte jag skulle höja dosen, utan kämpa lite x-tra!..Jag får ju kämpa som attans för att få bort godissuget inom mig HELA tiden...Vad tycker ni?.Ska jag kolla med läkaren på nytt vad han anser?..
    Hur går det för er andra i semesterperioden?..

• Tindra02
    mamma t 2 skrev 2009-07-14 22:36:57 följande:
    I går var jag till dietisten, hade inte varit dit sedan 4 veckor tillbaka..Vägning och -1,2 sedan sist.. Totalt nu 4,9 kg..Det går sakta sakta neråt.. Tycker bara att jag är mera sugen nu och äter större portioner, håller på att falla tillbaka i gamla vanor, vill ju inte det! Tog upp det med dietisten (vikarie för min ordinarie).. och hon tyckte inte jag skulle höja dosen, utan kämpa lite x-tra!..Jag får ju kämpa som attans för att få bort godissuget inom mig HELA tiden...Vad tycker ni?.Ska jag kolla med läkaren på nytt vad han anser?..Hur går det för er andra i semesterperioden?..
    GRATTIS!!!

Usch du samma här
    Men nu har jag sysselsatt mig dom senaste 3 dagarna och inte kommit in förrän 23 så då har det bara "glömts bort"
    Blir väl värre imorn då jag inte har nått direkt för mig

Vet inte hur jag hade gjort med dr...
    Själv ska jag ju tillbaka i augusti så jag hade ju väntat, men det kanske inte du ska så då kanske man ska kolla igen eller????
  • mamma t 2
    Tindra02 skrev 2009-07-15 01:00:32 följande:
    GRATTIS!!!Usch du samma här Men nu har jag sysselsatt mig dom senaste 3 dagarna och inte kommit in förrän 23 så då har det bara "glömts bort" Blir väl värre imorn då jag inte har nått direkt för mig Vet inte hur jag hade gjort med dr...Själv ska jag ju tillbaka i augusti så jag hade ju väntat, men det kanske inte du ska så då kanske man ska kolla igen eller????
    Ja, du det är inte lätt!..men jag måste kämpa vidare...vi får stötta varandra!. Hur mycket tror du att du gåttt ner?..Spännande i augusti när du går till doktorn, hoppas att det visar många MINUS för dig!!
  • Knasiga morsan

På två veckor nu har jag lyckats minska 5.2 kg ...

Men börjar känna av lite ångest, men det kanske bara är mina egna symtom och inget som behöver vara något kopplat till R eller min viktminskning.

Vill bara säga till er alla att ni är så himla duktiga!!!

• Tindra02
    mamma t 2 skrev 2009-07-15 08:15:02 följande:
    Ja, du det är inte lätt!..men jag måste kämpa vidare...vi får stötta varandra!. Hur mycket tror du att du gåttt ner?..Spännande i augusti när du går till doktorn, hoppas att det visar många MINUS för dig!!
    Ja vi får stötta varann
    Tack, ja jag hoppas det men det känns inte så mycket nu faktiskt, men men...
    Får se va hon säger...
    Hur ska du göra med tab? Ringa dr eller?
    Knasiga morsan skrev 2009-07-15 09:27:46 följande:
    På två veckor nu har jag lyckats minska 5.2 kg ... Men börjar känna av lite ångest, men det kanske bara är mina egna symtom och inget som behöver vara något kopplat till R eller min viktminskning. Vill bara säga till er alla att ni är så himla duktiga!!!
    Wow GRATTIS
    Bra jobbat...
  • mamma t 2
    Tindra02 skrev 2009-07-15 13:03:32 följande:
    Ja vi får stötta varann Tack, ja jag hoppas det men det känns inte så mycket nu faktiskt, men men...Får se va hon säger...Hur ska du göra med tab? Ringa dr eller?
    Tror jag ska försöka kämpa ett tag till med mina 10 mg....
    GRATTIS Koko Banan till dina fantastiska 5,2 kg!!!Bra jobbat verkligen.
    Wow GRATTIS Bra jobbat...
  • zleepy

mamma t 2 skrev 2009-07-15 16:34:01 följande:

Nämen vart tog mitt inlägg vägen, skumt!...
    Mysko!
    Det du skrev hamnade i citatet ser det ut som. Om du skrev såhär:

Tror jag ska försöka kämpa ett tag till med mina 10 mg....
    GRATTIS Koko Banan till dina fantastiska 5,2 kg!!!Bra jobbat verkligen.
  • Tindra02
    zleepy skrev 2009-07-16 17:56:23 följande:
    mamma t 2 skrev 2009-07-15 16:34:01 följande: Mysko!Det du skrev hamnade i citatet ser det ut som. Om du skrev såhär: Tror jag ska försöka kämpa ett tag till med mina 10 mg....GRATTIS Koko Banan till dina fantastiska 5,2 kg!!!Bra jobbat verkligen.
    Haha det såg jag inte igår när jag läste det

mammat2: Ok kör på, jag heja på dig
  • Knasiga morsan

Vad jag anser angående att gå på 10mg eller 15mg så skulle jag nog ändå säga att det är inte vidare stor skillnad dom doserna.. Jag märkte större resultat när jag bara tog 10mg.. Men det kanske var en slump.. men jag skulle nog rekommendera er att gå på den lägsta dosen till att börja med ändå, det är ju inte alltid bäst att gå på maxdos.. tyvärr.. det kan ju innebära mer biverkningar och sådant.. Inte för att jag märker av något på min höga dos men om jag tänker hur det är med mig och mina andra mediciner och så..

Men kämpa på till oss alla här inne på tråden!

Svar på tråden Reductil