• Tindra02

Reductil

Någon som äter/ätit Reductil?
    Funkar/funkade det på er?
    Hur mådde/mår ni?
    Hur länge har/hade ni ätit det?

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 12:32
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m46154816.html

Här är länken till vikt-tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 16:18
    www.markazits.com/diet/bmi.php

Här en länk om man vill räkna sitt BMI

www.fass.se/LIF/home/index.jsp

Här kan ni oxå gå in och läsa om Reductil.
  • Svar på tråden Reductil
  • Tindra02
    Knasiga morsan skrev 2009-07-01 07:16:23 följande:
    Hmm.. Där ser man.. Lustigt.. Jag ska nämligen börja nu i några dagar att gå på 10mg TVÅ gånger om dagen.. Sedan ska jag gå över till 15mg TVÅ gånger om dagen.. Efter en dag med Reductil har jag tappat 1 kg!! (min läkare sa att jag skulle väga mig varje dag för att få koll på det hela.. )
    Oj...
    Det skulle jag oxå vilja
    tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
  • mamma t 2
    Hmm.. Där ser man.. Lustigt.. Jag ska nämligen börja nu i några dagar att gå på 10mg TVÅ gånger om dagen.. Sedan ska jag gå över till 15mg TVÅ gånger om dagen.. Efter en dag med Reductil har jag tappat 1 kg!! (min läkare sa att jag skulle väga mig varje dag för att få koll på det hela.. )
    Visste inte att man kunde ta 2 ggr om dagen tabletterna..Någon anledning till varför läkaren rekommenderat dig det?..Har det bättre och snabbare effekt+..Det är inget farligt då?..
  • zleepy
    Det var ju lite underligt, verkar som att de flesta börjar på 10 mg / dag och eventuellt ökar till 15 mg om det inte blir tillräcklig effekt.
    Jag har dagsmärkning på mina piller, så jag skulle nog bli jätteförvirrad om jag tog två om dagen.
  • Knasiga morsan

Jag tror inte det är farligt.. Men min läkare har väl en tanke bakom det hela varför jag ska ta två tabletter.. Kanske för min enoooorma övervikt!

Alltså jag förstår inte hur ni står ut med dessa svettningar!!! :S Usch usch usch.. Minsta lilla aktivitet jag gör och svetten riktigt rinner på mig!!

• Bubblig

Jag har ätit 1 2 månader och 3 dagar. De första 2 månaderna 10 mg och nu har jag precis börjat äta 15 mg (1 tablett om dan)

Jag har gått ner 10,5 kg. Har verkligen lagt om min kost och inte ätit godis sedan jag började. Har en slinga jag går i princip varje kväll, raskt ca 40 min så jag märker att kroppen ändrat sig mer än vågen =)

Svettningar och muntorrhet har jag känt av mest men även oro, yrsel, stesskänsla och typ darrningar inuti.
    De sista hade jag inte haft på nån vecka men de dök upp nu direkt när jag höjde dosen.

Överlag har jag mått jättebra sen jag började med Reductil och att röra mig mer, har ofta haft migränanfall men inte sen jag började med tabletterna

• Bubblig
    Oj, jösses! 2 per dag! Har du fått mycket biverkningar då? Förutom svettningarna menar jag :)
  • Knasiga morsan

Nej det är ju det som är det lustiga att jag känner faktiskt inte av några biverkningar! Jag märker ju av att jag svettas som jag vet inte vad!! Men annars.. Nope.. Jag trodde nämligen att min puls och mitt blodtryck skulle skjuta i höjden nu när jag började på medicinen men jag anser mig ha samma "lugna" puls som innan och jag märker inte av att jag är torr i munnen eller något sådant.. Jag mår jättebra, sover lite mindre kanske och lite mer oroligt men jag är väldigt pigg när jag vaknar och känner mig på strålande humör.. Så just nu känns allting väldigt bra. Hoppas att det kommer att fortsätta så för mig!

Vägde mig imorse igen och det var inte lika stor nedgång som första dygnet men det var i alla fall ett minus..

• zleepy
    Knasiga morsan skrev 2009-07-02 09:20:59 följande:
    Nej det är ju det som är det lustiga att jag känner faktiskt inte av några biverkningar! Jag märker ju av att jag svettas som jag vet inte vad!! Men annars.. Nope.. Jag trodde nämligen att min puls och mitt blodtryck skulle skjuta i höjden nu när jag började på medicinen men jag anser mig ha samma "lugna" puls som innan och jag märker inte av att jag är torr i munnen eller något sådant.. Jag mår jättebra, sover lite mindre kanske och lite mer oroligt men jag är väldigt pigg när jag vaknar och känner mig på strålande humör.. Så just nu känns allting väldigt bra. Hoppas att det kommer att fortsätta så för mig! Vägde mig imorse igen och det var inte lika stor nedgång som första dygnet men det var i alla fall ett minus..
    Vad skönt att du inte känner av några biverkningar! Härligt med minus på vågen igen!
  • Knasiga morsan

Ja absolut! Det känns verkligen som det fungerar på mig.. Hoppas det fortsätter så!! hehe..

Hur har ni det i sommarvärmen?

• zleepy
    Knasiga morsan skrev 2009-07-02 15:03:03 följande:
    Ja absolut! Det känns verkligen som det fungerar på mig.. Hoppas det fortsätter så!! hehe.. Hur har ni det i sommarvärmen?
    Så känns det för mig med! Men man blir ju lite orolig att det ska sluta verka, har ju läst om folk som det helt plötsligt inte funkar för längre..

Vi byggde ett kattnät för vårt stora fönster igår så nu kan vi äntligen ställa upp det helt utan risk att katterna trillar ner, så nu känns det bättre, innan var det som en bastu hemma..!
Svar på tråden Reductil