• Tindra02

Reductil

Någon som äter/ätit Reductil?
    Funkar/funkade det på er?
    Hur mådde/mår ni?
    Hur länge har/hade ni ätit det?

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 12:32
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m46154816.html

Här är länken till vikt-tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 16:18
    www.markazits.com/diet/bmi.php

Här en länk om man vill räkna sitt BMI

www.fass.se/LIF/home/index.jsp

Här kan ni oxå gå in och läsa om Reductil.
  • Svar på tråden Reductil
  • Knasiga morsan

Om man bara får äta det i 1 år så hoppas jag verkligen att det gör "underverk" med mig! hihi.. Måste nästan halvera mig själv.. *suckar*

Men det funkar bra att gå ut och gå och det funkar också bra att inte äta socker..

men en fråga!!! Jag ska även ta upp det med min läkare! Får man dricka mjölk???

• Tindra02
    mamma t 2 skrev 2009-06-17 15:19:16 följande:
    Man kan väl äta R högst 1 år..Så sa min läkare till mig..
    suck, då kommer det ju ta evigheter.
    Fast klart, 1kg/vecka blir ju 52kg på 1år
    Knasiga morsan skrev 2009-06-17 16:36:15 följande:
    Om man bara får äta det i 1 år så hoppas jag verkligen att det gör "underverk" med mig! hihi.. Måste nästan halvera mig själv.. *suckar*Men det funkar bra att gå ut och gå och det funkar också bra att inte äta socker..men en fråga!!! Jag ska även ta upp det med min läkare! Får man dricka mjölk???
    Mmm samma här
    Varför inte?
    Är det mjölksockret du tänker på?
    Jag dricker visserligen lättmjölk...
  • mamma t 2
    Knasiga morsan skrev 2009-06-17 16:36:15 följande:
    Om man bara får äta det i 1 år så hoppas jag verkligen att det gör "underverk" med mig! hihi.. Måste nästan halvera mig själv.. *suckar*Men det funkar bra att gå ut och gå och det funkar också bra att inte äta socker..men en fråga!!! Jag ska även ta upp det med min läkare! Får man dricka mjölk???
    Jo..mjölk får man väl dricka..Det står inget om vad man bör undvika...Jag vill kunna äta av allt i måttliga mängder, för det handlar ju om en livsstilsförändring och jag vill kunna hitta ettt sätt som funkar i längden..Och att helt o hållet avstå från tex glass...NOPE! Men jag kanske bara tar det 1 gång/veckan..
  • Knasiga morsan

Vad min läkare sa till mig när jag träffade honom var att jag får inte äta några produkter med socker i. Alltså inget inlagt, ketchup, senap, lingonsylt, godis, läsk, yoghurt med mera. Allt som innehåller något slags socker.

Godis får jag äta 1 gång i veckan max.

men det är bara vad han sagt till mig..

• Tindra02
    Knasiga morsan skrev 2009-06-17 19:24:18 följande:
    Vad min läkare sa till mig när jag träffade honom var att jag får inte äta några produkter med socker i. Alltså inget inlagt, ketchup, senap, lingonsylt, godis, läsk, yoghurt med mera. Allt som innehåller något slags socker.Godis får jag äta 1 gång i veckan max. men det är bara vad han sagt till mig..
    Ok, min dr sa ingenting om kosten.
    Men visst, det förstår man ju själv om man vill gå ner
    Dom säger ju att man ska äta och leva som en diabetiker...
  • mamma t 2

Jag tror mycket på dethär med vardags motionen ..att få inbakat den i vardagen och att man gör det regelbundet! Det behöver inte vara långa,jobbiga jympapass varje dag, men kanske ta cykeln till jobbet i stället för bilen..Se till att på alla sätt öka vardagen med x-tra motion.Då kan du med gott samvete äta det du allra helst vill äta nån dag i veckan.
    (...säger hon som e sjukgymnast och BORDE leva som hon lär!))

• FrökenS86

Har bara läst TS.
    Hej!
    Jag har ätit Reductil innan jag fick beviljat operation. Tyvärr fungerade det rätt kasst på mig. Jag blev depprimerad och märkte inte av någon viktnedgång. Min sambo orkade knappt med mig som jag blev, jag orkade heller inte med mig själv så jag slutade efter någon månad. Men sen fick jag beviljat operation och har efter den gått ner 45kg :D

• Lenagbg

jag gick ner 18 kg innan jag blev med barn, gick ju upp alt igen + lite mer

så nu står på samma ställer som när jag började med r

• vita stenen
    Knasiga morsan skrev 2009-06-17 19:24:18 följande:
    Vad min läkare sa till mig när jag träffade honom var att jag får inte äta några produkter med socker i. Alltså inget inlagt, ketchup, senap, lingonsylt, godis, läsk, yoghurt med mera. Allt som innehåller något slags socker.Godis får jag äta 1 gång i veckan max. men det är bara vad han sagt till mig..
    Min disktriktssköterska som jag går hos och får reductil (eller det är ju en läkare som skriver ut, men hon som sköter "behandlingen) sa ingenting och att jag var tvungen att utesluta socker. Det står ju heller inget i FASS om det!? Konstigt att dom säger olika saker.
  • Tindra02
    FrökenS86 skrev 2009-06-18 09:21:27 följande:
    Har bara läst TS.Hej!Jag har ätit Reductil innan jag fick beviljat operation. Tyvärr fungerade det rätt kasst på mig. Jag blev depprimerad och märkte inte av någon viktnedgång. Min sambo orkade knappt med mig som jag blev, jag orkade heller inte med mig själv så jag slutade efter någon månad. Men sen fick jag beviljat operation och har efter den gått ner 45kg :D
    Oj wow...
    Ja det är det jag vill om detta inte funkar...
    Så vi får väl se...
    Lenagbg skrev 2009-06-18 11:43:34 följande:
    jag gick ner 18 kg innan jag blev med barn, gick ju upp alt igen + lite mer så nu står på samma ställer som när jag började med r

Men har du inte gått ner nått med R?
    mamma t 2 skrev 2009-06-18 09:18:52 följande:
    Jag tror mycket på dethär med vardags motionen ..att få inbakat den i vardagen och att man gör det regelbundet! Det behöver inte vara långa,jobbiga jympapass varje dag, men kanske ta cykeln till jobbet i stället för bilen..Se till att på alla sätt öka vardagen med x-tra motion.Då kan du med gott samvete äta det du allra helst vill äta nån dag i veckan.(...säger hon som e sjukgymnast och BORDE leva som hon lär!))
    Cykla till jobbet är ju kanon...
    Men jag har 30min med bil dit, så jag vågar inte tänka på när jag behöver ge mig iväg
    Plus ska man lämna alla ungar innan, haha ojoj...
Svar på tråden Reductil