• Tindra02

Reductil

Någon som äter/ätit Reductil?
    Funkar/funkade det på er?
    Hur mådde/mår ni?
    Hur länge har/hade ni ätit det?

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 12:32
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m46154816.html

Här är länken till vikt-tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 16:18
    www.markazits.com/diet/bmi.php

Här en länk om man vill räkna sitt BMI

www.fass.se/LIF/home/index.jsp

Här kan ni oxå gå in och läsa om Reductil.
  • Svar på tråden Reductil
  • sara1981

Ni som fått tab. har ni nåt tips på vad man kan säga hos doktorn? Är lite nervös av mig och vill gärna känna mig förberedd innan besöket..

• Tindra02
    sara1981 skrev 2009-06-07 18:17:13 följande:
    Ni som fått tab. har ni nåt tips på vad man kan säga hos doktorn? Är lite nervös av mig och vill gärna känna mig förberedd innan besöket..
    Jag sa jag testat allt, har nästan gjort det
    Är trött på denna jojjobantandet
    Behöver hjälp med att inte äta så mycket när jag väl äter.
    Äter väldigt sällan, typ 2ggr om dan
    Slippa suget.
    Hjälp att se att jag kan gå ner så att jag sen kan komma igång med träning och så.
    Orkar ju inte det som jag ser ut nu.

Lite sånt sa jag...
  • sara1981
    Tindra02 skrev 2009-06-07 18:20:00 följande:
    Jag sa jag testat allt, har nästan gjort det Är trött på denna jojjobantandet Behöver hjälp med att inte äta så mycket när jag väl äter. Äter väldigt sällan, typ 2ggr om dan Slippa suget. Hjälp att se att jag kan gå ner så att jag sen kan komma igång med träning och så. Orkar ju inte det som jag ser ut nu. Lite sånt sa jag...
    Tack!

Skulle få en tid hemskickad, hoppas det blir snart..
  • Mammassaga

Tack så jättemycket för stöttningen! Nu har jag börjat se ljust på detta:) Kanske finns hopp om mig endå. Känns som kroppen tog en del stryk av att vara gravid 2 gånger på raken, varav en gång var en tvillinggraviditet

• Tindra02
    Mammassaga skrev 2009-06-07 18:24:38 följande:
    Tack så jättemycket för stöttningen! Nu har jag börjat se ljust på detta:) Kanske finns hopp om mig endå. Känns som kroppen tog en del stryk av att vara gravid 2 gånger på raken, varav en gång var en tvillinggraviditet
    Usch ja den gör ju det
    Ja här blir det inte fler barn iaf
    Det är väl därför man känner sig så taggad att ta tag i detta nu.
    Men fan, jag kan inte låta bli godiset
    Det suget finns där ändå, blir galen.
    Trycker dock inte i mig lika mycket men ändå, frustrerande...
  • zleepy
    Turvann skrev 2009-06-06 16:49:57 följande:
    är Fluoxetin mot deprition? I så fall får de inte kompineras.
    Ja det är mot depression. Men borde inte läkaren ha sagt ifrån direkt från början istället för att säga åt mig att boka en ny tid?
  • ljusne76
    Tindra02 skrev 2009-06-07 18:15:41 följande:
    Du behöver inte ta din husläkare.Säg du vill ha den dr som snabbast kan ta dig Lycka till!!!
    Jag ringde min Hälsocentral och vill ha tid hos en av läkarna där för att diskutera frågan om att få Reductil.
    Jag fick då till svar av en av sköterskorna att jag inte fick någon tid av doktorn. Hon tyckte även att jag skulle fortsätta på det råd jag hade fått av dietisen förra året.
    Fick även till svar att jag inte var så tjock.
    Man kan ju undra vad hon baserade detta på. Mitt BMI är 32,6 och det ärju = fetma.
    Vet nu inte hur jag ska gå vidare.
  • mamma t 2

Ljusne: det låter ju märkligt det sköterskan sa till dig. För mig var det inga problem att få R utskrivet,läkaren tom nämnde det att jag kunde pröva det. Själv har jag BMI på 34 tror jag.. Behöver gå ner 30 kg.. Jag tycker du ska ringa Hälsocentralen och be om en tid till din husläkare och säga att du verkligen vill gå ner i vikt och att du prövat på egen hand, men inte lyckats..för det är väl så?.

• Tindra02
    ljusne76 skrev 2009-06-08 20:44:31 följande:
    Jag ringde min Hälsocentral och vill ha tid hos en av läkarna där för att diskutera frågan om att få Reductil.Jag fick då till svar av en av sköterskorna att jag inte fick någon tid av doktorn. Hon tyckte även att jag skulle fortsätta på det råd jag hade fått av dietisen förra året.Fick även till svar att jag inte var så tjock.Man kan ju undra vad hon baserade detta på. Mitt BMI är 32,6 och det ärju = fetma.Vet nu inte hur jag ska gå vidare.
    Va?
    Fy va nedrigt
    Hälsocentralen, är det samma som vårdcentralen?
    Fy va arg jag blev nu {#lang_emotions_yell}
    Kram
  • Turvann
    zleepy skrev 2009-06-08 01:23:08 följande:
    Ja det är mot depression. Men borde inte läkaren ha sagt ifrån direkt från början istället för att säga åt mig att boka en ny tid?
    ja det kan man tycka. kanske han ville kolla om du var redo för en ner trappning?
Svar på tråden Reductil