• Tindra02

Reductil

Någon som äter/ätit Reductil?
    Funkar/funkade det på er?
    Hur mådde/mår ni?
    Hur länge har/hade ni ätit det?

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 12:32
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m46154816.html

Här är länken till vikt-tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 16:18
    www.markazits.com/diet/bmi.php

Här en länk om man vill räkna sitt BMI

www.fass.se/LIF/home/index.jsp

Här kan ni oxå gå in och läsa om Reductil.
  • Svar på tråden Reductil
  • Tindra02
    sara1981 skrev 2009-06-04 14:56:31 följande:
    Hur högt BMI behöver man ha för att få reductil? Hur fungerar dem?
    BMI vet jag inte, då hon nämnde det inte
    Det räckte väl med att titta på mig
    Ska ta ner suget och hungerkänslorna, som jag förstått det iaf
  • Tindra02
    sara1981 skrev 2009-06-04 15:11:20 följande:
    Ok, man tar kontakt med sin vanliga vc för att diskutera det ?
    Javisst
  • mamma t 2

Jes, nu har jag fått pillrena!!! De magiska pillrena som ska hjälpa mig att lyckas denna gång..Tänker ge dem en chans, har ju försökt med en massa annat. Nu kommer jag att lägga om kosten lite i taget, börja motionera mera o få in det i vardagen. Vi får peppa varandra!
    kram

• Tindra02
    mamma t 2 skrev 2009-06-04 18:27:44 följande:
    Jes, nu har jag fått pillrena!!! De magiska pillrena som ska hjälpa mig att lyckas denna gång..Tänker ge dem en chans, har ju försökt med en massa annat. Nu kommer jag att lägga om kosten lite i taget, börja motionera mera o få in det i vardagen. Vi får peppa varandra!kram
    Härligt
    Fick du oxå för 3 mån?
    Ska du iväg och kolla ditt bl.tryck oxå?
  • mamma t 2

Hej!
    Dag 1 med pillrena....Känns bra hittills, hoppas inte på för mycket biverkningar..men det kommer väl.?
    Jag fick för 1 år..men tog ut bara för 1 månad, vet ju inte ännu hur jag reagerar, men det ska nog gå bra! Jag är hoppfull! Om 2 veckor ska jag till min dietist, då kollar hon Bt, jag kommer gå varannan/var tredje vecka till henne..Vill ha all stöd jag kan få nu!
    Hur går det för dig då?.
    Har du förresten 6 barn?..Härligt med många barn!Jag skulle åxå vilja ha flera, har 2 killar på 3 och 5 år.

• sara1981

Vad har ni gjort innan ni fick tabl? Har ni haft lång kontakt med vården ang övervikt innan?

• Tindra02
    mamma t 2 skrev 2009-06-05 09:01:01 följande:
    Hej!Dag 1 med pillrena....Känns bra hittills, hoppas inte på för mycket biverkningar..men det kommer väl.?Jag fick för 1 år..men tog ut bara för 1 månad, vet ju inte ännu hur jag reagerar, men det ska nog gå bra! Jag är hoppfull! Om 2 veckor ska jag till min dietist, då kollar hon Bt, jag kommer gå varannan/var tredje vecka till henne..Vill ha all stöd jag kan få nu!Hur går det för dig då?.Har du förresten 6 barn?..Härligt med många barn!Jag skulle åxå vilja ha flera, har 2 killar på 3 och 5 år.
    OJ ett helt år
    Men dietist är ju bra, all hjälp man kan få.

Japp jag har 6 barn
    Det kommer kanske fler

Går nog bra.
    Jag har ett hemskt sug men då tar jag faktiskt godis eller så, men får knappt i mig nått
    Så nån nytta gör dom äter inte hälften så mycket som jag gjorde innan.
    Kunde sitta och vräka i mig...
  • Tindra02
    sara1981 skrev 2009-06-05 09:24:01 följande:
    Vad har ni gjort innan ni fick tabl? Har ni haft lång kontakt med vården ang övervikt innan?
    Ingen kontakt med vården alls.
    Utan dum som jag var så har jag köpt alla dessa bantarpiller på marknaden, Green Tea, Äppelcidervinäger, Nutrilett mm.
    Så nu fick jag nog, nu vill jag banne mig ha hjälp.
    Ska bli kul och se om detta ger några resultat.
    Men jag ska tillbaka till dr i aug...
  • Mamma bakom molnen

Jag sökte läkare för att få just Reductil utskrivet, men tyvärr visade det sig att de inte skulle kombineras med Citalopram (antidepressiv medicin) som jag äter men håller på att trappa ned med så jag räknar med att sluta helt inom ett par veckor!

Fick Xenical utskrivet istället och har nu ätit det en månad. Resultat: -1 kg .. till sist! Vägde mig idag. Dock måste jag säga att mitt problem inte är att jag äter FET mat utan det är just sötsug och hungerkänslor jag lider av, så därför är Xenical FEL för mig. Jag har inte märkt några biverkningar av Xenicalen alls, förutom lös i magen en dag.

Jag hoppas få Reductil utskrivet så snart jag slutat med Citalopram och då ansluter jag mig gärna till denna grupp! :)
    Lycka till tjejer!!

Svar på tråden Reductil