Hej!
Har inte läst hela tråden, men ville pigga upp lite.
Jag fick Reductil utskrivet i Januari -08, och i maj (alltså efter ca 4 månader ) hade jag gått ner 22 kg och slutade med tabletterna. Idag ett år senare står jag på exakt samma vikt som när jag slutade.
Jag har förstått att olika människor är olika motagliga för olika preparat, jag var extremt mottaglig för just Reductil (och verkligen redo att ta tag i min vikt). Jag kommer aldrig att kunna "kränga" som en del kompisar kan, utan måste leva lite som "nykter alkoholist" och ständigt tänka på vad jag stoppar i mig. Det är inget nytt, det som är skillnaden är att jag inte ständigt går med ångest och dåligt samvete över vad jag äter, eftersom jag äter bra. Jag kan visst festa lite extra någon gång ibland, men då är det desto stramare dagarna efter. Det är ju så mycket enklare att ta tag i ett halvt kilo än 22...
Alla hanterar vi viktnedgång på olika sätt, det som funkar för andra är kanske inte rätt för dig. Jag slutade med allt extra socker (godis, läsk mm) under tiden jag gick ner för att bara BLI AV med kilona och rensa systemet och var stenhård med maten, och har sedan fått lära mig vad som är lagom för mig. Andra behöver känna att de fortfarande lever som de brukar för att det ska funka.
Biverkningar? Sömnstörningar första veckan och en smula labil. Konstant muntorrhet (fördel för mig som behövde lära mig dricka vatten regelbundet). Ganska frusen, men inget som inte gick att hantera.
Lycka till!