• Tindra02

Reductil

Någon som äter/ätit Reductil?
    Funkar/funkade det på er?
    Hur mådde/mår ni?
    Hur länge har/hade ni ätit det?

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 12:32
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m46154816.html

Här är länken till vikt-tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 16:18
    www.markazits.com/diet/bmi.php

Här en länk om man vill räkna sitt BMI

www.fass.se/LIF/home/index.jsp

Här kan ni oxå gå in och läsa om Reductil.
  • Svar på tråden Reductil
  • Tindra02

{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_sunny} GLAD MIDSOMMAR {#lang_emotions_sunny}{#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_flower}
                          {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}

• mamma t 2
    Tindra02 skrev 2009-06-18 20:19:17 följande:
                                      GLAD MIDSOMMAR                      
    Ha en bra midsommar du med!!!!
    30 min med bil är ju ganska långt och om ska cykla då...nää det blir tufft och du med 6 barn! Vet bara det är tufft att hinna lämna på dagis 2 killar och hinna MED bil och vara på jobbet vid kl 8:30.
  • Knasiga morsan

Glad midsommar till er alla också!! :)

Som tur är så ska jag jobba kvällen idag så jag undviker att se på när min man och min 7-åriga svåger dricker läsk och äter gott.. hehe... :)

• tru

en varning, jag hamnde i psykos av reductilen. det var definitivt läkemedelsförgiftning då jag hade synhallucinationer. vilket man bara får av tex medicin och narkotika och narkotika har jag definitivt inte tagit.

• Tindra02
    mamma t 2 skrev 2009-06-19 07:28:59 följande:
    Ha en bra midsommar du med!!!!30 min med bil är ju ganska långt och om ska cykla då...nää det blir tufft och du med 6 barn! Vet bara det är tufft att hinna lämna på dagis 2 killar och hinna MED bil och vara på jobbet vid kl 8:30.
    Ja du ojoj...
    Det får gå i 190

Hoppas ni alla haft en bra midsommar...
  • humran

Hej!

Har inte läst hela tråden, men ville pigga upp lite.

Jag fick Reductil utskrivet i Januari -08, och i maj (alltså efter ca 4 månader ) hade jag gått ner 22 kg och slutade med tabletterna. Idag ett år senare står jag på exakt samma vikt som när jag slutade.

Jag har förstått att olika människor är olika motagliga för olika preparat, jag var extremt mottaglig för just Reductil (och verkligen redo att ta tag i min vikt). Jag kommer aldrig att kunna "kränga" som en del kompisar kan, utan måste leva lite som "nykter alkoholist" och ständigt tänka på vad jag stoppar i mig. Det är inget nytt, det som är skillnaden är att jag inte ständigt går med ångest och dåligt samvete över vad jag äter, eftersom jag äter bra. Jag kan visst festa lite extra någon gång ibland, men då är det desto stramare dagarna efter. Det är ju så mycket enklare att ta tag i ett halvt kilo än 22...

Alla hanterar vi viktnedgång på olika sätt, det som funkar för andra är kanske inte rätt för dig. Jag slutade med allt extra socker (godis, läsk mm) under tiden jag gick ner för att bara BLI AV med kilona och rensa systemet och var stenhård med maten, och har sedan fått lära mig vad som är lagom för mig. Andra behöver känna att de fortfarande lever som de brukar för att det ska funka.

Biverkningar? Sömnstörningar första veckan och en smula labil. Konstant muntorrhet (fördel för mig som behövde lära mig dricka vatten regelbundet). Ganska frusen, men inget som inte gick att hantera.

Lycka till!

• Tindra02
    humran skrev 2009-06-21 18:26:07 följande:
    Hej!Har inte läst hela tråden, men ville pigga upp lite.Jag fick Reductil utskrivet i Januari -08, och i maj (alltså efter ca 4 månader ) hade jag gått ner 22 kg och slutade med tabletterna. Idag ett år senare står jag på exakt samma vikt som när jag slutade. Jag har förstått att olika människor är olika motagliga för olika preparat, jag var extremt mottaglig för just Reductil (och verkligen redo att ta tag i min vikt). Jag kommer aldrig att kunna "kränga" som en del kompisar kan, utan måste leva lite som "nykter alkoholist" och ständigt tänka på vad jag stoppar i mig. Det är inget nytt, det som är skillnaden är att jag inte ständigt går med ångest och dåligt samvete över vad jag äter, eftersom jag äter bra. Jag kan visst festa lite extra någon gång ibland, men då är det desto stramare dagarna efter. Det är ju så mycket enklare att ta tag i ett halvt kilo än 22...Alla hanterar vi viktnedgång på olika sätt, det som funkar för andra är kanske inte rätt för dig. Jag slutade med allt extra socker (godis, läsk mm) under tiden jag gick ner för att bara BLI AV med kilona och rensa systemet och var stenhård med maten, och har sedan fått lära mig vad som är lagom för mig. Andra behöver känna att de fortfarande lever som de brukar för att det ska funka.Biverkningar? Sömnstörningar första veckan och en smula labil. Konstant muntorrhet (fördel för mig som behövde lära mig dricka vatten regelbundet). Ganska frusen, men inget som inte gick att hantera.Lycka till!
    Verkligen härligt att höra det funkar så bra
    Grattis!!
  • Knasiga morsan

humran : du ger mig oerhört mycket hopp!! GRATTIS till din viktminskning och till att du behåller din vikt!!! Skoj skoj att höra!!

• Turvann

nu har jag gått ner 8 kg på 7 veckor

Svar på tråden Reductil