• Tindra02

Reductil

Någon som äter/ätit Reductil?
    Funkar/funkade det på er?
    Hur mådde/mår ni?
    Hur länge har/hade ni ätit det?

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 12:32
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m46154816.html

Här är länken till vikt-tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 16:18
    www.markazits.com/diet/bmi.php

Här en länk om man vill räkna sitt BMI

www.fass.se/LIF/home/index.jsp

Här kan ni oxå gå in och läsa om Reductil.
  • Svar på tråden Reductil
  • Tindra02
    M C skrev 2009-06-05 15:38:41 följande:
    Jo, man får INTE ta andras medicin, skaffa på internet eller köpa svart.Inlägg ovanför nämner sånt.Tänk på det, det är så dumt att åka dit för lagöverträdesler när man inte behöver.Som sagt, kolla i gamla trådar så får ni MASSOR av tips och var försiktig med vad ni skriver.
    Jaha ok...
    Tack
    ljusne76 skrev 2009-06-05 15:58:51 följande:
    "Tindra02" HC = Hälsocentralen."M C" vet att man inte sak äta andra medicin.
    Ok tack
  • Tindra02

Usch tänkt på det här med biverkningar...
    Verkar som jag har en återkommande huvudvärk
    Inte så farlig och kommer mest framåt kvällen...
    Tror nog det har med tab att göra iaf
    Då jag väldigt sällan har huvudvärk.
    Oftats bara om jag festat

• zleepy

Ska också försöka få reductil av min läkare, var där i veckan för annat och nämnde det som hastigast, men eftersom man bara har 15 min på sig så skulle jag boka en ny tid för att diskutera just detta. Men såg ovanför att det inte gick att kombinera med Citalopram, är det någon som vet hur det funkar med Fluoxetin? Läkaren vet iofs att jag äter det så då borde han ju ha sagt nej på en gång tycker man..

• Turvann
    zleepy skrev 2009-06-06 01:57:51 följande:
    Ska också försöka få reductil av min läkare, var där i veckan för annat och nämnde det som hastigast, men eftersom man bara har 15 min på sig så skulle jag boka en ny tid för att diskutera just detta. Men såg ovanför att det inte gick att kombinera med Citalopram, är det någon som vet hur det funkar med Fluoxetin? Läkaren vet iofs att jag äter det så då borde han ju ha sagt nej på en gång tycker man..
    är Fluoxetin mot deprition?
    I så fall får de inte kompineras.
  • Martha

Kan tipsa er som är nyfikna på R att det finns en hel tråd ang detta med folk som äter redan...

Har själv ätit oktober - Januari och gick ner 20kg... av dom har jag kanske gått upp 5kg men det varierar från vecka till vecka.. :)

♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326 ♥♥♥♥
  • Mammassaga

Men åh, jag visste inte ens att det finns sån hjälp att få! Jag har försökt så mycket men det där jäkla sötsuget är ett rent helvete. Det funkar inte, jag blir tokig. Efter 2 täta graviditeter och "tröstätning" när jag går omkring här hemma själv hela dagarna har jag gått upp en hel del och börjar nu närma mig 100 kg till mina 168 cm.

Hur går man till väga? Kan man ringa vc och säga att man skulle vilja ha hjälp att gå ner i vikt?

• Martha
    Mammassaga skrev 2009-06-07 14:38:39 följande:
    Men åh, jag visste inte ens att det finns sån hjälp att få! Jag har försökt så mycket men det där jäkla sötsuget är ett rent helvete. Det funkar inte, jag blir tokig. Efter 2 täta graviditeter och "tröstätning" när jag går omkring här hemma själv hela dagarna har jag gått upp en hel del och börjar nu närma mig 100 kg till mina 168 cm.Hur går man till väga? Kan man ringa vc och säga att man skulle vilja ha hjälp att gå ner i vikt?
    Ja precis.. Det gjorde jag..  sa att jag försökt ALLT och inget hjälpte då fick jag en telefontid hos en doktor å han i sin tur gav men en tid så jag fick kolla blodtryck å sen fick jag recept.. MEN jag hade en himlans tur!! alla är inte lika snälla.. de flesta vill ha bevis.. du måste ex gå ner ett visst antal kilo först själv osv..   Men ring å hör har du tur som jag så fixar det sej lätt som en plätt... Sen lär du ju ifs själv äta ordentligt å motionera för att få effekt. Men när man märker framgång så är det en peace of cake...
    ♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326 ♥♥♥♥
  • Mammassaga

Blir ju nästan tårögd då jag ser att det finns hjälp att få! Jag ska absolut ringa vc på måndag. Dock har jag svårt för min läkare men ett försök skadar ju inte.
    Jag hoppas verkligen att jag kan få hjälp. Håll tummen för mig i morgon:)

Martha skrev 2009-06-07 14:41:08 följande:
    Ja precis.. Det gjorde jag..  sa att jag försökt ALLT och inget hjälpte då fick jag en telefontid hos en doktor å han i sin tur gav men en tid så jag fick kolla blodtryck å sen fick jag recept.. MEN jag hade en himlans tur!! alla är inte lika snälla.. de flesta vill ha bevis.. du måste ex gå ner ett visst antal kilo först själv osv..   Men ring å hör har du tur som jag så fixar det sej lätt som en plätt... Sen lär du ju ifs själv äta ordentligt å motionera för att få effekt. Men när man märker framgång så är det en peace of cake...
  • mamma t 2

Hej Mammassaga!
    Det går att få hjälp, jag har precis börjat käka Reductil (3 dagar sen) och precis som du fått 2 barn tätt..tröstätit och försökt 100 tals gånger själv att gå ner i vikt. Började gå till en dietist i vintras..gått ner jättelite, haft enormt sug hela tiden..försökt med motion osv..(jobbar själv som sjukgymnast!) Men bara dragit mera o mera kilon på mig, tills idag då jag väger 103 kg till mina 165 cm!!
    Inte klokt, men nu ska det väck, det har jag bestämt!
    Håller tummarna för dig att det går vägen för dig!!

• Tindra02
    Mammassaga skrev 2009-06-07 14:49:46 följande:
    Blir ju nästan tårögd då jag ser att det finns hjälp att få! Jag ska absolut ringa vc på måndag. Dock har jag svårt för min läkare men ett försök skadar ju inte.Jag hoppas verkligen att jag kan få hjälp. Håll tummen för mig i morgon:)
    Du behöver inte ta din husläkare.
    Säg du vill ha den dr som snabbast kan ta dig
    Lycka till!!!
Svar på tråden Reductil