• Tindra02

Reductil

Någon som äter/ätit Reductil?
    Funkar/funkade det på er?
    Hur mådde/mår ni?
    Hur länge har/hade ni ätit det?

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 12:32
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m46154816.html

Här är länken till vikt-tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 16:18
    www.markazits.com/diet/bmi.php

Här en länk om man vill räkna sitt BMI

www.fass.se/LIF/home/index.jsp

Här kan ni oxå gå in och läsa om Reductil.
  • Svar på tråden Reductil
  • Tindra02
    Mamma bakom molnen skrev 2009-06-05 11:52:26 följande:
    Jag sökte läkare för att få just Reductil utskrivet, men tyvärr visade det sig att de inte skulle kombineras med Citalopram (antidepressiv medicin) som jag äter men håller på att trappa ned med så jag räknar med att sluta helt inom ett par veckor!Fick Xenical utskrivet istället och har nu ätit det en månad. Resultat: -1 kg .. till sist! Vägde mig idag. Dock måste jag säga att mitt problem inte är att jag äter FET mat utan det är just sötsug och hungerkänslor jag lider av, så därför är Xenical FEL för mig. Jag har inte märkt några biverkningar av Xenicalen alls, förutom lös i magen en dag.Jag hoppas få Reductil utskrivet så snart jag slutat med Citalopram och då ansluter jag mig gärna till denna grupp! :) Lycka till tjejer!!
    Då håller jag tummarna för att tiden går fort så du kan få R istället.
    Du är sååå välkommen
    Lycka till du oxå
  • sara1981

Jag har bokat en tid till min dr nu så får vi se vad de säger! Hoppas få R isf. Har aldrig sökt hjälp förut, men har provat massa annat viktväktarna, pulver och piller..

• Tindra02
    ljusne76 skrev 2009-06-05 12:15:00 följande:
    Jag har en kompis som har ätit Reductil men det funkade inte på henne.Jag fick då köpa en ask av henne för att se om dom fungerade på mig.Har nu ätit dom i 18 dgr och har absoulte inget sötsug och behöver inte äta lika mycket mat som tidigare.Innan jag provade detta så åt jag godis och drack dricka varje dag.Nu har jag inte ätit något godis alls under dessa dagar.Eftersom tabeltterna är på väg att ta slut så ringde jag min HC för att beställa en tid.Hade tänkt att jag också skulle kunna få dessa tabletter utskriven.Fick en remiss förra året till en dietist men det fungerade så där.Döm av min förvåning när HC ringde tillbaka i dag så får jag inte komma till läkaren.Sjuksköterskan som jag pratade med tyckte jag skulle köra på som dietisten sa och motionera.Jag sa då att det var sötsuget som var svårast eftersom det aldrig släpper.Fick då tipset att ta magnesium i stället.Kan ju inte direkt beställa dessa tabletter från internet heller för då kostar 10mg 28 tabletter 1400 kr. Lite väl dyrt.Vet inte riktigt hur jag ska gå till väga nu.Har i allfall gått ner 2,4 kg på 2 veckor.
    Men åå va synd
    Vad är HC?
    Ja dom tab va ju jättedyra
  • Tindra02
    sara1981 skrev 2009-06-05 12:17:59 följande:
    Jag har bokat en tid till min dr nu så får vi se vad de säger! Hoppas få R isf. Har aldrig sökt hjälp förut, men har provat massa annat viktväktarna, pulver och piller..
    Jag håller tummarna för att det ska gå bar
    Kom gärna in och berätta och häng med här...
  • mamma t 2

Hej "Mamma bakom molnen":
    Jag åt precis som du Xenical för några år sedan, men de funkade inte för mig heller. Jag åt inte speciellt fet mat utan har probelemet med ständiga sötsuget och äter för stora mängder..Jag äter allt..Älskar frukter..grönsaker..kolhydrater osv..måste bara få stopp på det. I dag till lunchen åt jag jätte lite och var nöjd med det..Känner mig inte hungrig el sugen på det viset jag brukar..Undrar om de kan börja verka så snabbt?...Började käka Reductil i morse...
    Hoppas du får det utskrivet snart.
    Nu på em har jag ätit 1 frukt och är nöjd med det..Hoppas det håller i sig och man känner sig tillfreds med mindre mängd mat..
    Ha en bra helg alla!!!

• M C

Nu vill jag börja med att påminna er om att hålla er på mattan. Detta ämne är ett som omnämns särskillt i relgerna på detta forum.
    LÄS PÅ är mitt tips så ni vet var gränserna går. Det har redan gått över gränsen en gång.

Jag har ätit R i ett år, även Acomplia en månad. A fungerade inte alls, men R gick jag ner 25 kg på.
    Jag har gått upp 15 av dem, men jag har mycket bättre matvanor som resultat.

Har ni tagit första idag så har ni en rolig resa framför er - man är PIGG de första dygnen. R är ju amfetamin, speedad är bara förnamnet på hur det känns i början.

X är ett piller som fungerar bättre på korvmojsätarna dva män. För kvinnor är det oftare suget som måste bort och då är R perfa. En del blir helt knäpp på dem, andra blir som jag. Pigg, glad, ohungrig, full av energi.

• Tindra02
    mamma t 2 skrev 2009-06-05 15:16:18 följande:
    Hej "Mamma bakom molnen":Jag åt precis som du Xenical för några år sedan, men de funkade inte för mig heller. Jag åt inte speciellt fet mat utan har probelemet med ständiga sötsuget och äter för stora mängder..Jag äter allt..Älskar frukter..grönsaker..kolhydrater osv..måste bara få stopp på det. I dag till lunchen åt jag jätte lite och var nöjd med det..Känner mig inte hungrig el sugen på det viset jag brukar..Undrar om de kan börja verka så snabbt?...Började käka Reductil i morse...Hoppas du får det utskrivet snart.Nu på em har jag ätit 1 frukt och är nöjd med det..Hoppas det håller i sig och man känner sig tillfreds med mindre mängd mat..Ha en bra helg alla!!!
    Jo men det tror jag.
    Samma för mig faktiskt
  • Tindra02
    M C skrev 2009-06-05 15:22:47 följande:
    Nu vill jag börja med att påminna er om att hålla er på mattan. Detta ämne är ett som omnämns särskillt i relgerna på detta forum. LÄS PÅ är mitt tips så ni vet var gränserna går. Det har redan gått över gränsen en gång.
    Va menar du?
  • M C
    Tindra02 skrev 2009-06-05 15:35:19 följande:
    Jo, man får INTE ta andras medicin, skaffa på internet eller köpa svart.
    Inlägg ovanför nämner sånt.

Tänk på det, det är så dumt att åka dit för lagöverträdesler när man inte behöver.

Som sagt, kolla i gamla trådar så får ni MASSOR av tips och var försiktig med vad ni skriver.
  • ljusne76
    Tindra02 skrev 2009-06-05 12:23:52 följande:
    Men åå va synd Vad är HC?Ja dom tab va ju jättedyra
    "Tindra02" HC = Hälsocentralen.

"M C" vet att man inte sak äta andra medicin.
Svar på tråden Reductil