• Tindra02

Reductil

Någon som äter/ätit Reductil?
    Funkar/funkade det på er?
    Hur mådde/mår ni?
    Hur länge har/hade ni ätit det?

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 12:32
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m46154816.html

Här är länken till vikt-tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 16:18
    www.markazits.com/diet/bmi.php

Här en länk om man vill räkna sitt BMI

www.fass.se/LIF/home/index.jsp

Här kan ni oxå gå in och läsa om Reductil.
  • Svar på tråden Reductil
  • Knasiga morsan

Det stämmer att när man till slut har handlat receptbelagda mediciner för 1800:- så kommer man att få frikort.

Dock har apoteket ett system att upp till 1000kr betalar man full pris på medicinerna. Sedan är det %-system att man först betalar 75% av ordinarie pris sedan 50% och slutligen 25%. Så det kan dröja ett tag att komma upp i 1800kr...

• Knasiga morsan

Jahapp.. jag väntar fortfarande på att dagarna ska gå så att jag kan komma till min läkare igen och säga att jag ska börja på medicinen.. Just nu håller jag dock på att vänja av min kropp det här med socker. Jag fick ordinerat av honom att OM jag ska gå på medicinen får jag inte äta socker. Så jag har redan nu börjat och de första dagarna går ju alltid bra (vilket beroende det än gäller) men nu har jag kommit in på dag 3 eller om det är dag 4.. Och vilken ABSTINENS!! Gahh... Blir tokig... Suktar efter allt sött jag bara kan tänka mig. Men visst, det gäller att ta sig över den barriären!!

har även kommit ut på promenader nu! Sköönt!

• Lenagbg

mamma t 2 skrev 2009-06-12 13:34:57 följande:

Hej!Jag tror det är så att man ska ha ett BMI på 35 el över för att få Reductil gratis?..Eller, inte vet jag?..
    jag hade bmi 35 ca då.. men jag hade frikort på apoteket ..så det blev gratis för mig
  • Lenagbg
    Lenagbg skrev 2009-06-17 08:10:20 följande:
    mamma t 2 skrev 2009-06-12 13:34:57 följande:
    jag hade bmi 35 ca då.. men jag hade frikort på apoteket ..så det blev gratis för mig
    jag hade hämtat massa läkemedel inför ivf.. åt reductil innan ivf
  • Tindra02
    Knasiga morsan skrev 2009-06-16 20:05:45 följande:
    Jahapp.. jag väntar fortfarande på att dagarna ska gå så att jag kan komma till min läkare igen och säga att jag ska börja på medicinen.. Just nu håller jag dock på att vänja av min kropp det här med socker. Jag fick ordinerat av honom att OM jag ska gå på medicinen får jag inte äta socker. Så jag har redan nu börjat och de första dagarna går ju alltid bra (vilket beroende det än gäller) men nu har jag kommit in på dag 3 eller om det är dag 4.. Och vilken ABSTINENS!! Gahh... Blir tokig... Suktar efter allt sött jag bara kan tänka mig. Men visst, det gäller att ta sig över den barriären!! har även kommit ut på promenader nu! Sköönt!
    Usch jobbigt...
    Hur går det nu då?
    Duktigt av dig att komma ut och gå.
    Lenagbg skrev 2009-06-17 08:10:20 följande:
    Härligt, inte helt fel
  • Lenagbg

Härligt, inte helt fel
    [/citat]
    ja skulle gärna börja med det igen men har inte råd att betala 500 spänn i månaden nu för medicinen

• Tindra02
    Lenagbg skrev 2009-06-17 11:28:51 följande:
    Härligt, inte helt fel[/citat]ja skulle gärna börja med det igen men har inte råd att betala 500 spänn i månaden nu för medicinen
    Ok så du äter inte nu?
    Nä dom kostar ju en del...
  • Lenagbg

ja dem gör ju det.. mitt sötsug försvann då när jag åt reductil och nu e de tillbaks..

• Tindra02
    Lenagbg skrev 2009-06-17 11:56:17 följande:
    ja dem gör ju det.. mitt sötsug försvann då när jag åt reductil och nu e de tillbaks..

Men kan man äta dessa för alltid, vet du?
    Menar kommer sötsuget tillbaka så känns det ju rätt meningslöst eller hur?
  • mamma t 2
    Tindra02 skrev 2009-06-17 12:29:01 följande:
    Men kan man äta dessa för alltid, vet du?Menar kommer sötsuget tillbaka så känns det ju rätt meningslöst eller hur?
    Man kan väl äta R högst 1 år..Så sa min läkare till mig..
Svar på tråden Reductil