• Tindra02

Reductil

Någon som äter/ätit Reductil?
    Funkar/funkade det på er?
    Hur mådde/mår ni?
    Hur länge har/hade ni ätit det?

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 12:32
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m46154816.html

Här är länken till vikt-tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 16:18
    www.markazits.com/diet/bmi.php

Här en länk om man vill räkna sitt BMI

www.fass.se/LIF/home/index.jsp

Här kan ni oxå gå in och läsa om Reductil.
  • Svar på tråden Reductil
  • Knasiga morsan

Tjo! Nere på 126,2 kg idag!! Vilket innebär att jag har minskat 6 kg på 2 veckor och 3 dagar..

Har som mål att när jag ska till min läkare den 10:e augusti så ska jag allt visa att jag har gått ner 10 kg.. Borde inte vara omöjligt! hehe..

Men har märkt det att när jag äter för lite mat under en dag går jag inte ner lika mycket i vikt som jag gör när jag äter lite mer. (alltså det är inte stora portioner ändå jag äter). Men det är ändå viktigt att äta bra och riktigt!!

• Tindra02
    Knasiga morsan skrev 2009-07-17 16:35:50 följande:
    Tjo! Nere på 126,2 kg idag!! Vilket innebär att jag har minskat 6 kg på 2 veckor och 3 dagar.. Har som mål att när jag ska till min läkare den 10:e augusti så ska jag allt visa att jag har gått ner 10 kg.. Borde inte vara omöjligt! hehe..Men har märkt det att när jag äter för lite mat under en dag går jag inte ner lika mycket i vikt som jag gör när jag äter lite mer. (alltså det är inte stora portioner ändå jag äter). Men det är ändå viktigt att äta bra och riktigt!!
    Alltså du är jätteduktig

Jag tror inte jag har gått ner mer än kanske 3kg.
    Men samtidigt tycker jag magen blivit så slapp
    Eller så är det inbillning
  • mamma t 2

Vad duktig du är, "koko banan"! Verkligen!!

Var inne på Apoteket igår o hämtade en till ask med R, köpte även lactulos, tror jag den heter, mot min tröga mage..Men fy 17, vad äckligt densmakar..Bara soker!..Kanske därav namnet..? I kväll åker vi på semester 2 veckor t Finland. Ska bli skönt att komma bort lite mfamiljen o slappa träffa kompisar och släktingar...
    Jag ska t dietisten om 2 veckor o hoppas då att vågen visar 2-siffrigt...Hoppas att semestern inte sabbar bort mina 5 kilon..Eller rättare sagt JAG!!
    Tindra: Jag tror nog du har gått ner mer än vad du tror!..Jag hejar på dig!!! HEJA, HEJA...
    Ha det bra alla o fortsätt kämpa!!!Kram

• Tindra02
    mamma t 2 skrev 2009-07-18 09:00:06 följande:
    Vad duktig du är, "koko banan"! Verkligen!!Var inne på Apoteket igår o hämtade en till ask med R, köpte även lactulos, tror jag den heter, mot min tröga mage..Men fy 17, vad äckligt densmakar..Bara soker!..Kanske därav namnet..? I kväll åker vi på semester 2 veckor t Finland. Ska bli skönt att komma bort lite mfamiljen o slappa träffa kompisar och släktingar...Jag ska t dietisten om 2 veckor o hoppas då att vågen visar 2-siffrigt...Hoppas att semestern inte sabbar bort mina 5 kilon..Eller rättare sagt JAG!!Tindra: Jag tror nog du har gått ner mer än vad du tror!..Jag hejar på dig!!! HEJA, HEJA...Ha det bra alla o fortsätt kämpa!!!Kram
    Tack så mycket
    Ha nu en riktigt trevlig semester och njuuuuut...
  • zleepy
    Knasiga morsan skrev 2009-07-17 16:35:50 följande:
    Tjo! Nere på 126,2 kg idag!! Vilket innebär att jag har minskat 6 kg på 2 veckor och 3 dagar.. Har som mål att när jag ska till min läkare den 10:e augusti så ska jag allt visa att jag har gått ner 10 kg.. Borde inte vara omöjligt! hehe.. Men har märkt det att när jag äter för lite mat under en dag går jag inte ner lika mycket i vikt som jag gör när jag äter lite mer. (alltså det är inte stora portioner ändå jag äter). Men det är ändå viktigt att äta bra och riktigt!!
    Wow, vad duktig du är!
  • EnSomNjuter

mamma t 2 skrev 2009-07-18 09:00:06 följande:

I kväll åker vi på semester 2 veckor t Finland. Ska bli skönt att komma bort lite mfamiljen o slappa träffa kompisar och släktingar...Jag ska t dietisten om 2 veckor o hoppas då att vågen visar 2-siffrigt...Hoppas att semestern inte sabbar bort mina 5 kilon...
    Hej hopp!!
    Är nu tillbaka från en veckas semester och kunde glatt konstatera att vågen pekade på -1,9 när vi kom hem =)
    Jag klarade denna vecka som annars brukar vara en riktigt kalorifälla genom att gå upp tidigt varje morgon, dricka en halvliter vatten och ta en promenad som var ca 5km (första halvan asfalt o andra halvan på stranden, supermysigt!!).
    När jag kom tillbaka, en halvliter vatten till,dusch och sen frukost! Har funkat skitbra.
    Det enda felet som blivit denna vecka har varit att vi sällan ätit något mer än frukt till lunch men å andra sidan en tidig middag, och så har jag faktiskt unnat mig 2 stooora glassar för jag vägrar att åka hem från detta ställe utan att ha ätit en från båda mina favoritställen!!

Jag säger även grattis till alla som varit så dutiga och nu fortsätter vi kämpa på tillsammans!!
    Kram
  • Knasiga morsan

EnSomNjuter - åh vad härligt med semester!! Det var bra jobbat av dig att gå ner trots att du haft semester!!

Märker nu på mina shorts att dom börjar sitta lösare och lösare. Tur nog så har byxorna "snöre" som man kan dra åt i midjan så dom stannar uppe! hehe.. Annars faller dom till golvet. hehe.. :P

Har nu varit utan socker i 4 veckor! Känner mig så glad att jag håller mig på den banan att jag inte faller ner till gamla vanor! Men jag måste faktiskt säga att R är helt underbart!! Jag är inte hungrig, jag är inte sötsugen eller något sådant!!

• Knasiga morsan

Har dock märkt något som jag inte kan se om det enbart beror på R eller om det bara är den tiden som kommit för min del, det är att jag har lättare att få ångest och att jag numera på kvällarna är illerpigg och har svårt att somna. Det sistnämnda kan ju förklaras genom R, för trots att jag tagit större dos av min neuroleptika så har jag ändå inte blivit trött..

Det kanske är så att min "vanliga" psyk-medicins effekt tar slut fortare när jag går på R just för att min kropp numera går på högvarv, mer än innan.. Hm.. Men det är bara till att öka min vanliga medicin lite till så fungerar det juh.. hehe..

Märker ni av några biverkningar?

• Tindra02
    EnSomNjuter skrev 2009-07-19 10:20:32 följande:
    Hej hopp!!Är nu tillbaka från en veckas semester och kunde glatt konstatera att vågen pekade på -1,9 när vi kom hem =)Jag klarade denna vecka som annars brukar vara en riktigt kalorifälla genom att gå upp tidigt varje morgon, dricka en halvliter vatten och ta en promenad som var ca 5km (första halvan asfalt o andra halvan på stranden, supermysigt!!).När jag kom tillbaka, en halvliter vatten till,dusch och sen frukost! Har funkat skitbra.Det enda felet som blivit denna vecka har varit att vi sällan ätit något mer än frukt till lunch men å andra sidan en tidig middag, och så har jag faktiskt unnat mig 2 stooora glassar för jag vägrar att åka hem från detta ställe utan att ha ätit en från båda mina favoritställen!!Jag säger även grattis till alla som varit så dutiga och nu fortsätter vi kämpa på tillsammans!!Kram
    Åh va härligt...
    Duktig du är
    Knasiga morsan skrev 2009-07-19 12:31:16 följande:
    EnSomNjuter - åh vad härligt med semester!! Det var bra jobbat av dig att gå ner trots att du haft semester!! Märker nu på mina shorts att dom börjar sitta lösare och lösare. Tur nog så har byxorna "snöre" som man kan dra åt i midjan så dom stannar uppe! hehe.. Annars faller dom till golvet. hehe.. :PHar nu varit utan socker i 4 veckor! Känner mig så glad att jag håller mig på den banan att jag inte faller ner till gamla vanor! Men jag måste faktiskt säga att R är helt underbart!! Jag är inte hungrig, jag är inte sötsugen eller något sådant!!
    Sånt är ju bara så roligt
    Biverkningarna är nog borta, känner inte av nått, som jag kan komma på nu iaf
Svar på tråden Reductil