Har suttit nu och läst igenom hela tråden, inser mer och mer att Reductil förmodligen är något som skulle hjälpa mig.
Jag har sen i maj gått hos en sjuksköterksa för att få hjälp med min övervikt. Vi har pratat om hur jag kan lägga om maten, skriva matdagbok, träningsdagbok, minska portionerna osv... Men det fungerar inte för mig, jag vet ju redan om allt det där som hon säger.
Fet mat har jag inga vidare problem med att lägga av med. Men däremot är mitt sockersug hemskt! Och suget av att ständigt behöva tugga på ngt!
Jag är så trött att behöva leva ett liv där allt handlar om vad, hur och när jag ska äta. Det har verkligen blivit en fixering i mitt fall.
Jag har underfunktion i sköldkörteln, som så många andra, och har gått på Levaxin sen i dec -08. Hade förhoppningar om att levaxinet skulle hjälpa mig att komma på rätt köl och vad gällande träning har det faktiskt gått mycket bra. Även om sommaren med semestern inneburit en hel del slappa dagar
Så nu när jag ska tillbaka till sjuksköterskan i september så tänker jag ta upp möjlighteterna med att få ta Reductil. Jag gick till henne för att få hjälp och det är det jag vill ha.
Vill och säga ett STORT GRATTIS till alla er som lyckas gå ner i vikt! Kämpa på! :)