• Tindra02

Reductil

Någon som äter/ätit Reductil?
    Funkar/funkade det på er?
    Hur mådde/mår ni?
    Hur länge har/hade ni ätit det?

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 12:32
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m46154816.html

Här är länken till vikt-tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 16:18
    www.markazits.com/diet/bmi.php

Här en länk om man vill räkna sitt BMI

www.fass.se/LIF/home/index.jsp

Här kan ni oxå gå in och läsa om Reductil.
  • Svar på tråden Reductil
  • Tindra02
    83an skrev 2009-08-07 11:56:54 följande:
    Så härligt när det går åt rätt håll Jag har kört sen i måndags em och visst man ska inte väga sig för ofta.Räcker ju egentligen med 1 gång/vecka.Men idag efter 4 dagar så visade det på -1 kg.Får se hur det går i helgen. Hade tänkt unna mig nåt gott på lördag men vi får se
    Suveränt
  • coldpear

Har suttit nu och läst igenom hela tråden, inser mer och mer att Reductil förmodligen är något som skulle hjälpa mig.
    Jag har sen i maj gått hos en sjuksköterksa för att få hjälp med min övervikt. Vi har pratat om hur jag kan lägga om maten, skriva matdagbok, träningsdagbok, minska portionerna osv... Men det fungerar inte för mig, jag vet ju redan om allt det där som hon säger.
    Fet mat har jag inga vidare problem med att lägga av med. Men däremot är mitt sockersug hemskt! Och suget av att ständigt behöva tugga på ngt!
    Jag är så trött att behöva leva ett liv där allt handlar om vad, hur och när jag ska äta. Det har verkligen blivit en fixering i mitt fall.

Jag har underfunktion i sköldkörteln, som så många andra, och har gått på Levaxin sen i dec -08. Hade förhoppningar om att levaxinet skulle hjälpa mig att komma på rätt köl och vad gällande träning har det faktiskt gått mycket bra. Även om sommaren med semestern inneburit en hel del slappa dagar

Så nu när jag ska tillbaka till sjuksköterskan i september så tänker jag ta upp möjlighteterna med att få ta Reductil. Jag gick till henne för att få hjälp och det är det jag vill ha.

Vill och säga ett STORT GRATTIS till alla er som lyckas gå ner i vikt! Kämpa på! :)

• Knasiga morsan

coldpear ::: hoppas att det löser sig för dig och att du kan få hjälp att komma ner i vikt! Ja R är en bra medicin, som hjälper en på traven men sedan får man ju göra mycket själv.. hehe.. men vem säger att viktminskning ska vara hur enkel som helst? Men detta är ett bra sätt enligt mig!!

• Knasiga morsan

Jihaa... haha... Ställde mig på vågen idag och var lite nervös... Det är ju som sagt imorgon jag ska till läkaren och det är alltid nervöst, särskilt denna gång för det är första kontrollen jag har med honom nu sedan jag började på R. Men det kommer gå bra, det vet jag om.

Men i alla fall så har jag minskat rätt mycket sedan i tisdags, ett kilo ner.. Så nu står min totala viktminskning på 9.1 kg bort. Känns toppen!! Den vikt jag fick fram idag på vågen (123.1) är den lägsta jag haft på flera år, vilket känns underbart! Det händer verkligen saker med min kropp också - det känns och märks!

Jag rotade lite i garderoben idag för att se om jag hittade något mysigt att ha på mig idag när jag bara går hemma och lullar. Jag hittade då ett par, vad ska jag kalla det, "piratbyxor" från HM som är 4 år gamla, i lite stretch och tights-material men som är supersköna. Satte på mig dom och de satt hur bra som helst!! Sedan hittade jag en gammal tröja som varit för liten och som också den satt bra och när jag sedan gick för att titta på mig i spegeln så var det "HOPPSAN" som kom ur min mun... Haha... Jag såg riktigt FIN ut (enligt mig själv) och jag kände mig så glad och lycklig. Jag är verkligen på rätt väg nu! Det känns underbart...

Jag märker i ansiktet också att jag har minskat. Mina ögon är mer öppna och inte nedtyngda av massa "fett" och skit.. Jag är smalare i ansiktet och ser gladare och mer harmonisk ut också!! Underbart!!

• coldpear

Åååhh... koko banan, jag blir så glad för din skull när jag läser om dina framsteg! Verkligen jättegrattis!

Är medveten om att arbetet ligger hos mig. Ett piller kan inte göra allt åt mig, men jag har redan gjort så stora förändringar i hur jag äter så jag tror att R kan bli ett bra komplement som hjälper mig ytterligare. För ensam, utan sådan hjälp, står jag still.

• Tösen24

Hej hittade denna tråden då jag sökte på viktminskning. Vad är reduktil och hur funkar det? har provat allt känns det som ska till läkare i slutet på månaden för nu måste jag få hjälp innan det går helt över styr.

• Tindra02
    Tösen24 skrev 2009-08-09 19:28:53 följande:
    Hej hittade denna tråden då jag sökte på viktminskning. Vad är reduktil och hur funkar det? har provat allt känns det som ska till läkare i slutet på månaden för nu måste jag få hjälp innan det går helt över styr.
    Gå in på fass.se och sök på reductil så kan du läsa lite där
  • virknålarna

Hoppar in lite här om jag får , började med R i torsdags och min aptit har försvunnit. Brukar det gå så fort? Har inte ätit sen typ halv 2 och är inte alls hungrig!

• Tindra02
    virknålarna skrev 2009-08-09 20:50:02 följande:
    Hoppar in lite här om jag får , började med R i torsdags och min aptit har försvunnit. Brukar det gå så fort? Har inte ätit sen typ halv 2 och är inte alls hungrig!
    Klart du får vara med :-=
    Dom första 2 veckorna var häpnandsveckande för mig oxå...
    Hoppas det håller i sig
  • Superolga

Hej på Er!

idag känns lite som en avgörande dag...jag ska åter igen prata med en läkare och förhoppningsvis få utskrivet Reductil! Problemet är eller har varit att jag äter Lyrica men jag hoppas ändå att det ska gå denna gången-

har ett BMH på va 35 och tränar ganska så mycket, går dessvärre inte ner. Är så svårt för när jag försöker äta "nyttigt" så blir jag så himla hungrig så då är det lätt det blir en pizza elle annan skit.

Snälla håll tummarna för mig idag...är rätt nervös!

Svar på tråden Reductil