• Tindra02

Reductil

Någon som äter/ätit Reductil?
    Funkar/funkade det på er?
    Hur mådde/mår ni?
    Hur länge har/hade ni ätit det?

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 12:32
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m46154816.html

Här är länken till vikt-tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 16:18
    www.markazits.com/diet/bmi.php

Här en länk om man vill räkna sitt BMI

www.fass.se/LIF/home/index.jsp

Här kan ni oxå gå in och läsa om Reductil.
  • Svar på tråden Reductil
  • Hanniken

Hmmm har sött på lite problem nu när jag forskar lite...borde jag egenligen begripit...fan..

Var särskilt försiktigt med reductil om du:

"Om du lider av någon sjukdom som gör att du lättare blöder eller om du använder läkemedel som kan förtunna blodet och öka blödningsrisken."

Jag äter waran

• Tindra02
    Hanniken skrev 2009-08-12 16:57:00 följande:
    Hmmm har sött på lite problem nu när jag forskar lite...borde jag egenligen begripit...fan..Var särskilt försiktigt med reductil om du: "Om du lider av någon sjukdom som gör att du lättare blöder eller om du använder läkemedel som kan förtunna blodet och öka blödningsrisken."Jag äter waran

Men det kanske finns nått annat istället för R?
  • Hanniken
    Tindra02 skrev 2009-08-12 17:00:29 följande:
    Men det kanske finns nått annat istället för R?
    Vet inte....Xenical kanske...men det får jag nog inte heller äta har jag för mig, o det vill jag nog inte heller.
    Aja jag ringer imorrn iaf, så får vi se vad de säger. Kanske får konsultera med medicin avd.
  • Tindra02
    Hanniken skrev 2009-08-12 17:03:30 följande:
    Vet inte....Xenical kanske...men det får jag nog inte heller äta har jag för mig, o det vill jag nog inte heller. Aja jag ringer imorrn iaf, så får vi se vad de säger. Kanske får konsultera med medicin avd.
    Ja absolut, det får ju läkarna hjälpa dig få fram nåt du kan äta
  • Hanniken
    Tindra02 skrev 2009-08-12 17:24:17 följande:
    Ja absolut, det får ju läkarna hjälpa dig få fram nåt du kan äta
    Jag är riktigt pepp nu, annar kommer det nog vara imorrn bitti när jag ska ringa =(
  • mamma t 2

Hej igen!
    Gör ett nytt försök nu med R, efter 1,5 månads uppehåll..Pratade med en bekant i telefon igår som fick mig att börja med Reductil i maj..Hon har nu gått ner 16 kg!! Tog mig en funderare i förrgår och tänkte testa igen. Hoppas bara att mina biverkningar inte kommer tillbaka o blir outhärdliga som sist...
    Började alltså äta R igår...lika bra att knapra på dem , i stället att det ligger 2 kartonger i skåpet..Har ju lyckats hålla 5 kg som jag gick ner med Reductil första gången...nu ska ytterligare 10-15 kg bort...helst 25 kg bort..men jag får sätta upp mindre mål för att nå slutmålet..Är nu nere på 2 -siffrigt!!!Underbart..
    kommer åxå att vara mycket på VK- sidan, men jag kommer att skriva o följa er här inne..Heja heja heja!!!!

• Hanniken

Då har man fått en tid till husläkaren...som jag inte ens visste att vi hade... onsdag kl 9.

• pallazathena

Man ska ha BMI på 30, inte 35, enligt rekommendationerna för att få Reducil utskrivet. Däremot får man det subventionerat om man har BMI över 35 eller diabetes.

• Tindra02
    mamma t 2 skrev 2009-08-13 07:27:18 följande:
    Hej igen!Gör ett nytt försök nu med R, efter 1,5 månads uppehåll..Pratade med en bekant i telefon igår som fick mig att börja med Reductil i maj..Hon har nu gått ner 16 kg!! Tog mig en funderare i förrgår och tänkte testa igen. Hoppas bara att mina biverkningar inte kommer tillbaka o blir outhärdliga som sist...Började alltså äta R igår...lika bra att knapra på dem , i stället att det ligger 2 kartonger i skåpet..Har ju lyckats hålla 5 kg som jag gick ner med Reductil första gången...nu ska ytterligare 10-15 kg bort...helst 25 kg bort..men jag får sätta upp mindre mål för att nå slutmålet..Är nu nere på 2 -siffrigt!!!Underbart..kommer åxå att vara mycket på VK- sidan, men jag kommer att skriva o följa er här inne..Heja heja heja!!!!
    Ok heja heja
    Shit vilken duktig kompis
  • Tindra02
    Hanniken skrev 2009-08-13 09:02:50 följande:
    Då har man fått en tid till husläkaren...som jag inte ens visste att vi hade... onsdag kl 9.
    Kanon
    Lycka till nu
Svar på tråden Reductil