• Tindra02

Reductil

Någon som äter/ätit Reductil?
    Funkar/funkade det på er?
    Hur mådde/mår ni?
    Hur länge har/hade ni ätit det?

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 12:32
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m46154816.html

Här är länken till vikt-tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 16:18
    www.markazits.com/diet/bmi.php

Här en länk om man vill räkna sitt BMI

www.fass.se/LIF/home/index.jsp

Här kan ni oxå gå in och läsa om Reductil.
  • Svar på tråden Reductil
  • virknålarna
    Tindra02 skrev 2009-08-09 22:13:09 följande:
    Klart du får vara med :-=Dom första 2 veckorna var häpnandsveckande för mig oxå...Hoppas det håller i sig
    Tack! Aha, det är bara de 2 första veckorna som känns så här? Man hade ju hoppats det skulle va så här bra hela tiden
  • 83an
    Knasiga morsan skrev 2009-08-09 13:43:04 följande:
    Jihaa... haha... Ställde mig på vågen idag och var lite nervös... Det är ju som sagt imorgon jag ska till läkaren och det är alltid nervöst, särskilt denna gång för det är första kontrollen jag har med honom nu sedan jag började på R. Men det kommer gå bra, det vet jag om. Men i alla fall så har jag minskat rätt mycket sedan i tisdags, ett kilo ner.. Så nu står min totala viktminskning på 9.1 kg bort. Känns toppen!! Den vikt jag fick fram idag på vågen (123.1) är den lägsta jag haft på flera år, vilket känns underbart! Det händer verkligen saker med min kropp också - det känns och märks!Jag rotade lite i garderoben idag för att se om jag hittade något mysigt att ha på mig idag när jag bara går hemma och lullar. Jag hittade då ett par, vad ska jag kalla det, "piratbyxor" från HM som är 4 år gamla, i lite stretch och tights-material men som är supersköna. Satte på mig dom och de satt hur bra som helst!! Sedan hittade jag en gammal tröja som varit för liten och som också den satt bra och när jag sedan gick för att titta på mig i spegeln så var det "HOPPSAN" som kom ur min mun... Haha... Jag såg riktigt FIN ut (enligt mig själv) och jag kände mig så glad och lycklig. Jag är verkligen på rätt väg nu! Det känns underbart... Jag märker i ansiktet också att jag har minskat. Mina ögon är mer öppna och inte nedtyngda av massa "fett" och skit.. Jag är smalare i ansiktet och ser gladare och mer harmonisk ut också!! Underbart!!
    Åh vad roligt att det går så bra
    Vad duktig Du är...
  • 83an

Nu har jag skrivit in mig i viktlistan.
    Men det var lite tomt på folk
    Inga andra som är villiga att hänga på där?

Helgen har gått sådär, har kännt mig mkt mer sugen och hungrig
    Köpte mig en påse smågodis i lördags och igår var vi på kalas, då åt jag lite efterrätt.
    På kvällen var jag så sugen och tog faktiskt några godisbitar (usch vad man känner sig som en dålig människa efter att ha "fulat". Skulle ju bara äta på lördagen).
    Men nu är det måndag och nu tar jag nya tag igen.

Ha en bra vecka!!!

• mamma t 2
    Knasiga morsan skrev 2009-08-09 13:43:04 följande:
    Jihaa... haha... Ställde mig på vågen idag och var lite nervös... Det är ju som sagt imorgon jag ska till läkaren och det är alltid nervöst, särskilt denna gång för det är första kontrollen jag har med honom nu sedan jag började på R. Men det kommer gå bra, det vet jag om. Men i alla fall så har jag minskat rätt mycket sedan i tisdags, ett kilo ner.. Så nu står min totala viktminskning på 9.1 kg bort. Känns toppen!! Den vikt jag fick fram idag på vågen (123.1) är den lägsta jag haft på flera år, vilket känns underbart! Det händer verkligen saker med min kropp också - det känns och märks!Jag rotade lite i garderoben idag för att se om jag hittade något mysigt att ha på mig idag när jag bara går hemma och lullar. Jag hittade då ett par, vad ska jag kalla det, "piratbyxor" från HM som är 4 år gamla, i lite stretch och tights-material men som är supersköna. Satte på mig dom och de satt hur bra som helst!! Sedan hittade jag en gammal tröja som varit för liten och som också den satt bra och när jag sedan gick för att titta på mig i spegeln så var det "HOPPSAN" som kom ur min mun... Haha... Jag såg riktigt FIN ut (enligt mig själv) och jag kände mig så glad och lycklig. Jag är verkligen på rätt väg nu! Det känns underbart... Jag märker i ansiktet också att jag har minskat. Mina ögon är mer öppna och inte nedtyngda av massa "fett" och skit.. Jag är smalare i ansiktet och ser gladare och mer harmonisk ut också!! Underbart!!
    GRATTIS till dina -kilon!! Härligt!! Du rasar i vikt, barvo tjejejn!
    Själv håller jag upp ett tag med Reductil, pga att jag känner ingen effekt av pillrena utan harde bara biverkningar...Men jag försöker att kämpa på egen hand!!!
    Har köpt kort på Friskis o Svettis , skrivit in mig VK en gång igen!...och får se hur det går..Men jag håller "koll" på er här innen och hejar stort för er!! Tillsammans kan vi, eller hur!! HEJA HEJA!!
  • Knasiga morsan

Jag hejjar på er alla som kämpar på med vikten!

Mamma t 2 : det var trist att du fick en massa biverkningar, men jag hoppas att du kommer lyckas ändå och jag tror på dig!!

Jag har gått på R nu i flera veckor och jag måste ändå säga att effekten håller i sig ännu, jag är inte hungrig, jag är inte sugen på något sött eller så utan jag äter mina tre mål mat på fasta tider varje dag och sedan dricker jag mycket vatten och jaa, kilona försvinner i alla fall - något jag är mycket lycklig över!

Har tittat på gamla kort där jag vägde lite över 135 kg och jisses, det är faktiskt en förändring! Det är alltid roligt att se...

Ska snart köra till doktorn för att kolla bltr och lite så, hoppas att det ligger bra till. Innan jag började på R så låg det bra till, lite lågt kanske men det är också för att min neuroleptika-medicin sänker det..

HEJJA HEJJA till oss ALLA!

• Knasiga morsan

Tjoho! Nu har jag kommit hem från läkaren. Jag som var så nervös - utan orsak! haha.. Han verkade glad och stolt över att jag hade tappat så mycket som jag gjort. Han klev in i rummet med ett brett leende, sa min vikt högt och räckte fram handen (som jag skakade!). Men sedan menade han ändå på att trots att jag varit jätteduktig nu i 6 veckor så är det inte dags att belöna mig med något för SÅ duktig har jag inte varit, jag har ju inte kommit ner till mitt mål liksom. Jag förstår vad han menar och tror också att han säger så delvis för att sporra mig, och visst tusan sporrar han mig! haha..

Jag ska dit igen om 4 veckor.. Gaaah... På hans våg vägde jag 124,3 och här hemma imorse vägde jag 123,1 så jag får räkna +1kg när jag väger mig där på eftermiddagen. Men jag har ett mål, jag vill gå till honom och visa upp en vikt på 119 och någonting.. I alla fall under 120 kg och nu tänker jag fan i mej kämpa Stenhårt!! Inga mer "det där kan jag unna mig" utan nu gäller det.. Kämpa! haha... Låter kanske manisk?! hihi

Sedan tog dom också mitt blodtryck och det var mycket bra det också, tack och lov. Som jag skrev så höjer ju Reductil blodtryck och puls men mitt bltr var 130/70 och det är något jag är nöjd med.. Med tanke på omständigheterna, jag har hört dom som fått skyhöga siffror nämligen så jag är bara nöjd!

Det var rätt roligt hos läkaren idag för han delade med sig av sina personliga tankar och hur han har mått genom livet, att han har haft ångest till och från och att han kan må dåligt han också. Det var skönt för mig att höra det, jag menar han är ju i 30-års åldern, skitsnygg, smal och vältränad och läkare och kan erkänna för mig, att även han har det jobbigt... Så det kan ni ju också ta till er, även de som verkar vara väldigt lyckade och smala och snygga och rika och allt vad de kan vara - de kan också ha det jobbigt!

• Tindra02

Superolga skrev 2009-08-10 07:08:54 följande:
    Hej på Er!idag känns lite som en avgörande dag...jag ska åter igen prata med en läkare och förhoppningsvis få utskrivet Reductil! Problemet är eller har varit att jag äter Lyrica men jag hoppas ändå att det ska gå denna gången-har ett BMH på va 35 och tränar ganska så mycket, går dessvärre inte ner. Är så svårt för när jag försöker äta "nyttigt" så blir jag så himla hungrig så då är det lätt det blir en pizza elle annan skit.Snälla håll tummarna för mig idag...är rätt nervös!
    Håller tummarna för dig
  • Tindra02
    virknålarna skrev 2009-08-10 08:10:32 följande:
    Tack! Aha, det är bara de 2 första veckorna som känns så här? Man hade ju hoppats det skulle va så här bra hela tiden
    Nä nu tog du det fel
    För mig är det så
    Håller tummarna att det funkar bättre för dih
  • Tindra02
    83an skrev 2009-08-10 09:23:01 följande:
    Nu har jag skrivit in mig i viktlistan.Men det var lite tomt på folk Inga andra som är villiga att hänga på där?Helgen har gått sådär, har kännt mig mkt mer sugen och hungrig Köpte mig en påse smågodis i lördags och igår var vi på kalas, då åt jag lite efterrätt.På kvällen var jag så sugen och tog faktiskt några godisbitar (usch vad man känner sig som en dålig människa efter att ha "fulat". Skulle ju bara äta på lördagen).Men nu är det måndag och nu tar jag nya tag igen.Ha en bra vecka!!!
    Jag ska skriva in mig efter jag varit hos dr igen
    Trist med suget
    Men du fixar till det igen
  • Tindra02
    mamma t 2 skrev 2009-08-10 11:54:53 följande:
    GRATTIS till dina -kilon!! Härligt!! Du rasar i vikt, barvo tjejejn!Själv håller jag upp ett tag med Reductil, pga att jag känner ingen effekt av pillrena utan harde bara biverkningar...Men jag försöker att kämpa på egen hand!!! Har köpt kort på Friskis o Svettis , skrivit in mig VK en gång igen!...och får se hur det går..Men jag håller "koll" på er här innen och hejar stort för er!! Tillsammans kan vi, eller hur!! HEJA HEJA!!
    Ok.
    Men du får ändå skriva dina framsteg här ändå fast du inte äter R.
    Vill ju höra ändå hur det går för dig
Svar på tråden Reductil