• Tindra02

Reductil

Någon som äter/ätit Reductil?
    Funkar/funkade det på er?
    Hur mådde/mår ni?
    Hur länge har/hade ni ätit det?

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 12:32
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m46154816.html

Här är länken till vikt-tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 16:18
    www.markazits.com/diet/bmi.php

Här en länk om man vill räkna sitt BMI

www.fass.se/LIF/home/index.jsp

Här kan ni oxå gå in och läsa om Reductil.
  • Svar på tråden Reductil
  • Tindra02
    Knasiga morsan skrev 2009-08-10 14:57:19 följande:
    Tjoho! Nu har jag kommit hem från läkaren. Jag som var så nervös - utan orsak! haha.. Han verkade glad och stolt över att jag hade tappat så mycket som jag gjort. Han klev in i rummet med ett brett leende, sa min vikt högt och räckte fram handen (som jag skakade!). Men sedan menade han ändå på att trots att jag varit jätteduktig nu i 6 veckor så är det inte dags att belöna mig med något för SÅ duktig har jag inte varit, jag har ju inte kommit ner till mitt mål liksom. Jag förstår vad han menar och tror också att han säger så delvis för att sporra mig, och visst tusan sporrar han mig! haha..Jag ska dit igen om 4 veckor.. Gaaah... På hans våg vägde jag 124,3 och här hemma imorse vägde jag 123,1 så jag får räkna +1kg när jag väger mig där på eftermiddagen. Men jag har ett mål, jag vill gå till honom och visa upp en vikt på 119 och någonting.. I alla fall under 120 kg och nu tänker jag fan i mej kämpa Stenhårt!! Inga mer "det där kan jag unna mig" utan nu gäller det.. Kämpa! haha... Låter kanske manisk?! hihiSedan tog dom också mitt blodtryck och det var mycket bra det också, tack och lov. Som jag skrev så höjer ju Reductil blodtryck och puls men mitt bltr var 130/70 och det är något jag är nöjd med.. Med tanke på omständigheterna, jag har hört dom som fått skyhöga siffror nämligen så jag är bara nöjd! Det var rätt roligt hos läkaren idag för han delade med sig av sina personliga tankar och hur han har mått genom livet, att han har haft ångest till och från och att han kan må dåligt han också. Det var skönt för mig att höra det, jag menar han är ju i 30-års åldern, skitsnygg, smal och vältränad och läkare och kan erkänna för mig, att även han har det jobbigt... Så det kan ni ju också ta till er, även de som verkar vara väldigt lyckade och smala och snygga och rika och allt vad de kan vara - de kan också ha det jobbigt!
    Skönt det gick så bra
    Har jag inte hört nåt tills mitten av aug ska jag ringa vc själv.
    Härligt att läkare kan erkänna sånt oxå
  • Superolga

Hej igen

Läkaren var mkt förstående och tyckte jag borde få reductil utskrivet men hon ville samråda med en annan läkare först, och kolla upp mer när det gäller blandningen av Lyrica och R. Kändes ändå positivt. Hon lovade jag att inte bara skulle bli "droppad" utan att om hon inte kunde hjälpa mig skulle hon skicka en remiss till överviktsenheten på sahlgrenska Gbg..där vet jag dock inte hur lång väntetid det är..

känns ändå som det finns hopp

• Tindra02
    Superolga skrev 2009-08-10 22:18:00 följande:
    Hej igenLäkaren var mkt förstående och tyckte jag borde få reductil utskrivet men hon ville samråda med en annan läkare först, och kolla upp mer när det gäller blandningen av Lyrica och R. Kändes ändå positivt. Hon lovade jag att inte bara skulle bli "droppad" utan att om hon inte kunde hjälpa mig skulle hon skicka en remiss till överviktsenheten på sahlgrenska Gbg..där vet jag dock inte hur lång väntetid det är..känns ändå som det finns hopp
    Skönt
  • zleepy

Hej alla gamla och nya!

För min del så kändes det som om R slutat verka, då jag var lika hungrig som innan typ, så nu har jag börjat med LCHF istället för att se om det kan vara något för mig. Min läkare har ju semester så jag kunde inte rådfråga honom om dosen och så, så då blev det eget initiativ till att byta till LCHF. Men ska tillbaka till honom om en vecka och får väl diskutera då huruvida jag ska fortsätta med R och höja dosen eller inte.

Härligt att läsa om er som det har gått så bra för i alla fall! Grattis!

• Tindra02
    zleepy skrev 2009-08-10 22:42:09 följande:
    Hej alla gamla och nya! För min del så kändes det som om R slutat verka, då jag var lika hungrig som innan typ, så nu har jag börjat med LCHF istället för att se om det kan vara något för mig. Min läkare har ju semester så jag kunde inte rådfråga honom om dosen och så, så då blev det eget initiativ till att byta till LCHF. Men ska tillbaka till honom om en vecka och får väl diskutera då huruvida jag ska fortsätta med R och höja dosen eller inte. Härligt att läsa om er som det har gått så bra för i alla fall! Grattis!
    Då ligger vi på samma nivå
    Kanske ska ta kontakt själv istället {#lang_emotions_undecided}
    Du får gärna berätta dina framsteg ändå här
  • zleepy
    Tindra02 skrev 2009-08-10 23:03:16 följande:
    Då ligger vi på samma nivå Kanske ska ta kontakt själv istället Du får gärna berätta dina framsteg ändå här
    Jobbigt att det är tufft för dig! Aah det tycker jag du ska göra, nu är det ju augusti! Du kanske behöver höja dosen eftersom det funkade bra i början för dig.

I början med LCHF gick det bra, tappade ett par kilon, mest var ju vatten, men det var skönt att kunna äta tills man var mätt och ändå gå ner. Sen har det blivit några gånger med fusk då det har pendlat upp och ner, har så taskig disciplin och har svårt att berätta för folk att man har valt denna lite kontroversiella metod och då är det knepigt att säga att man inte äter det och det.. Har visserligen inte berättat att jag äter R heller, bara min sambo som vet om det.

Skriver gärna in mig på viktlistan du ordnade. Äntligen har det hänt nåt med midjemåttet som suttit som sten förut, jag samlar nämligen allt fett där och nu har det minskat med några centimeter, det är himla skönt!
  • virknålarna
    zleepy skrev 2009-08-10 23:12:18 följande:
    Jobbigt att det är tufft för dig! Aah det tycker jag du ska göra, nu är det ju augusti! Du kanske behöver höja dosen eftersom det funkade bra i början för dig. I början med LCHF gick det bra, tappade ett par kilon, mest var ju vatten, men det var skönt att kunna äta tills man var mätt och ändå gå ner. Sen har det blivit några gånger med fusk då det har pendlat upp och ner, har så taskig disciplin och har svårt att berätta för folk att man har valt denna lite kontroversiella metod och då är det knepigt att säga att man inte äter det och det.. Har visserligen inte berättat att jag äter R heller, bara min sambo som vet om det. Skriver gärna in mig på viktlistan du ordnade. Äntligen har det hänt nåt med midjemåttet som suttit som sten förut, jag samlar nämligen allt fett där och nu har det minskat med några centimeter, det är himla skönt!
    Jag åt LCHF 3 mån innan jag började med R, har aldrig mått så bra, inget sug, alltid mätt. Men jag gick inte ner, när man jojjobantat innan kan det ta upp till 6 mån innan det visar sig, kände att jag inte orkade harva runt mer. Men jag ska absolut återgå till LCHF när jag gått ner för att hålla vikten.

Verkar som det är svårare att få R utskrivet av VC än av privat läkare, undrar varför det är så?
  • mizzy77

Hej.

Jag har ätit reductil 10 mg i snart en månad, har inte vägt mig eller mätt mig. Skulle vilja höra med er om hur ni gjort, lagt om kost? Motion?
    Jag vägde 84kg ska tillbaka till läkaren 24/8 så då får jag se om detta gett resultat. Jag har inte lagt om kosten men jag äter betydligt mindre, har haft ett återfall på godis och så har vi ätit kina mat 2ggr under tiden.

Tacksam för alla råd och tips

• Tindra02
    zleepy skrev 2009-08-10 23:12:18 följande:
    Jobbigt att det är tufft för dig! Aah det tycker jag du ska göra, nu är det ju augusti! Du kanske behöver höja dosen eftersom det funkade bra i början för dig. I början med LCHF gick det bra, tappade ett par kilon, mest var ju vatten, men det var skönt att kunna äta tills man var mätt och ändå gå ner. Sen har det blivit några gånger med fusk då det har pendlat upp och ner, har så taskig disciplin och har svårt att berätta för folk att man har valt denna lite kontroversiella metod och då är det knepigt att säga att man inte äter det och det.. Har visserligen inte berättat att jag äter R heller, bara min sambo som vet om det. Skriver gärna in mig på viktlistan du ordnade. Äntligen har det hänt nåt med midjemåttet som suttit som sten förut, jag samlar nämligen allt fett där och nu har det minskat med några centimeter, det är himla skönt!
    Härligt då går det på rätt håll iaf
    Kul du hänger med där
  • Tindra02
    virknålarna skrev 2009-08-11 08:44:57 följande:
    Jag åt LCHF 3 mån innan jag började med R, har aldrig mått så bra, inget sug, alltid mätt. Men jag gick inte ner, när man jojjobantat innan kan det ta upp till 6 mån innan det visar sig, kände att jag inte orkade harva runt mer. Men jag ska absolut återgå till LCHF när jag gått ner för att hålla vikten.Verkar som det är svårare att få R utskrivet av VC än av privat läkare, undrar varför det är så?
    Ja det låter ju lite konstigt {#lang_emotions_undecided}
Svar på tråden Reductil