• Tindra02

Reductil

Någon som äter/ätit Reductil?
    Funkar/funkade det på er?
    Hur mådde/mår ni?
    Hur länge har/hade ni ätit det?

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 12:32
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m46154816.html

Här är länken till vikt-tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 16:18
    www.markazits.com/diet/bmi.php

Här en länk om man vill räkna sitt BMI

www.fass.se/LIF/home/index.jsp

Här kan ni oxå gå in och läsa om Reductil.
  • Svar på tråden Reductil
  • humran

Något som jag inte tror har tagits upp i den här tråden är att Reductil har ytterligare en funktion förutom att ta bort sötsug och dämpa aptiten.

Normalt sett när du äter "för lite" sjunker ämnesomsättningen och det blir svårt att gå ner i vikt, på samma sätt som ämnesomsättningen är låg om man äter för mycket. Det är därför till exempel viktväktarna räknar ut vad du ska äta för att ha maximalt effektiv ämnesomsättning.

MEN Reductil ser till att bibehålla en hög ämnesomsättning även om man äter för få kalorier, den verkar som en extra motor. Därför kan många (däribland jag) gå ner mycket mer på Reductil när de äter lite mat än de annars skulle ha gjort. Jag gick ner i snitt 1,5 kg i veckan.

83an:

Förra gången du slutade med Reductil hittade du antagligen helt rätt balans när du slutade med tabletterna (ett extra glas vin ibland, en lagom bit choklad) för att du skulle hålla dig på en stadig vikt. Är övertygad om att du hittar den igen när du är klar med viktnedgången.

Lycka till

• Tindra02
    mamma t 2 skrev 2009-08-03 17:06:58 följande:
    Såja...var till dietisten idag och skrev ju tidigare att jag hade hoppats på 2-siffrigt nästa gång vi sågs..alltså idag..Men jag visste att inget hade hänt på vågen snarare tvärtom att det skulle visa + sedan jag slutade med R i och med semetsren för 2 veckor sedan..Och det gjorde det..hade gått upp + 0,8..Vi pratade om att öka dosen till 15 mg men det tyckte hon inte var någon vits...eftersom jag äter samma mängd mat som innan R..Hon tyckte bara att jag måste "ta mig i kragen" och försöka kämpa lite mer...)! Känns snopet, men det är ju det enda..R är ju inget mirakelpiller, utan JAG själv måste ta itu med det!...Visste det ju innan, så nu ska här köras för fulla muggar!!! Mera motion ska det bli, kanske går lättare när man börjar jobba nu from i morgon?..Hoppas kan man ju alltid och jag ger inte upp!!!!
    Förstår det blev lite snopet
    Men du fixar det tror jag på
  • 83an
    humran skrev 2009-08-03 18:29:28 följande:
    83an:Förra gången du slutade med Reductil hittade du antagligen helt rätt balans när du slutade med tabletterna (ett extra glas vin ibland, en lagom bit choklad) för att du skulle hålla dig på en stadig vikt. Är övertygad om att du hittar den igen när du är klar med viktnedgången.Lycka till
    Ja men så var det kanske
    Det skumma var att jag kunde äta onyttigt och ändå inte gå upp.
    Men som jag skrev innan, denna gången ska försöka att hålla jämnt intag, för det känns som om det blir sundare när man väl slutar
  • Tindra02
    83an skrev 2009-08-04 11:13:05 följande:
    Ja men så var det kanske Det skumma var att jag kunde äta onyttigt och ändå inte gå upp.Men som jag skrev innan, denna gången ska försöka att hålla jämnt intag, för det känns som om det blir sundare när man väl slutar
    Hejar på dig
  • 83an

Igår em tog jag första tabletten
    Jag har haft ett himla sug på kvällarna det sista och ngt onyttigt har det åkt ner varje kväll
    Och igår tänkte jag att det skulle bli svårt att kämpa emot då tabletterna inte börjat verka.

Men hör och häpna, jag var inte alls så sugen igår och med ett taggummi i munnen var det inte ett dugg svårt att stå emot.
    Suget fanns ju knappast där...
    Och när vi käkade mat kände jag mig mätt jättefort.
    Är det bara för att jag är så inställd på det, för inte verkar de så snabbt?

I morse däremot var jag hungrig när jag vaknade.
    Men jag åt en smörgås vid fikat klockan 09:30.
    Och nu ska jag äta lunch vid 12.
    Är inget sugen nu heller

Förra gången jag åt dem, hade jag stora problem med att sova.
    Eller rättare sagt att somna in.
    Och igår var det likadant, jag låg och snurrade fram till 03 *gäsp*
    Kan vara att det är lite förändringar på G framöver. Jag ska börja plugga, stora flickan ska börja nytt dagis, den lilla ska börja på dagis för första gången och jag ska ta tag i det här med min vikt.

Förra gången kunde jag oxå få lite hjärtklappning och det kände jag oxå av lite igår.

Men jag känner mig verkligen supermotiverad till detta
    Ska väl skriva in mig i er viktlista med...

• Tindra02
    83an skrev 2009-08-04 11:25:50 följande:
    Igår em tog jag första tabletten Jag har haft ett himla sug på kvällarna det sista och ngt onyttigt har det åkt ner varje kväll Och igår tänkte jag att det skulle bli svårt att kämpa emot då tabletterna inte börjat verka.Men hör och häpna, jag var inte alls så sugen igår och med ett taggummi i munnen var det inte ett dugg svårt att stå emot.Suget fanns ju knappast där...Och när vi käkade mat kände jag mig mätt jättefort.Är det bara för att jag är så inställd på det, för inte verkar de så snabbt?I morse däremot var jag hungrig när jag vaknade.Men jag åt en smörgås vid fikat klockan 09:30.Och nu ska jag äta lunch vid 12.Är inget sugen nu heller Förra gången jag åt dem, hade jag stora problem med att sova.Eller rättare sagt att somna in.Och igår var det likadant, jag låg och snurrade fram till 03 *gäsp*Kan vara att det är lite förändringar på G framöver. Jag ska börja plugga, stora flickan ska börja nytt dagis, den lilla ska börja på dagis för första gången och jag ska ta tag i det här med min vikt.Förra gången kunde jag oxå få lite hjärtklappning och det kände jag oxå av lite igår.Men jag känner mig verkligen supermotiverad till detta Ska väl skriva in mig i er viktlista med...
    Det där med suget, så blev det för mig oxå...
    Sen det där med sömnen kan ju vara för du tog den på em.
    Men det kan ju bli likadant iadg ändå...
    Lycka till nu

Vi har ingen viktlista, ska jag göra en???
  • 83an
    Tindra02 skrev 2009-08-04 11:44:29 följande:
    Vi har ingen viktlista, ska jag göra en???
    men ojdå, jag kollade inte så mkt i den, vilka som hade skrivit i den.
    Men jag hittade iaf den här
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m43943959.html

Men det är inget måste för mig, trodde bara att ni hade en
  • Knasiga morsan

Jo det är så att sömnen påverkas av R. Det blir att du får sömnsvårigheter!

Men medicinen börjar ju verka direkt, det märkte jag också första dagen jag tog min medicin.

• Knasiga morsan

Nu har det gått ca 1 månad sedan jag började på R och fram till idag har jag gått ner 8,1 kg.. Tjohoo!!

• Tindra02
    83an skrev 2009-08-04 14:05:27 följande:
    men ojdå, jag kollade inte så mkt i den, vilka som hade skrivit i den.Men jag hittade www.familjeliv.se/Forum-5-64/m43943959.htmlMen det är inget måste för mig, trodde bara att ni hade en
    Vill n i jag ska lägga den i ts?
Svar på tråden Reductil