Inlägg från: EnSomNjuter |Visa alla inlägg
  • EnSomNjuter

Reductil

Nybörjare med R här!!
    Har käkat i 2 dar o måste säga att det kännas kanon =) Är inte sugen på allt för jämnan som jag är annars och har ingen längtan efter nåt sött heller!
    Känner mig pigg och glad och peppad till max!
    Är bara lite orolig att det bara är ren vilja som gör att det känns så och att det jäkla suget ska komma smygandes tiilbaka om ett tag igen.....
    Men nu har jag iaf bestämt mig, dessa rackarns små(?) otäckingar som åker snålskjuts på mig ska väck nu!!

• EnSomNjuter

Tack så mycket hörrni!!
    Jag vet inte om det är möjligt men enligt min våg ska jag ha gått ner 2 kg sen i fredags (yeeey!!)

zleepy- jag har oxå bestämt mig för att dessa piller SKA funka så sålänge jag intalar mig det ska inga dumma ideér dyka upp i skallen =)

Kram till er alla!

• EnSomNjuter

mamma t 2 skrev 2009-07-05 08:52:07 följande:

Välkommen hit till oss!! Härligt att du bestämt dig att kämpa. Hur mycket vill du gå ner?..Själv har jag 30 kg jag vill bli kvitt, ett bra tag dit ännu..Har gått ner 4,5 kg hittills!! Kämpa på o lycka till!
    Jag vill gå ner ungefär 30 jag med, har inte satt ett bestämt mål än, vill känna mig lite fram =)
    Men skulle jag "bara" gå ner runt 25 så är jag ändå mycket lättare o känner mig betydligt bättre o hälsosammare än innan så jag skulle vara nöjd med det oxå!!

Nu en liten pinsam fråga;
    Är det normalt att man blir lite, ja vad ska jag säga, mojjig i magen av tabletterna (märks vid nr. 2 om man uttrycker sig lite fint=)
    Har inte ont eller så men det (nr.2) har antagit en annan färg =S (guuuud vad pinsamt, precis som att jag alltid sitter o glor på resultatet men jag hoppas ni förstår vad jag menar!!)

Regniga kramar
  • EnSomNjuter

3 kg på 4 dar!!!!!
    Nu måste jag sluta väga mig, blir ju roligare att se efter en vecka eller så hur det har gått =)
    Men att det funkar finns det iaf inga tvivel om längre, ville bara tala om det!
    Tog en cykeltur vid halv tio i förrgår kväll och GICK frivilligt hem från jobbet halv tio igår, yeeey för mig!!

Har ni några bra tips på vad för slags mat som är bäst att äta...
    Jag har ju viktväktar-tänket i bakhuvudet då det funkade på mig för ett antal år sen, men nu är det ju så poppis med LCHF (GI) o sånt....
    Eller bara köra på som vanligt men kanske använda matgrädde istället för mellan i såsen osv.?
    O portionerna har ju blivit sååå mycket mindre oxå, innan jag började med R åt jag säkert mer än min man =( Hualigen!!!

Tack för svaren om ni-vet-vad =)

Kämpa på och må så gott,
    kram.

• EnSomNjuter

Nu har jag lite ågren......Käkade en massa biggaråer ikväll (skitgott ju) men sen slog det mig att dom kanske är JÄTTEonyttiga????
    Jag menar bara för att det är frukt (eller bär) så kanske det inte är det bästa att äta??

Jaja men jag gick ju en lååång prommis förut så jag får väl kvitta bären mot den =)

• EnSomNjuter

"Humran" - Det är en fröjd att läsa det du skriver!! Du är väldigt klok och sund och du peppar mig verkligen =)
    Mycket goda råd!

Änsålänge efter bara 6 dagar så är inte sötsuget nåt problem, min man köpte en liten godisbit när han sprang in på Ica och jag luktade på den men kände helt ärligt inte det minsta lilla sug i gommen..Är så j-la nöjd med mig själv hittills!!

Imorse hade jag tidig tvättstuga och kände helt plötsligt att det var läge för en prommis (6.50), regnet det öste ner men vad gjorde det, det kändes så himla bra när jag var tillbaka (7.40) o kunde hoppa ner i badet en sväng!!

Regniga kramar till er alla!

• EnSomNjuter

mamma t 2 skrev 2009-07-18 09:00:06 följande:

I kväll åker vi på semester 2 veckor t Finland. Ska bli skönt att komma bort lite mfamiljen o slappa träffa kompisar och släktingar...Jag ska t dietisten om 2 veckor o hoppas då att vågen visar 2-siffrigt...Hoppas att semestern inte sabbar bort mina 5 kilon...
    Hej hopp!!
    Är nu tillbaka från en veckas semester och kunde glatt konstatera att vågen pekade på -1,9 när vi kom hem =)
    Jag klarade denna vecka som annars brukar vara en riktigt kalorifälla genom att gå upp tidigt varje morgon, dricka en halvliter vatten och ta en promenad som var ca 5km (första halvan asfalt o andra halvan på stranden, supermysigt!!).
    När jag kom tillbaka, en halvliter vatten till,dusch och sen frukost! Har funkat skitbra.
    Det enda felet som blivit denna vecka har varit att vi sällan ätit något mer än frukt till lunch men å andra sidan en tidig middag, och så har jag faktiskt unnat mig 2 stooora glassar för jag vägrar att åka hem från detta ställe utan att ha ätit en från båda mina favoritställen!!

Jag säger även grattis till alla som varit så dutiga och nu fortsätter vi kämpa på tillsammans!!
    Kram
  • EnSomNjuter

Ååååååå äntligen.......
    Nu har det varit segt ett tag, har stått still på 88,1 (88,2/88,4 men inget ner) och jag höll på att bli tokig!!!!
    Går en halvmil (något mer) varje dag och jag vet att det förmodligen genererar i muskler men jag vill ju oxå att det ska bli lite viktminskning av det och idag hade det hänt =)
    87,5, fan vad skönt!!
    Jag känner ju att rumpan o magen har krympt för byxbaken hänger och den farliga magen under bysten är nu mindre än falukorven under naveln så det händer iallafall saker även om det inte syns på vågen hela tiden....

Men jag frågade min dietist sist jag var där om jag inte skulle öka till 15mg men hon verkade inte tycka att det behövdes, fast jag har börjat bli lite sugen på godis o annat skit så jag ska nog fråga henne igen om det inte är dags att byta!
    Förrövrigt är blodtrycket perfekt och jag mår toppen =)

Kram på er alla och keep fighting!

Svar på tråden Reductil