• Fru sjöström

Varför är så många tjejer ihop med idioter??

När man läser här så handlar det mesta om dåliga förhållanden, tjejer som får stå ut med hemska grejer som deras killar utsätter dem för. Varför är så många ihop med dessa idioter och dessutom stannar kvar hos dom i dessa sjuka förhållanden???
    Kan någon förklara varför tjejer stannar kvar i dessa förhållanden?
    Tycker bara det är så synd om alla dessa tjejer, sånt slöseri med liv!!

• Svar på tråden Varför är så många tjejer ihop med idioter??
  • mjukisvicki

jag menade inte som att jag skulle vara bättre än någon annan!!

• julmusten

Jag ar forbluffad over att folk inte fattar!!!!

"En som vet" forklarar val jattebra, tror ni inte pa vad hon/han skriver???? Ar man svag och tror att man ar skit hur skall man da kunna saga att, "Nej, det har ar inte bra. Jag behover ga harifran"???? Det ar val inte sa mycket att forsta?? Det bara ar sa, ta in den informationen, och om ni nagonsin kanner nagon som hamnar i den situationen sa ha lite medkansla. Jag tycker egentligen inte att det hanldar sa mycket om att forsta varfor nagon ar tillsammans med nagon som far en att ma daligt, utan att bara finnas dar fastan folk gor saker som man inte riktigt forstar, (vad det nu an ar!!!).

Moch, Den som ar dummast ar defintivt den som misshandlar, men den som blir misshandlad ar nog inte helt komplett sjalsligt. Att kalla dem dumma ar dock forolampande. Man gar val inte in i ett forhallande for att bli daligt behandlad??? Jag tror att det ar manga som gar in i ett forhallande for att bli alskade, det ar fel. Man borde ga in i ett forhallande for att alska. Om fler gjorde det tror jag att varlden skulle se valdigt annrolunda ut.

• julmusten

Det var en anonym som tog upp den fortraffliga poangen att vi sitter ofta och tanker pa varfor kvinnorna gor som de gor, men aldrig varfor mannen, trots att allt de gor finns tillgangligt for alla man, (fysisk styrka, skallord etc.).

Otroligt bra poang maste jag saga. Jag vet inte hur latt det ar att spinna vidare pa den i den har traden dock, som ju handlar om kvinnorna!!!!

Jag forstar inte riktigt vad Bimsan forsokte saga. Kan du forklara dig lite??? Det later namligen som att du sager att det ar kvinnans eget fel att hon har hamnat i den relationen hon har!!!! Om sa vore fallet, (vilket jag inte tror ar ett medvetet val om det nu skulle vara sa over huvud taget!!!), sa ar val de tinget som man som medmanniska behover trycka upp i deras ansikten???? Det om nagot borde val fa dem att stanna annu langre?? "Ja, men det ar ju mitt fel. Da ar jag ju verkligen helt dum i huvet och skall stanna har och ma piss"!!!!

Jag tror att det viktigaste att gora ar att fa dessa manniskor att kanna att de har ett varde igen. Da far de den styrka de behover for att ta sig ur, och kanske till och med forsta varfor de hamnade dar till och borja med.

Jag tror inte att alla manniskor som hamnar i taskiga forhallanden kommker fran taskiga forhallanden sjalva. Jag tror inte att det hjalper att man har haft en brokig uppvaxt, men jag tror att vem som helst kan hamna dar. Man behover bara kanna sig lite for tjock, lite for ensam, lite for konstig, lite for anything. Hittar man da den dar manniskan som far en att inte kanna sig for tjock, eller ensam, men som samtidigt vill forandra pa en etc. sa ar det kort!!!

• Moch

Ok, men frågan jag vill ställa (nej, jag försvarar inte misshandlare) är varför gör dom det...misshandlar, dvs.
    Julmusten skrev 'den som blir misshandlad ar nog inte helt komplett sjalsligt' vem har sagt att misshandlaren är det ? Något ligger ju bakom som gjort honom/henne så pass 'sjuk' att han inte funkar rent socialt. Det är ju (hoppas jag) inte bara så att vissa är genetiska misshandlare.
    Det jag funderar på då om dom kan använda den anledning som 'ursäkt' när misshandlarna kan använda liknande saker som ursäkt för att stanna i förhållandet ?

obs igen, jag försvarar ingen, bara diskuterar.

• Anonym (En som vet)

Julmusten -- Tycker att du är mycket klok, och du har empati till skillnad från vissa.

• julmusten

Moch, jag skulle ha skrivit den som bli misshandla ar nog inte helt komplet sjalsligt _heller_.

Jag skrev lite for snabbt dar. Jag tror absolut att de som misshandlar gor sa pga nagot, och det ar val tyvarr pa grund av att vi vet att det ar sa som manga stannar i forhallanden som inte ar bra. De tror att de kan hjalpa att fa manniskan att forsta varfor de ar sa destruktiva!!!

Folk som hamnar i destruktiva forhallanden, (var sig det handlar om misshandel, otrohet, missbruk, whatever), gor ju oftast det for att de har en historia. Jag tror dock att historien inte behover vara enbart for att ens foraldrar upptradde pa samma satt, utan for att man inte kanner sig hel, (det later sa javla flummigt men ni forstar vad jag menar val??). Kanske for att foraldrarna jobbade for mycket, inte riktgti visade kanslor sa som skulle ha gynnat en bast, man blev mobbad, eller utfryst mycket som liten etc. etc. etc.

Sedan om de ar den som misshandlar, eller den som blir misshandlad spelar mindre roll. De har bada inte fatt den kanslomassiga grunden som vi diskuterade innan, och det ar darfor det blir fel.

Jag tror att det ar mojligt att bygga upp den kanslomassiga grund som behovs for att kunna fa ut maximalt av ett forhallande, men jag tror att det bara ar en sjalv som kan fixa det. Andra manniskor kan inte komplettera ens liv, de kan fylla upp det med varden som lar en sjalv att komplettera det!!! Det ar for fa som tanker sa idag tyvarr!!

Oj, nu ar jag inne pa varsta Depak Chopra stuket har Ledsen att det blir sa flummigt, men det blir latt det, speciellt pa sondagsmorgonar innan frukost

• desiderata

Den här tråden tar verkligen upp saker jag själv grubblar mycket över

Själv förstår jag inte än idag hur jag kunde hamna i en destruktiv relation. "Alla" ser mig som en stark kvinna och jag minns hur jag det första året tänkte att Han självklart inte vill ha en dammtrasa till tjej, för varför då välja mig....sen började jag förstå att det kanske gjorde det mer intressant med lite motstånd.
    Det som gjorde så det tog evig tid för mig att ta mig ur det var att Han är supertrevlig så fort det är andra med. Jag blev mer och mer ett ufo som mådde dåligt pga lögner, psykisk och fysisk misshandel och att få höra hur fel jag var. Det tog tid innan jag berättade för någon, för det är inte sånt man snackar om. Sen reagerade alla på det sättet som är det värsta - polemiserade och kvar stod jag själv.
    Snacka om att man känner sig sjuk i huvudet då...
    Än idag pratar jag och beter mig som en misshandlad kvinna. Och det är JÄTTESVÅRT att ta sig ur det. För vem vill man mest ha tröst av - jo förövaren...
    Jag har också läst boken Kvinnor som älskar för mycket och känner igen mig där.
    Kommer alltid att älska xet i ett hörn av mitt hjärta. Hoppas bara självbevarelsedriften växer till sig lite.

• julmusten

Anonym, (en som vet), tack for komplimangen!!! Jag missade den tidigare!!!

Desiderata, (och aven ni anonyma som delar med er), tack for att ni delar med er!! Jag tror att det hjalepr manga, (for det ar sakert en massa som laser har, men som inte skriver nagot!!!).

• Anonym (En som vet)

desiderata -- Jag trodde jag var den enda som faktiskt ville bli tröstad av killen som gjorde allt det mot mig. Så skönt att veta att jag inte var den enda. Det är inte klokt egentligen...Alla andra kan göra allt för att trösta, men det blir inte "bra" förrän det är han...

• desiderata

En som vet - att man vill bli tröstad av "förövaren" är helt normalt...han har ju tryckt ned en, gjort en beroende genom att straffa varje tecken på självständighet. Jag kände det som ett evigt tassande på tå som aldrig dög.
    Alltså det är hela två år sedan jag började bryta mig loss. Helt fri kan jag inte säga att jag är för han har makt över mig än idag. Har format mitt beteende. Jag, liksom de flesta andra tror jag, var inte bara en mes. Jag sa ifrån, fortsatte va "mig själv" så gott det gick.
    Men kvar finns ändå känslan att bara han kan "hela" mig för det var han som eliminerade mig. Supersjukt men vad göra. Skulle behövas lyxiga gratisspas (behandlingshem låter så trist) för sargade hjärtan. Känslan kommer när jag varit för länge ensam eller bland andra som bara pratar kärleksbekymmer (och hur många brudar gör inte mest bara det)

Svar på tråden Varför är så många tjejer ihop med idioter??