Moch, jag skulle ha skrivit den som bli misshandla ar nog inte helt komplet sjalsligt _heller_.
Jag skrev lite for snabbt dar. Jag tror absolut att de som misshandlar gor sa pga nagot, och det ar val tyvarr pa grund av att vi vet att det ar sa som manga stannar i forhallanden som inte ar bra. De tror att de kan hjalpa att fa manniskan att forsta varfor de ar sa destruktiva!!!
Folk som hamnar i destruktiva forhallanden, (var sig det handlar om misshandel, otrohet, missbruk, whatever), gor ju oftast det for att de har en historia. Jag tror dock att historien inte behover vara enbart for att ens foraldrar upptradde pa samma satt, utan for att man inte kanner sig hel, (det later sa javla flummigt men ni forstar vad jag menar val??). Kanske for att foraldrarna jobbade for mycket, inte riktgti visade kanslor sa som skulle ha gynnat en bast, man blev mobbad, eller utfryst mycket som liten etc. etc. etc.
Sedan om de ar den som misshandlar, eller den som blir misshandlad spelar mindre roll. De har bada inte fatt den kanslomassiga grunden som vi diskuterade innan, och det ar darfor det blir fel.
Jag tror att det ar mojligt att bygga upp den kanslomassiga grund som behovs for att kunna fa ut maximalt av ett forhallande, men jag tror att det bara ar en sjalv som kan fixa det. Andra manniskor kan inte komplettera ens liv, de kan fylla upp det med varden som lar en sjalv att komplettera det!!! Det ar for fa som tanker sa idag tyvarr!!
Oj, nu ar jag inne pa varsta Depak Chopra stuket har Ledsen att det blir sa flummigt, men det blir latt det, speciellt pa sondagsmorgonar innan frukost