Mjukisvicki, som manga har sagt tidigare i traden sa borjar folk oftast inte bli grymma, eller valdsamma med en gang; valdet, och den psykiska terrorn kommer forst efter manader och ar av manipulativ nedbrytning. Det borjar kanske med att han vill att man skall gora sig fin for bara honom for han alskar ju en sa himla mycket. Som nykar tycker man sakert det ar jattecharmigt. Sedan visar det sig att han helst inte vill att man skall ga ut for han vill bara ha en for sig sjalv, for han alskar ju dig sa mycket, och sa tappar man kontakten med kompisar och slakt. Sedan sa borjar kraven komma sakta, sakta. Middag pa bordet, rent i huset, sex nar han vill, annars sa ar man kass. Vid det har laget sa har det gatt sa langt att man inte ser att det ar ett felaktigt beteende att krava sant, (och vem vill inte gora den man alskar glad???). Alla de som var dar i livet som en sorts reality check ar forsvunna; den enda verkligeheten just nu ar det som forsigar i ens forhallande. Far man da hora att man ar en nolla, slyna, subba, sa tror man pa det och later mannen hallas. Tillsut sla blir man bara en skugga av den man en gang var, och nar det har gatt sa langt sa tror jag inte att det bara ar att ga.
Det later ju sa himla latt for oss som har OK forhallanden att bara ga darifran, men har man blivit beroende av nagon sa ar det skitsvart, no matter hur daligt den personen far en att ma. Det ar samma med droger, eller nagot beroende over huvud taget. Man vet att det inte ar bra for en, men man kan inte klara sig utan det!!!! (tror man).
Jag ar ledsen att jag utgick fran att den som blev misshandlad ar kvinna och misshandlaren ar en man, det finns sakert en massa forhallanden som ar tvartom, men for att jag inte skulle lyckas att konfundera er for mycket blev det som det blev!!!
Kanske skall tillagga att jag inte sjalv har varit i ett daligt forhallande, men kan kanske tanka mig hur det ar. Lite inlevelseformaga och empati racker lange. Ratta mig om jag har fel alla ni som verkligen vet hur det ar.