• Fru sjöström

Varför är så många tjejer ihop med idioter??

När man läser här så handlar det mesta om dåliga förhållanden, tjejer som får stå ut med hemska grejer som deras killar utsätter dem för. Varför är så många ihop med dessa idioter och dessutom stannar kvar hos dom i dessa sjuka förhållanden???
    Kan någon förklara varför tjejer stannar kvar i dessa förhållanden?
    Tycker bara det är så synd om alla dessa tjejer, sånt slöseri med liv!!

• Svar på tråden Varför är så många tjejer ihop med idioter??
  • hobnob

Fru Sjöström: Jag har inga svar, utan vill bara instämma i dina frågor.
    Ofta sitter jag bara och gapar när jag läser alla tragiska trådar med tjejer som kastar bort sitt liv på killar som beter sig som svin.
    Varför gör de så mot sig själva? Har de så låg självkänsla att de inte anser sig värda bättre? Tror de att "det är så det ska vara", och att alla andra har det likadant??

• Anne M
    När man väl är där, nedtryckt, kuvad och ensammast i hela värden så är det ingen lätt match att ta sig därifrån, om så vore, så skulle ju det inte finnas så många kuvade kvinnor/män.
  • Jen72

Tror att dessa tjejer har svårt att lämna förhållandena trots att de är fullt på det klara hur de har det, de skriver ju själva om hur illa det är.

De är antagligen så nertryckta i skorna av dessa karlar så att de tror att de inte har något värde, att de inte klarar av någonting själva osv. De får ju hela tiden höra hur dåliga de är, värdelösa mm

I andra förhållanden så är det otrohet, lögner, det ena efter det andra men pga barn så stannar de för att de kanske hoppas på att det ska bli bättre?

Vet inte - enormt svårt att förstå när man läser i dessa trpdar!

• mia1980

Men HUR låter man sig hamna i den situtionen där man är nedtryckt, kuvad och ensam? Man måste ju se alla tecken innan man väl hamnar där. Eller?

• Forellen

Sen får vi inte glömma att många tjejer är idioter också och behandlar sina killar precis lika illa, men det pratas mycket mer sällan om det tyvärr!

• hobnob

Panda: Jo, när det handlar om psykisk misshandel och kvinnan är nedtryckt så förstår jag att det kan vara svårt att ta sig ur.
    Jag tänker mer på alla tjejer som inte verkar kuvade utan mer åt det "mesiga" hållet. Förlåt uttrycket.
    Men tjejer som skriver att killer aldrig gör något hemma, tjejen fixar ALLT, tar hand om barnen, handlar, städar, jobbar... you name it. Allt detta, medans killen ligger på soffan, spelar spel på datorn, ligger och sover halva dagen och sen gnäller över fel mat till middagen. Killar som aldrig duschar eller byter kläder. Skitiga och sunkiga och sen sura för att det inte "får sex" med frun. Ja, det finns så många idioter att läsa om här på FL.
    Och ibland känns det som att tjejerna skulle börja med att slå näven i bordet!

• hobnob

Skulle så klart inte stå "killer", utan "killen" .

• jojjo113

Varför är så många killar ihop med idiot tjejer?? Har träffat alldeles förmånga tjejer som styr över sina män

• hobnob

jojjo113: Självklart finns det lika många idiotiska tjejer, men jag tror att Fru Sjöström (TS) menade alla som man läser om här inne. Det är nog därför det blev temat "tjejer som lever med idioter till män".

Svar på tråden Varför är så många tjejer ihop med idioter??