• Fru sjöström

Varför är så många tjejer ihop med idioter??

När man läser här så handlar det mesta om dåliga förhållanden, tjejer som får stå ut med hemska grejer som deras killar utsätter dem för. Varför är så många ihop med dessa idioter och dessutom stannar kvar hos dom i dessa sjuka förhållanden???
    Kan någon förklara varför tjejer stannar kvar i dessa förhållanden?
    Tycker bara det är så synd om alla dessa tjejer, sånt slöseri med liv!!

• Svar på tråden Varför är så många tjejer ihop med idioter??
  • jojjo113

puss--vad hetsar du om?

Ville bara upplysa om att tjejer kan vara lika jävliga...
    Självklart är det synd om alla som lever i sådana förhållanden, men ofta ligger det mycket bakom och det är kanske inte alltid så lätt att bara avsluta det, som många vill tro...

• Alicat

jag tror att man skriver inte alls lika ofta om man har en bra relation, därför kan det verka som om många har supertaskiga relationer, men i själva verket tror jag det handlar om en liten procent här på FL.

Funkar allt behöver man sällan råd utifrån.

• Danbala

SuperMia1980:
    Tecknen finns nog, men kommer smygande på ett lömskt sätt, och är säkert svåra att se och förstå när man sitter mitt uppe i problemet.

Jag har lyckligtvis aldrig själv varit ihop med någon person som jag ens kan beskriva som otrevlig, men av allt jag har hört och alla jag pratat med verkar det som om:
    De som råkar ut för detta har lite dåligt självförtroende till att börja med. Det är ju inte ovanligt, periodvis drabbas till och med narcissistiska megalomaner som jag av en släng av självtvivlan!
    Det börjar med små gliringar som den som utsätts ofta tolkar som att de själv gjort fel. "Hon skulle inte klaga på att det står disk där om jag bara skärpte mig och skötte hushållet mer, jag gör säkert för lite" eller "Okej, jag ska sluta prata med främmande killar på stan eftersom min partner blir arg av det - det är väl för att han älskar mig så mycket, jag borde känna mig smickrad".
    Sedan går det med små steg framåt, och allteftersom den utsatte vänjer sig vid att anpassa sig för att vara på "skitstövelns" goda sida, desto mer normalt blir det beteendet för den utsatte, tills den dag då man läser ett inlägg här i stil med "Jag orkar inte städa mer än jag gör eftersom jag jobbar heltid och tar hand om fem barn, har någon tips på hur jag ska städa bättre och effektivare så att min man slipper slå mig för att det finns dammråttor i hallen när han kommer hem?"
    Vid det laget har redan självförtroendet brutits ner så långt att den utsatte visserligen kanske inser att det inte är dennes eget fel, men absolut inte har styrka att stå upp och kräva sitt liv tillbaka.

Så, om det vore så enkelt som:
    "Ska vi vara ihop?"
    "Okej, för du är trevlig och jag gillar dig!"
    SMACK! PANG! TJOFF! "Sådär gör jag för du ska säga att du 'älskar' och inte bara 'gillar' mig. Dessutom tänker jag kalla dig hora och du måste säga upp bekantskapen med alla dina vänner."
    skulle ju inte problemen finnas.

Det bästa är ju att det är så många som vänder sig till sådana här forum och får stöd av folk som helt enkelt kan säga att det är dags att vakna och SE tecknen.

Det värsta är att det säkert finns folk som inte ens får använda sådana här forum för sina kontrollfreaks till partners.

• Danbala

Alicat:

Precis! Jag skulle lätt kunna skriva sida upp och sida ner om hur underbar min sambo är, men det skulle ju bli mer en dagbok och skrytigt och inte mycket att diskutera...

Så det är ju bara problemsituationerna man ser här, men lik förbaskat blir man ibland paff över att någon enda människa överhuvudtaget hamnar i en del av de horribla situationer och förhållanden man kan läsa om här...

• Kriya

Vilket bra trådinitiativ!
    Detta kan nog låta konstigt för somliga; men jag tror att vare sig en relation är bra eller dålig så är den person man lever med just nu den "rätta", för den speglar vilken inre fas man själv befinner mig i. Man lämnar inte en dålig relation förren man är mentalt och känslomässigt mogen för det. Förutsättningen för att kunna lämna en dålig relation är att man kommer underfund med sig själv. Ju mer själen utvecklas desto mer fri blir man att fatta livsavgörande beslut, skapa förändringar och förbättringar i sitt liv.

• puss

jojjo, jag hetsar väl inte?

tyckte bara att de var ett helt annat ämne.

• mia1980

Danbala: Vet själv tjejer som fastnat för att hade dom bara gott hade dom blivigt ihjälslagna och då fattar man att dom stannar tills dom hittat skydd.
    Men mår man dåligt så är det bara att gå. Jag har själv varit ihop med som gjorde så att jag mådde dåligt och kände mig nedtryckt men jag tyckte att det var så jobbigt att jag bara var tvungen att gå där ifrån.

• Krodan

Få se: Jag var tillsammans med en idiot för att min barndom sög. Har man aldrig blivit visad kärlek, så vet man inte vad kärlek är och då går man till det som känns bekant och som man är trygg med. Men jag måste hävda att jag tycker frågorna var lite klumpiga.

• puss

tycker det är STOR skillnad på kvinnor som är förtryckta och utsatta, och de kvinnor som faktiskt bara är rena våp.

Svar på tråden Varför är så många tjejer ihop med idioter??