• Fru sjöström

Varför är så många tjejer ihop med idioter??

När man läser här så handlar det mesta om dåliga förhållanden, tjejer som får stå ut med hemska grejer som deras killar utsätter dem för. Varför är så många ihop med dessa idioter och dessutom stannar kvar hos dom i dessa sjuka förhållanden???
    Kan någon förklara varför tjejer stannar kvar i dessa förhållanden?
    Tycker bara det är så synd om alla dessa tjejer, sånt slöseri med liv!!

• Svar på tråden Varför är så många tjejer ihop med idioter??
  • hobnob

puss: Nu tycker jag du får "skit" oförtjänt. Jag har läst hela tråden och förstår precis vad du menar och vilken typ av tjejer du syftar på.
    Den här tråden diskuterar ju varför vissa nöjer sig med "pissiga" relationer. Då måste man få skriva vad man tycker. Det hade varit skillnad om detta var en tråd som en tjej som mådde dåligt startat. Då hade vi inte skrivit "mesiga" (jag skrev det), "inte alla hemma" (som puss skrev). Då försöker man peppa och stärka den personen.
    Men som sagt, detta är INTE en sån tråd.

• julmusten

Jag forstar varfor tjejer som redan ar i "toxic" forhallanden stannar. Det ar val ratt sa logiskt egentligen; deras forhallande ar som en drog pa nagot satt. Nar det ar bra, sa ar man pa topp, men nar det inte ar sa sa ar det jattejobbigt. Dock sitter man och tanker pa nar det var bra och vill ha tillbaka den tiden, (i kombonation med allt det dar andra ni redan har diskuterat i traden!!).

Vad jag inte kan forsta ar de tjejer som vet med sig att de ar i ett forhallande som KAN spara ur, och inte gor nagot at saken.

Det finns ju massor med tradar fran, (de ar val de som puss sa eloquently kallade for vap), dar tjejerna inte mar bra och anda stannar. De kanske inte blir kallade for subbor, eller blir slagna, men de far ju inte ut vad de vill ha av forhallandet, (en kille som ar hemma pa kvallarna, en kille som stadar ibland etc. etc.), och jag kan inte forsta varfor man stannar i ett sant forhallande??? What's the point liksom????

Jag tror att de har lite av densamma dynamik som kvinnor som ar mer uppenbart misshandlade, de har bara inte gatt sa langt annu. Sa vap skulle jag inte kalla dem, men osakra, och ensamma kanske????

• Anonym (En som vet)

Tjejer, ibland är det så enkelt att man faktiskt är kär. Det, i kombination med lite dåligt självförtroende kan bli förödande.

Jag kan visserligen bara prata för mig själv. Jag blev kär, man styr inte över sina känslor.
    Det var även mitt första förhållande, så ärligt talat visste jag inte helt hundra hur ett bra förhållande ser ut. Det som ni anser normalt (förmodligen för att ni upplevt det) är för mig något man bara ser på TV.
    Oftast är ju inte killen 100% direkt, det smyger på, och utan att man själv är medveten om det så har man hela tiden dragit fram gränsen för man ska tåla från en kille.

Och om man SKA göra slut med en kille pga av sviniga saker han gjort, så måste man erkänna för sig själv hur illa det är, och det gör ONT! Det blir som ett skydd för sig själv, man fortsätter och intalar sig själv att det är så här det ska vara, för att skydda sig själv för en smärta man ännu inte är redo att ta itu med..

• julmusten

Anonyn, (en som vet). Sa folk till dig att du skulle dumpa din kille och sant?? I sadana fall hur kandes det??? Jag blir namligen alltid lite illa til mods nar jag ser allas svar har som alltid sager att man skall dumpa sa fort som det bara gar.

Jag forstar att tjejerna inte mar bra och sa, men jag har svart att tro att "ga darifran", "dumpa honom", och "gor slut" ar sa lyckade saker att saga. Man vet val oftast om att man inte borde vara dar och behover hitta styrka att komma ur forhallandet, inte bara styrka att ga darifran???

Ville bara veta om jag har helt fel, (kan ju vara bra i framtiden att veta hur man kan bemota folk).

• Anonym (En som vet)

Ja, alla sa åt mig att dumpa honom. Vet att de menade väl, men det fick mig att skämmas över att jag trots det stannade hos honom. Det ledde till att jag började ta avstånd från vännerna och blev ännu mer beroende av killen..

• julmusten

Det ar precis sa jag tanker med, sa skont att hora att jag inte var helt fel ute.

Skammen tror jag ar en stor del varfor manga stannar med. Om man ger upp och gor slut sa maste man helt plotsligt ut i riktiga varlden och mota alla dessa manniskor som har sagt att killen ar knapp. Tank att ha en hel omvarld som bara sager "Told you so" runt i kring sig. Usch sa skrammande!!!! Nu har jag i och for sig svart att tro att folk skulle reagear sa, ( de skulle nog i stallet vara impade och glada for att nagon har varit stark och kommit ur ett daligt forhallande), men det ar nog sa det kanns!!!

Vad fick dig att lamna, (om du inte har nagot i mot att jag fragar??).

• Anonym (En som vet)

Precis så är det! Men i mitt fall sa folk till mig, att de hade rätt, jag borde ha lyssnat
    DET e jobbigt!

Vad som fått mig att lämna... Jag har länge mått dåligt, och vetat att nu har det gått för långt, så jag har under lång tid samlat styrka för den dagen jag skulle vara redo.
    Fast om jag sa vara ärlig så vet jag inte om jag är helt fri från honom än, jag tar dagen som den kommer. Jag älskar fortfarande honom, men nu tar jag inte vad som helst mer, jag är starkare nu efter att jag insett att jag ändå klarar mig själv.

• julmusten

Anonym, Gud sa bra for dig!!!! Det kommer ga jattebra skall du se. Jag ar ledsen att din omgivning inte var sa forstaende, men glad for att du har kommit darifran och verkligen har fattat hur det star till. Du verkar dessutom vara ratt sa realistisk och forsta att du fortfarande kan alska honom, samtidigt som du vet att det inte ar bra for dig!!!

Jag tror att folk har jattesvart att forsta hur man kan alska nagon som gor en illa, sa jag ar glad att du forstar dina kanslor och ar forsiktig. Lycka till i framtiden!!!!

• Fru sjöström

Ja det är inte lätt och veta vad man ska säga och inte, man jag förstår att första reaktionen blir att alla vill man ska dumpa killen. Det är ju också alltid lättare att utifrån se problemen när man inte har någon kärleksrelation till personen i fråga.
    Det är synd bara att vissa aldrig får kraft att göra något åt saken utan stannar

• septbebis

En del tjejer verkar vara maniskt rädda för att leva ensamma så hellre väljer de att leva i ett dåligt förhållande. Många vill heller inte skiljas/separera för sina barns skull.

Hade en gång en kompis som gick från kille till kille eftersom hon inte klarade av att leva ensam.

Svar på tråden Varför är så många tjejer ihop med idioter??