"Hur kan man älska någon som trampar på en?" -- Man är kär, den delen av personen är så svår att ta till sig, så man förtränger att den ens existerar, så är allt bra igen. Så enkelt kan det vara. Man vänder och vrider på det för att förstå varför han gör så, då är det lättast att inbilla sig själv att det är ens eget fel, för då har man själv makt att ändra det, så att han kan bli en bra man.
Det är många faktorer, men jag kan ärligt säga att trots allt mitt ex gjort mig så älskar jag honom fortfarande, och jag tycker synd om honom, för det är ju något som gjort honom till det han är, jag vill veta vad och rätta till vad som är fel.
Och ni som säger att det bara är att gå, snälla säg aldrig det till en vännina som är i situationen. Ni har ingen aning om hur förnedrande det är att höra. Det är som att säga att ni ser ner på oss som stannar för att ni hade klarat er ur det så mycket lättare.
Man ska vara försiktig med att uttala sig om sånt förrän man faktiskt vet. Ni TROR att ni vet, men det gör ni inte...