• Fru sjöström

Varför är så många tjejer ihop med idioter??

När man läser här så handlar det mesta om dåliga förhållanden, tjejer som får stå ut med hemska grejer som deras killar utsätter dem för. Varför är så många ihop med dessa idioter och dessutom stannar kvar hos dom i dessa sjuka förhållanden???
    Kan någon förklara varför tjejer stannar kvar i dessa förhållanden?
    Tycker bara det är så synd om alla dessa tjejer, sånt slöseri med liv!!

• Svar på tråden Varför är så många tjejer ihop med idioter??
  • puss

"han städar aldrig, suer som en gris, slår mig och är otrogen med mina vänner, men vaddå, man vill ju inte tjata..."

*spyr*

• Krodan

Danbala: Visst det kanske är korkat av folk att göra så, men jag tror att det fins en anledning, ett hopp hos dem at det ska funka, eller så kanske de lever under hot. Säg att de har barn ihop och han säger att han separerar om hon inte gör sina grejjer, eller att han ska begära att barnet ska växa upp hos honom vid en separation. Hur mycket har hon att sätta emot då. Om hon är med barnet är hon iallafall lycklig.

• Krodan

Hon kanske vill få honom att fatta, för ho vill ha den där kärleken som fanns tidigare i relationen. Hon vill få hoom att minnas...

• Tro på

Vem har sagt att Kärleken är enkel och logisk???

• Danbala

SuperMia1980:
    "Men mår man dåligt så är det bara att gå."

I bästa fall, givetvis. Men det är ju väldigt många människor som antingen inte är starka nog att rycka upp sig själva och gå utan att få hjälp av någon annan, och väldigt många människor som inte inser hur dåligt de mår, eller snarare inte inser varför.

För jag antar att du menar att man så snart man märker att något känns fel så drar man, snarare än att vänta tills det redan har gått käpprätt åt skogen?

Det som hindrar folk tror jag mycket är dels förälskelse - man bortser gärna från brister när man är nykär, för då är det så mycket annat som känns så bra, dels att man redan har ett så dåligt självförtroende i botten att man tror att det är ens eget fel att man gör saker som gör så att man mår dåligt i förhållandet, och då är nog första tanken att "Jag måste bara skärpa mig lite" snarare än att dra.

Jag försvarar inte alls beteendet, tycker bara att det är en intressant (och säkert för många en väldigt känslig) fråga att diskutera.

• hobnob

De som lever ihop med lortgrodor då? Har ni sett de trådarna?!
    Man vill bara spy! Läste faktiskt om killar som inte ens borstade tänderna!!!
    De duschade nästan aldrig, bytte inte kläder, borstade inte tänderna. Uäck!!!
    Någon skrev om sin kille som petade näsan och sedan LADE DET PÅ BORDET, så hon fick städa bort det!!!

• puss

ja man vill gärna tro en massa saker såklart, och visst finns det tusen miljoner anlednngar. det är inte lätt att fatta hur folk tänker...

men kom igen, visst är det uppenbart att det finns tjejer som är helt puckade.

• Danbala

Krodan:
    Jovisst, men jag har stött på många, många som resonerar så med en relativt ny pojkvän också som de inte har hunnit bygga upp några familjeband på det viset med ännu.

Jag jobbade en gång på ett kontor med (tills jag fick in lite arbetslösa killkompisar där, tack gode gud) bara tjejer, och det verkade vara sport varje fikarast att komma på det dummaste ens pojkvän hade gjort, i lite martyranda. Och då var det ofta på den nivån. Och hela tiden "Ja, män äääär så dåliga på aaaallt sånt där!" Jag slutade snabbt fika med dem, btw.

• Krodan

Puss: Man skulle oxå kunna säga "att det är uppenbart att det fins tjejr som skulle behöva hjälp"

Man ska nog vara tacksam om man har lyckas behålla styrkan att klara av att gå.

Svar på tråden Varför är så många tjejer ihop med idioter??