Full av förhoppning skrev 2009-02-25 13:08:30 följande:
Fast Elias är ju friskförklarad(vilket vi såklart är otroligt tacksamma för) och vi fick tillfällig föräldrapenning tills han var beräknad ungefär men man får ju samma antal dagar som alla andra men att de försvinner i rasande takt när man måste ta ut 5 dagar i veckan.Hade T haft vård av svårt sjukt barn istället för att jobba så hade vi gått under då han förlorat halva sin lön + att försäkringskassan inte betalade ut på flera månader så vi satt i skiten och tack gode gud hade vi en liten buffert vi skulle ha inrett ovanvåningen för, den fick vi leva upp istället.Hade vi båda haft TFP hade vi inte haft ett öre för då hade hela vår inkomst berott på FK.Jag blev sjukskriven i januari och fick inte pengarna från dess förrän skärtorsdagen och nästa utbetalning tror jag var i Juni... katastrof!!!!
EN av de största fördelarna med just TFP för Svårt sjuka barn, är att de är ett system för sej. De följer inte handläggningen för de övriga.
Så de går MYCKE snabbare o smidigare att få pengar för svårt sjuka barn än andra.
DÅ kommer man till speciella handläggare osv.
Skitbra!
Nu hoppas jag iofs att vi slipper tillfällig föräldrapenning o neo denna gång, men ändå