Written Fiction skrev 2009-02-16 15:16:54 följande:
Hade precis mitt långa läkarsamtal. Svår
BPD. Därav förstår jag kommentaren "framtida syrgasbehov"Han kommer behöva CPAP _länge_Han kommer behöva syrgas _ännu_ längreDom tror inte att han är frisk nog till att komma hem lagom till sin
BF. Det kan gå bättre, eller sämre. Några säkra svar kan jag inte få. Fick se röntgenbilder, inte mycket vätska nu men de förändringarna finns där. När han blivit lite bättre kommer han börja bli behandlad med nebunette-inhalator osv....
Iofs den är jag van vid då min äldsta tös har haft astma sedan hon var 6 mån..."han kommer bli bra så småningom men detta kommer ta tid, lång tid"Ush, kan inte låta bli att bli tokledsen :(Givetvis är jag glad att jag får ha honom vid liv så gör det ont...
Vet inte vad jag ska säga...förstår såklart att du e jätteledsen, osse vill man inte va det för tacksamheten för barnen e större...
Men det e ok att va ledsen oxå...!!
Vår lilla har också bpd, inhalerat pulmicort sen v36, gör det även nu + airomir vid behov.¨
Det är ingenting om man tänker på vad som kunnat vara..men oron i kroppen finns där o det är som det är m det...
"Skönt" att ni är bekanta med medicinerna på ett vis.
Kramar till er från mig