mina12 skrev 2009-02-09 23:02:28 följande:
Svar på #182Hon haft respirator, Sipap och Cpap med varierad syrgas från 25-90%... Just nu har hon Cpap med 40-45% syrgasJo, infektioner känns som det stora hotet just nu. Hon har inte haft någon ännu som tur är.Vattnet gick hemma. Jag förstod först inte alls vad det var frågan om. Åkte in till förlossningen. Sängliggande i 2dygn innan hon kom ut. Vaginal förlossning, men hon kom ut med fötterna först. Att det hände beror antagligen på att jag hade en urinvägsinfektion. När föddes er son? I vilken vecka var du då? Hur mår han nu?
Vad är en Sipap?
I vilken vecka föddes din dotter? Hur gammal är hon nu? Hur mår hon nu?
Skönt att hon inte åkt på någon infektion. Det är ju det man är mest orolig över.
Vattnet gick för mig med, misstanken kom första gången under dagen jag märkte att det sipprade ut lite vatten men slog snabbt bort tanken som kom tillbaka när det blev mer.
Trodde att man bara kunde åka till KK och få en spruta och sen var allt över.
Så var ju inte fallet. Varken jag eller gossen hade någon infektion när förlossningen startade.
Hur gick det för din flicka när hon kom ut med fötterna först? Gör det någon skillnad i ett förlossningsarbete?
Min son föddes i v.24+1 och han mår hyfsat bra.
Han har fått lite hjälp på traven med syrgas vissa stunder idag men annars går det framåt. Vet att det kommer att komma bakslag (läkarna har varnat oss för det) och han är inte mer än 9 dygn än så jag vågar verkligen inte ropa hej ännu. Fast jag önskar verkligen att jag kunde.