• Livsglädjen

EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr 13

Vi snackar om det mesta som har med extremt mycket för tidigt födda barn i den här tråden.

Dessutom försöker vi vara ett stöd för varandra i en av de största och mest kaosartade händelserna som inträffat i våra liv!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-22 22:35
    Nu har jag startat en ny tråd, eftersom den här går ut om några dagar. Välkomna!

www.familjeliv.se/Forum-3-142/m43335403.html

• Svar på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr 13
  • mina12

Hej! Här fanns mycket läsvärt! Vi fick vår dotter i v.24+0 den 3 januari i år. 31cm och 620gram. Nu är hon drygt 5v och 36cm och 1.055gram. Hon har Cpap och mår för tillfället bra. Vi bor på neo i Linköping. Känns tryggt med fantastisk personal.

• Signa tur

Mina12:

Har din dotter enbart haft cpap, någon syrgas?
    Hur har det gått med jag mest oroar mig för, infektioner?
    Hur kom ditt förlossningsarbete igång?

Mitt startade med vattenavgång och efter 5 dagar i sängläge ville våran son komma ut till stora världen.

Vi har våran son på Östra sjukhuset och känner samma sak, personalen är jätteduktig!

• Written Fiction

Nu är vi rejält trångbodda här nere i lund.. Tre bebisar på ettan och fyra på tvåan, resterande salar fulla också. Shit..

Jag längtar till Helsingborg nu, synd bara man inte får ta med sig psykologen!

• Written Fiction

hoppla snabba beslut.. Vi ska till Helsingborg redan idag!!!!!!!!
    Personalen kommer från HBG redan i eftermiddag.
    Jag lider med dom här nere i lund. Vi åker, men dom får in i denna stund trillingar, här är redan dårhuset så jag är glad att vi får åka.

Vincent anses vara stabil så nu håller vi alla tummarna!

• Emmy K
    Written Fiction skrev 2009-02-09 12:31:53 följande:
    hoppla snabba beslut.. Vi ska till Helsingborg redan idag!!!!!!!!Personalen kommer från HBG redan i eftermiddag. Jag lider med dom här nere i lund. Vi åker, men dom får in i denna stund trillingar, här är redan dårhuset så jag är glad att vi får åka.Vincent anses vara stabil så nu håller vi alla tummarna!
    Oj oj då
    Jag fick tjejerna när det var rätt lugnt nere i Lund. Då hade vi sal 1 för oss själva, jätteskönt... Sedan kom MsBeauty med deras lille son och strax därefter fick vi flytta till NÄL för det började ramla in nya bebisar. Det är snabba vändningar. Ena dagen lugnt och nästa kalabalik.

mina12: Grattis till lillflickan!
  • Frila2

Jobb: Är ni på Östra nu? I vilket rum? Vi flyttades till Mölndal för två veckor sedan precis. Vi började på röda rummet och flyttades till blå veckan innan vi flyttades till Mölndal. Jag har hört att det är överfullt på Östra för vi får massa små barn till Mölndal.

Även små stjärnor lyser i mörkret
  • Signa tur

Frila2 skrev 2009-02-09 17:04:39 följande:

Jobb: Är ni på Östra nu? I vilket rum? Vi flyttades till Mölndal för två veckor sedan precis. Vi började på röda rummet och flyttades till blå veckan innan vi flyttades till Mölndal. Jag har hört att det är överfullt på Östra för vi får massa små barn till Mölndal.
    Jo, vi är på Östra nu. Vi är i gröna rummet, men borde egentligen vara i röda rummet men där är det fullt just nu. Vi blir förmodligen flyttade så fort det finns en ledig plats.

Jaha, så det är många som hamnar på Mölndal?
    Hur länge var ni på Östra och hur länge har ni varit på Mölndal?
    Finns det familjerum på Mölndal?
  • Frila2
    Signa tur skrev 2009-02-09 18:23:41 följande:
    Jo, vi är på Östra nu. Vi är i gröna rummet, men borde egentligen vara i röda rummet men där är det fullt just nu. Vi blir förmodligen flyttade så fort det finns en ledig plats.Jaha, så det är många som hamnar på Mölndal?Hur länge var ni på Östra och hur länge har ni varit på Mölndal?Finns det familjerum på Mölndal?
    Jaha ok. Du måste hälsa till föräldrarna till lilla pojken M och föräldrarna till lilla pojken A som jag tror ligger kvar på det rummet. M ska till NÄL när han är mer stabil och A ska till Borås, vet inte om de är kvar eller hur det har gått. Hälsa från mamman till Siri om du ser dem.

Vi var på Östra i fem veckor och har varit på Mölndal i precis två veckor nu. Det har varit överfullt på Mölndal pga det hårda trycket på Östra. De tar emot mindre och mindre barn som fortfarande ligger i kuvös mm. Barnen är väl inte riktigt i skick för Mölndal men det finns inget val tyvärr.

Det finns familjerum. Jag tror att det är tre enkelrum och två dubbelrum samt ett rum som är mer som besöksrum och som man har när man inte fått ett eget rum utan provar att vara själv på rum några timmar eller får besök. Här får varken mor- eller farföräldrar komma in på salarna. Vi har inte fått ett rum än, dels för att Siri inte är tillräckligt stabil och dels för att det är ont om rum. Vi kommer få ha Siri på rum några timmar nu i veckan, men det finns som sagt inga rum än. Man är garanterad ett enkelrum så att pappan kan sova över tre nätter innan man åker hem. Annars finns inga "regler".

Hur går det för er?
    Även små stjärnor lyser i mörkret
  • mamma2ggr
    Svar på #188
    Frila2 skrev 2009-02-09 18:59:14 följande:
    Jag tror att det är tre enkelrum och två dubbelrum samt ett rum som är mer som besöksrum och som man har när man inte fått ett eget rum utan provar att vara själv på rum några timmar eller får besök. Man är garanterad ett enkelrum så att pappan kan sova över tre nätter innan man åker hem.
    Vad skönt att de har ändrat sedan vi låg där med första dottern. Då fick jag vara kvar de sista två nätterna i ett enkelrum och den första natten delade jag med en annan mamma. Bra att båda får vara med och lite längre tid.
  • eeisor

Tar bara en liten segerdans innan jag ska svara på ett meddelande några sidor bak i tråden. Satte ut en annons på Blocket igår på Ms barnvagn, idag är den såld!
    M är stor kille nu, han åker BRIO Sitty.

Svar på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr 13