• Livsglädjen

EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr 13

Vi snackar om det mesta som har med extremt mycket för tidigt födda barn i den här tråden.

Dessutom försöker vi vara ett stöd för varandra i en av de största och mest kaosartade händelserna som inträffat i våra liv!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-22 22:35
    Nu har jag startat en ny tråd, eftersom den här går ut om några dagar. Välkomna!

www.familjeliv.se/Forum-3-142/m43335403.html

• Svar på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr 13
  • Mammatillmini2008
    Svar på #208
    Edvin har precis blivit 2 månader korr så det är väl därför som vi blir inskriva, har precis lagt allt med sjukhuset bakom mig och ska vi bli inskrivna igen men det kommer gå finfint även om det kommer kännas lite jobbigt!

Skönt att höra att dom blir sig själva så fort iallafall. Edvin ler mest hela tiden när han är vaken och det vill jag ju att han ska göra efteråt med!
  • Signa tur

Igår kväll tyckte jag min gosse kall i sin kuvös när jag skötte honom. Tempade honom utav den anledningen och då hade en en temp på 34.2 och han hade inte ens varit ute på bröstet!!
    Tempen hade tydligen inte tydligen inte kollats på ca 9 timmar så frågan är hur länge han legat och varit så kall. Hade ju inte själv känt på huden innan.

Ger detta några men, förutan att han måste vara otroligt kall och frysit?

Blir ju så orolig.

• Valters familj
    Signa tur skrev 2009-02-11 06:41:57 följande:
    Igår kväll tyckte jag min gosse kall i sin kuvös när jag skötte honom. Tempade honom utav den anledningen och då hade en en temp på 34.2 och han hade inte ens varit ute på bröstet!!Tempen hade tydligen inte tydligen inte kollats på ca 9 timmar så frågan är hur länge han legat och varit så kall. Hade ju inte själv känt på huden innan.Ger detta några men, förutan att han måste vara otroligt kall och frysit?Blir ju så orolig.
    Men lille vännen...vet inte alls men det är ju länge att inte tempa...det som är iallafall är ju att det går åt mer energi för kroppen.

Hoppas han håller sig varm o go idag o att alla har bättre koll på honom!
    Mitt liv J, V, A o lilla T i hjärtat
  • Spicy Women

I dag har jag och min man pratat med kuratorn om känslorna man har.

• Full av förhoppning

Hur kändes det då? Hoppas ni har en bra kurator.

Spicy Women skrev 2009-02-11 15:14:53 följande:
    I dag har jag och min man pratat med kuratorn om känslorna man har.
    En älva och ett mirakel
  • Spicy Women

Full av förhoppning skrev 2009-02-11 15:17:00 följande:

Hur kändes det då? Hoppas ni har en bra kurator.
    Det kändes ok efteråt. Jo hon är bra. Ska träffa henne nästa vecka med.
  • Full av förhoppning
    Spicy Women skrev 2009-02-11 15:22:13 följande:
    Full av förhoppning skrev 2009-02-11 15:17:00 följande: Det kändes ok efteråt. Jo hon är bra. Ska träffa henne nästa vecka med.
    Ja det är rätt viktigt att man får tag i bra folk när man är i denna sitsen...
    Elias är10 månader i morgon men vi släppte inte psykologen förrän i slutet av Januari...
    En älva och ett mirakel
  • Spicy Women

Full av förhoppning skrev 2009-02-11 15:26:09 följande:

Ja det är rätt viktigt att man får tag i bra folk när man är i denna sitsen...Elias är10 månader i morgon men vi släppte inte psykologen förrän i slutet av Januari...
    Jo man hade gått under annars. I alla fall jag.
  • Proletariatet

Usch, psykologen jag fick träffa var urdålig, så det blev endast ett möte, man skulle kanske ha behövt mer egentligen.

• Frila2
    Signa tur skrev 2009-02-11 06:41:57 följande:
    Igår kväll tyckte jag min gosse kall i sin kuvös när jag skötte honom. Tempade honom utav den anledningen och då hade en en temp på 34.2 och han hade inte ens varit ute på bröstet!!Tempen hade tydligen inte tydligen inte kollats på ca 9 timmar så frågan är hur länge han legat och varit så kall. Hade ju inte själv känt på huden innan.Ger detta några men, förutan att han måste vara otroligt kall och frysit?Blir ju så orolig.
    Oj, det är ju så dåligt av personalen att inte ha koll. Vi fick tydliga instruktioner om att tempa vid varje blöjbyte i början så då förväntar man ju sig att personalen gör likadant.
    Även små stjärnor lyser i mörkret
Svar på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr 13