Full av förhoppning skrev 2009-02-06 17:29:54 följande:
HUR hög är pulsen? Elias puls var också hög.... allitid och de var inte oroliga för det heller.... och nu har han ju normal puls.hur länge tänker du när du tänker låååång tid med syrgas??Jag vet inte hur mkt vätska Elias hade, fick aldrig se några bilder, men han fick impugan rätt länge... tills han blev av med syrgasen iallafall.
Han hade dock inte hög puls innan han blev dålig så det är därför jag är stirrig. Han ligger mellan 170 -189 i vilopuls och vaket 190 över 200 i vissa fall. Ser lite läskigt ut.
Den gick ner iaf i samband med att han fick blod nu. Hans HB sjunker lite tokigt i omgångar.
lååång tid med syrgas i min värld är lång period efter hemgång. Men man har juh inget facit på hur det kommer gå. Jag ställer in mig på att det blir en lång period, så är allt annat bonus.
Bilderna ser verkligen läskiga ut. Speciellt när dom visar hur det "ska" se ut och hur det ser ut. Sedan la Lars fram så jag fick se hur hans första lungröntgen såg ut (när han var 1 dygn gammal) sedan den när vi kom igen och den som dom tog idag.
Den idag är den klart bästa! Men han är tät, verkligen. Det är inte så konstigt att han behöver syrgas.