Full av förhoppning skrev 2009-02-23 16:22:12 följande:
jag är vansinnig på försäkringskassan.... det är ju helt galet att man från och med den OKORRIGERADE ettårsdagen måste ta ut 5 hela dagar i veckan för att inte förlora sin SGI... helt vansinnigt!!!!!! Dagarna slukas ju snabbare då och tänker på er som har barn som är födda vecka 23.... de måste ju börja förskolan när de är 10-11 månader korrigerat redan då om föräldrarna inte har ekonomi att dra ut på det och bara ta ut enstaka dagar första året.... VANSINNE!!!!! Jag är så arg så jag kokar... så här ska det ju inte va!!! Efter Isabelle gick jag ner till 77,5% men vi använde mina lägsta nivådagar för att täcka upp så att det fortfarande räknades som en heltidstjänst på försäkringskassan... vi skulle ju ha en till..... men jag fick 3 missfall under det året, en månad och 19 dagarna det tog att få till Elias.... så vi föll och glappade EN sketen månad och min sgi sjönk och alla mina dagar åts upp Nu ska den alltså nästan försvinna totalt och bli obefintlig om jag inte tar ut 5 dagar i veckan från och med april Kan man inte göra nåt... funderar på att gå till tidningarna och dra igång nåt för en lagändring för det är ju helt sjuka lagar vi följer slaviskt!!! Tycker ni andra att detta är rätt och riktigt och jag överreagerar??
Jag tycker också att det är väldigt fel. Vi har tur, för jag jobbar natt och min man kan vara hemma när jag jobbar och tvärtom. Vi tar ut dagar tills vi tagit ut 250 dagar, sen ansöker vi om vårdnadsbidraget på 3000/mån man kan söka i flera kommuner upp tills barnet är tre.
Det är långt ifrån alla som kan göra såhär och det är SÅ FEL att man ska bli diskriminerad bara för att man har fött för tidigt, det är ju ändå så att dagis oftast inte ens vill ta emot för tidigt födda barn lika tidigt som de fullgångna, rimmar mycket illa tycker jag!!!
En lagändring skulle passa bra!