Written Fiction skrev 2009-04-09 16:52:58 följande:
Känner mig som en satmara idag... Åter igen får jag säga hejdå till en massa föräldrar jag lärt känna. Återigen är vi kvar, och dom åker hem. Jag är jätteglad för deras skull, men sedan äter jag upp mig själv innifrån. Vill absolut inte att dom ska ha dåligt samvete, för det sa jag till dem när dom nämnde det. Men jag är så trött på att "bli kvar" ett par åkte häromdagen, ett par idag, och ett par imorgon...Har varit sjukhusboende sedan 10:e jan. Nu orkar jag snart inte mer :( Det närmsta vi är hemgång är en liten permis vi ska ha på lördag...
Jag förstår att det är riktigt jobbigt att vara kvar när alla får åka hem. Igår var jag riktigt bitter att två familjen som har varit på sjukhus sen i januari fick åka hem. Jag tyckte och trodde att vi skulle få komma hem innan, men icke.
Men det måste kännas underbart med en permis. Vi har varit på sjukhus i 16 veckor och vi har många veckor kvar tills vi får komma på permis. Vi kommer kanske att få gå ut med Clara på lördag, detta efter att personalen har byggt en Cpap på en barnvagn så vi kan röra oss mer.