Inlägg från: Mamma till två hjärtan |Visa alla inlägg
  • Mamma till två hjärtan

EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr 13

Det är inte roligt med magsjuka under sjukhustiden. Min sambo blev magsjuk när vi låg på förlossningen och Clara var 4 dagar. Vi blev separerade och fick inte träffas på 1 vecka. Desutom fick vi fira jul var för sig på ett sjukhus 40 mil hem, när han väl blev frisk så hann vi ses i 3 timmar innan jag blev sjuk. Tänk på att handspriten inte räcker utan att man ska tvätta händerna ofta oxå. Hoppas att ni blir av med magsjukan fort!

• Mamma till två hjärtan

Frila2: Det går bra med lilla Clara, hon har blivit riktigt stor nu, men vi tycker att det är jätte jobbigt att byta sjukhus. Men det är ett steg närmare hem, hoppas att hon växer på sig snabbt så vi får komma hem snart. Är ni på väg hem snart?

• Mamma till två hjärtan

Jobb: Vi bodde på patienthotellet i Umeå då, så jag fick ett eget rum så vi fick inte träffas så länge han var sjuk. Sen träffades vi i 3 timmar innan jag blev sjuk, under tiden jag var sjuk fick jag oxå pumpa och slänga bort. Som tur var klarade Clara sig från magsjuka. Hopppas att snart får träffa ert lilla mirakel.

Jag blir jätte förbannad över FKs beslut sepecillt då barnen är mer känsliga mot infektioner och behöver vara hemma längre.

• Mamma till två hjärtan

Lilla Clara har redan vuxit ur två stolekar, när vi började ha 32 så var de jätte stor på henne. Nu har hon även vuxit ur 38, hon är riktigt stor nu lilltjejen. Nu har vi 44 på henne men tyvärr så badar hon i dem. Men snart är väl de oxå försmå. På Clara är det på kläderna som man ser att hon har vuxit!

• Mamma till två hjärtan

Frila2: Hon väger hela 1710g! Vi vägde henne idag, jag tycker att det är jätte kul att väga och mäta henne så att man verkligen får bekräftelse på att hon har blivit stor. Är ni ofta och väger era barn?

• Mamma till två hjärtan

Written Fiction skrev 2009-04-09 16:52:58 följande:

Känner mig som en satmara idag... Åter igen får jag säga hejdå till en massa föräldrar jag lärt känna. Återigen är vi kvar, och dom åker hem. Jag är jätteglad för deras skull, men sedan äter jag upp mig själv innifrån. Vill absolut inte att dom ska ha dåligt samvete, för det sa jag till dem när dom nämnde det. Men jag är så trött på att "bli kvar" ett par åkte häromdagen, ett par idag, och ett par imorgon...Har varit sjukhusboende sedan 10:e jan. Nu orkar jag snart inte mer :( Det närmsta vi är hemgång är en liten permis vi ska ha på lördag...
    Jag förstår att det är riktigt jobbigt att vara kvar när alla får åka hem. Igår var jag riktigt bitter att två familjen som har varit på sjukhus sen i januari fick åka hem. Jag tyckte och trodde att vi skulle få komma hem innan, men icke.
    Men det måste kännas underbart med en permis. Vi har varit på sjukhus i 16 veckor och vi har många veckor kvar tills vi får komma på permis. Vi kommer kanske att få gå ut med Clara på lördag, detta efter att personalen har byggt en Cpap på en barnvagn så vi kan röra oss mer.
  • Mamma till två hjärtan

Vill bara berätta att nu har vi fått tagit ut lilla Clara på promenad utomhus! Efter 17 veckor behövde Clara frisk luft så personalen har byggt en bärbar CPAP som är påkopplad på en barnvagn! Clara älskar den friska luften, vi har kunnat sänkte både syrgas och trycket. Är så glad, nu kanske vi kommer hem innan midsommar!

Svar på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr 13