• Skehamn09

Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......

Du kan bara rädda en....Hunden har du haft länge och älskar innerligt...

Barnet känner du inte...du vet inte vems barn det är...Men det ser ut att vara runt 6 mån gammalt och det är en flicka.

Vem räddar du....??

Den du väljer bort brinner inne....Finns inga möjligheter att rädda båda...EN DÖR!
    Inga hjälteinsatser i världen hindrar det...

Jag hade räddat barnet utan att tveka...Skulle aldrig kunna leva med mig själv efter att ha bidragit till en bebis död.

• Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......
  • Airlee

pyret11 skrev 2009-01-01 15:03:47 följande:

jag skulle försöka få ut båda två barnet i famnen och hunden roppar man på. detta kom och tänka på vad det stod i aftonbladet idag om 2 åringen innebränd fy vad tänkte mamman med tar man inte ut sitt barn oxså blä hatar sånt folk som inte kan ta ut allt
    Det där var riktigt smaklöst skrivet.
  • Verkligen
    TyraPaloma skrev 2009-01-01 15:06:18 följande:
    Verkligen , jag kan nästan lova att du skulle känna annorlunda om det verkligen hände.
    Fast det vet du inte, för du vet inte hur jag är...=)
    jag är livrädd för att leva och jag är dödsrädd för att dö
  • lollisen

Mer är det nog som så att du iallafall i första, andra eller tredje (eller vad det nu är) fasen hade velat döda människan som inte räddat ditt barn, som ändå hade mäjligheten... Tror inte att någon människa skulle kunna agera resonera heeelt oegoistiskt i ett sådant trauma som då man förlorar sitt eget barn..

Verkligen skrev 2009-01-01 15:07:23 följande:
    Jag skulle känna vrede över att förlora mitt barn. Men jag skulle inte kunna vara arg för att nån annan valde at rädda det den personen älskar.
  • Linnea84a

orkar inte läsa så svarar bara på ts.
    hade GIVETVIS tagit barnet.
    älskar mina hundar högt men sätter alltid människor framför djur...

• slangbella

Jag hade räddat barnet och offrat min hund.
    (Inte säkert jag resonerat så innan jag fick barn själv...)

♥ (¯`°?.¸ ♥ AXEL 081012 ♥¸.?°´¯) ♥
  • vampyria2
    pyret11 skrev 2009-01-01 15:03:47 följande:
    jag skulle försöka få ut båda två barnet i famnen och hunden roppar man på. detta kom och tänka på vad det stod i aftonbladet idag om 2 åringen innebränd fy vad tänkte mamman med tar man inte ut sitt barn oxså blä hatar sånt folk som inte kan ta ut allt
    Måste fråga hur du menar? Tror du inte att mamman hade tagit med barnet om det fanns en chans att få med det, eller hur menar du?
  • SaramedM

Verkligen skrev 2009-01-01 15:07:23 följande:

Jag skulle känna vrede över att förlora mitt barn. Men jag skulle inte kunna vara arg för att nån annan valde at rädda det den personen älskar.
    Det skulle jag
    jag skulle skälla, slå, skricka och slänga saker på dem, jag hade behövt att någon hindrade mig från att slå ihjäl personen som VALT att låta mitt barn dö

Och det skulle alla föräldrar göra
  • Verkligen
    SaramedM skrev 2009-01-01 15:12:43 följande:
    Verkligen skrev 2009-01-01 15:07:23 följande: Det skulle jagjag skulle skälla, slå, skricka och slänga saker på dem, jag hade behövt att någon hindrade mig från att slå ihjäl personen som VALT att låta mitt barn döOch det skulle alla föräldrar göra
    Det håller jag nog inte med om. Alla är inte som du.
    jag är livrädd för att leva och jag är dödsrädd för att dö
  • SaramedM

Verkligen skrev 2009-01-01 15:13:52 följande:

Det håller jag nog inte med om. Alla är inte som du.
    Du har inga barn, du vet inte hur du skulle reagera
  • Trolltoka

Jag skulle nog ha räddat barnet. Samvetet skulle förfölja mig resten av livet om jag inte räddade barnet. Då jag själv varit nära på att förlora mitt barn redan i graviditeten och min mor förlorat barn efter födseln. Skulle inte vilja att någon annan förlorade sitt barn, och att jag var grunden till det. Men är endock inte helt säker på det. För mig är det som att välja mellan min bästa vän och familjemedlem och en okänd människa. För det är vad min hund är. Hon är en familjemedlem och en oerhört närstående vän. Samtidigt så tänker jag som så att en hund går alltid att skaffa en ny, även om det absolut inte är samma sak. För det går ju inte att ersätta ett liv med ett annat och det är ju trots allt min egen familjemedlem och vän. Och tänk om föräldrarna till barnet har försökt att få barn i flera år och detta barnet var det enda barn dom någonsin i hela deras liv kommer att ha. Ska jag då ta ifrån dom deras största lycka i livet? Men skulle nog offra min hund för det. Även om det skulle göra ont i mitt hjärta i många år framöver. Men skulle hedre henne som en hjälte som offrade sitt liv för ett okänt barns. Vet ju att jag utan att tveka skulle offra hunden för mitt eget barn.

Urs hoppas jag aldrig hamnar i detta dilemma!

Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......