• Skehamn09

Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......

Du kan bara rädda en....Hunden har du haft länge och älskar innerligt...

Barnet känner du inte...du vet inte vems barn det är...Men det ser ut att vara runt 6 mån gammalt och det är en flicka.

Vem räddar du....??

Den du väljer bort brinner inne....Finns inga möjligheter att rädda båda...EN DÖR!
    Inga hjälteinsatser i världen hindrar det...

Jag hade räddat barnet utan att tveka...Skulle aldrig kunna leva med mig själv efter att ha bidragit till en bebis död.

• Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......
  • Fru O Mamma Kokkonen
    Backquestion: Ni som offrar era ÄLSKADE djur för ett OKÄNT barn.. hur mycket älskar ni era djur egentligen då?
    Jag är din älsklingsförlovade smultronduva.
  • castillo
    Nuttans Mamma skrev 2009-01-01 14:42:49 följande:
    Men jag har gjort mitt val att rädda hunden..Men behöver inte göra det valet egentligen.. som skrivet redan så tar jag barnet i famnen och  hunden i kopplet/halsbandet och vi alla kommer levandes ut ifrån lågorna. Men sen realistiskt om föräldrarna redan är döda, uppbrunna så är spädbarnet det med. Oftast har man väl sina barn sovandes i samma rum när de är så små.. Så undrade TS vart föräldrarna är.. Jag älskar barn mer än alla annat, jag har varit barnlös i åtta år.. jag har haft mina katter i 5 respektive 8 år.. så dom är som mina barn. Jag skämmer bort dem, älskar dem, leker och lever med dem. Kelar, gosar och kramar.. pratar med dem också.. de är mitt allt nu.. 
    beklagar att ni inte har kunatfå barn.

men barnlös eller inte att låta enannan människa dö överhuvudtaget på dett sådant brutalt sätt för att rädda sina katter hudnar fåglar eller vad det nu kan vara ush,.
    till och med en hund hade räddat barnet i första hand.
  • Leoella

Verkligen skrev 2009-01-01 14:49:11 följande:

Och jag hade ALDRIG i mitt liv offrat mina djur för ett barn.
    Tänk om en sån som du dyker upp när/om ditt barn ramlar i en fors? Säg att dennes hund också ramlar i - då kommer personen rädda sin hund istället. Helt okej och rätt enligt dig då?
  • lollisen

Barnet skulle jag välja.. Hunden hade jag ju haft länge, då innebär det att den ändå är relativt gammal..

Barnet har hela livet framför sig, så utan tvekan hade jag "offrat" en gammel hund för ett barn!

Det hade säkerligen gjort ont i själen, men inget jämfört med att veta om att man satt en hund framför ett barn! Nej, en hund är en hund, ett barn är ett underbart barn!

Enligt mitt tycke...

• SaramedM
    Nuttans Mamma skrev 2009-01-01 14:52:45 följande:
    Backquestion: Ni som offrar era ÄLSKADE djur för ett OKÄNT barn.. hur mycket älskar ni era djur egentligen då?
    Mindre än andra människor älskar sina barn
    Smärtan att förlora ett djur går inte ens att jämföra med smärtan att förlora ett barn
  • lollisen
    Det hade inte haft med kärleken till mina djur att göra... det hade handlat om etik och min moral att göra... Enkelt en sant..
  • Leoella
    Inte så mycket att de är mer värda än människoliv. För mig har människor ett slags värde i sig själva, människovärde brukar man kalla det. Jag skulle gråta, sörja och må pyton över ett älskat djur som dör, men jag skulle ALDRIG rädda det på bekostnad av en människa, nej.
  • Verkligen
    Leoella skrev 2009-01-01 14:53:06 följande:
    Verkligen skrev 2009-01-01 14:49:11 följande: Tänk om en sån som du dyker upp när/om ditt barn ramlar i en fors? Säg att dennes hund också ramlar i - då kommer personen rädda sin hund istället. Helt okej och rätt enligt dig då?
    Ja tänk om. Då är det som det är. Och det är upp till var och en att prioritera. Jag prioriterar djur och kan förstå att andra gör det med.
    Så helt okej.
    jag är livrädd för att leva och jag är dödsrädd för att dö
  • Fru O Mamma Kokkonen

Hundar kan simma rätt bra.. Så din hund kommer att klara sig iaf

Verkligen skrev 2009-01-01 14:56:27 följande:
    Ja tänk om. Då är det som det är. Och det är upp till var och en att prioritera. Jag prioriterar djur och kan förstå att andra gör det med.Så helt okej.
    Jag är din älsklingsförlovade smultronduva.
  • Leoella

Verkligen skrev 2009-01-01 14:56:27 följande:

Ja tänk om. Då är det som det är. Och det är upp till var och en att prioritera. Jag prioriterar djur och kan förstå att andra gör det med. Så helt okej.
    Du menar alltså att du inte skulle känna någon ilska alls över att personen prioriterade sin hund eller katt före ditt barn?
Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......