• Skehamn09

Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......

Du kan bara rädda en....Hunden har du haft länge och älskar innerligt...

Barnet känner du inte...du vet inte vems barn det är...Men det ser ut att vara runt 6 mån gammalt och det är en flicka.

Vem räddar du....??

Den du väljer bort brinner inne....Finns inga möjligheter att rädda båda...EN DÖR!
    Inga hjälteinsatser i världen hindrar det...

Jag hade räddat barnet utan att tveka...Skulle aldrig kunna leva med mig själv efter att ha bidragit till en bebis död.

• Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......
  • Leoella
    Nuttans Mamma skrev 2009-01-01 14:58:37 följande:
    Hundar kan simma rätt bra.. Så din hund kommer att klara sig iaf
    Ett exempel Helge, ett EXEMPEL. Lägg till några isflak, strida strömmar, 20 meters bredd och föreställ dig en liten Papillon så kanske bilden klarnar? ;)
  • Verkligen
    Leoella skrev 2009-01-01 15:00:30 följande:
    Verkligen skrev 2009-01-01 14:56:27 följande: Du menar alltså att du inte skulle känna någon ilska alls över att personen prioriterade sin hund eller katt före ditt barn?
    Nej, för jag hade resonerat precis likadant. Då kan inte jag döma den personen,
    jag är livrädd för att leva och jag är dödsrädd för att dö
  • Verkligen
    Nuttans Mamma skrev 2009-01-01 14:58:37 följande:
    Hundar kan simma rätt bra.. Så din hund kommer att klara sig iaf
    Haha, sant..
  • SaramedM

pyret11 skrev 2009-01-01 15:03:47 följande:

jag skulle försöka få ut båda två barnet i famnen och hunden roppar man på.detta kom och tänka på vad det stod i aftonbladet idag om 2 åringen innebränd fy vad tänkte mamman med tar man inte ut sitt barn oxså blä hatar sånt folk som inte kan ta ut allt
    Vadå? Tror du mamman frivilligt lämnade kvar barnet?

Det kanske inte GICK att nå barnet? Det aknske var räddningstjänsten som fick ut de vuxna?
  • Leoella

Verkligen skrev 2009-01-01 15:04:16 följande:

Nej, för jag hade resonerat precis likadant. Då kan inte jag döma den personen,
    Döma har jag inte sagt. Jag frågade om du inte skulle känna ilska alls. Men tolkar det som att du säger nej som svar på just ilskefrågan. För mig är det obegripligt.
  • lollisen

VA!?!
    Du tror inte att mamman skuldbelägger sig till det oändliga för detta?? Herreguuud vad okänsligt skrivet...
    Hatar sånt folk som inte kan ta ut allt...?? Man kanske INTE KAN ta ut allt och alla liksom?? Nej, vad torr du? Att mamman lämnade kvar sitt lilla barn frivilligt?!!
    *morrar*

jag skulle försöka få ut båda två barnet i famnen och hunden roppar man på.detta kom och tänka på vad det stod i aftonbladet idag om 2 åringen innebränd fy vad tänkte mamman med tar man inte ut sitt barn oxså blä hatar sånt folk som inte kan ta ut allt
  • TyraPaloma

Verkligen , jag kan nästan lova att du skulle känna annorlunda om det verkligen hände.

• Leoella

fy vad tänkte mamman med tar man inte ut sitt barn oxså blä hatar sånt folk som inte kan ta ut allt
    Jösses! Så när du läser om ett barn som bränts inne så lägger du skulden på föräldern/föräldrarna?!!?
  • Verkligen
    Leoella skrev 2009-01-01 15:05:21 följande:
    Verkligen skrev 2009-01-01 15:04:16 följande: Döma har jag inte sagt. Jag frågade om du inte skulle känna ilska alls. Men tolkar det som att du säger nej som svar på just ilskefrågan. För mig är det obegripligt.
    Jag skulle känna vrede över att förlora mitt barn. Men jag skulle inte kunna vara arg för att nån annan valde at rädda det den personen älskar.
  • sebbeman

Barnet självklart det har ju hela livet framför sig....något annat hade varit väldigt korkat.

Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......