• Skehamn09

Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......

Du kan bara rädda en....Hunden har du haft länge och älskar innerligt...

Barnet känner du inte...du vet inte vems barn det är...Men det ser ut att vara runt 6 mån gammalt och det är en flicka.

Vem räddar du....??

Den du väljer bort brinner inne....Finns inga möjligheter att rädda båda...EN DÖR!
    Inga hjälteinsatser i världen hindrar det...

Jag hade räddat barnet utan att tveka...Skulle aldrig kunna leva med mig själv efter att ha bidragit till en bebis död.

• Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......
  • Centurion
    lollisen skrev 2009-01-01 15:47:20 följande:
    Jag har själv inte skrivit okvädesord till dem som tror sig skulle välja annorlunda i denna sjukt hemska situation som TS beskriver... Däremot har jag ifrågasatt, vilket är en otroligt stor skillnad..
    Så kanske det är men det var du som responderade på mitt inlägg. Du förstår antagligen hur jag menar?
    Welcome to walk a mile in my moccasines
  • Centurion
    mrs Elliott skrev 2009-01-01 15:46:38 följande:
    Förresten skulle jag rädda min hund...ja det var väl gräsligt.
    Ja mina djur står högt på min lista också.
  • lollisen

Om man ska hårddra det hela så att man skall kunna utesluta dubbelmoral, så ska man själv leva i misär för att kunna säga att man sympatiserar fullt ut.

För hur ska man annars kunna förklara för ett stackars svältande barn att man har el, internet, telefon etc lyx ISTÄLLET för att ge just detta barn de pengar man spenderar på dessa saker? Barnet som dör utan ens hjälp .. bara en tanke..

mrs Elliott skrev 2009-01-01 15:45:34 följande:

Svar på #276Man behöver inte leva i misär själv för att sympatisera med de som inte har det lika gott ställt som vi.Det vi kan göra är att använda de resurser vi är beviljade med att göra situationen bättre för behövande.Vi som har pengar har medlen att förändra,men inte genom att sitta i en koja och sympati lida.
  • mrs Elliott
    Svar på #283
    Jag är förundrad över de som däremot verkar tro att det skulle vara ett lätt val..Jag skulle nog rent instinktivt ta min hund ,men sen leva med helveteskval över vad jag gjort..men ändock.Jag gillar min hund..skjut mig.
    Centurion skrev 2009-01-01 15:49:23 följande:
    Ja mina djur står högt på min lista också.
  • Centurion
    lollisen skrev 2009-01-01 15:50:30 följande:
    Om man ska hårddra det hela så att man skall kunna utesluta dubbelmoral, så ska man själv leva i misär för att kunna säga att man sympatiserar fullt ut. För hur ska man annars kunna förklara för ett stackars svältande barn att man har el, internet, telefon etc lyx ISTÄLLET för att ge just detta barn de pengar man spenderar på dessa saker? Barnet som dör utan ens hjälp .. bara en tanke.. mrs Elliott skrev 2009-01-01 15:45:34 följande:
    Just precis. Har man rätt att döma andra tycker du? Vilket är värre egentligen?
  • lollisen

Well, inte fullt ut eftersom varken världen eller männoskors åsikter är svart/ vit..
    Att göra den jämförelsen du gjorde är hård och inte ens rättvis, enligt mitt tycke då..

Centurion skrev 2009-01-01 15:48:29 följande:
    Så kanske det är men det var du som responderade på mitt inlägg. Du förstår antagligen hur jag menar?
  • lollisen

Nej, men jag hade glämt bort PRECIS ALLT det där OM jag skulle fått reda på att en annan människa valt ett djur framför mitt barn!

Jag hade glömt bort all den kärlek jag byggt upp för mänskligheten totalt.. Japp, så hade det nog lbivit för min del iallafall.

Centurion skrev 2009-01-01 15:53:04 följande:
    Just precis. Har man rätt att döma andra tycker du? Vilket är värre egentligen?
  • Centurion
    lollisen skrev 2009-01-01 15:53:52 följande:
    Well, inte fullt ut eftersom varken världen eller männoskors åsikter är svart/ vit.. Att göra den jämförelsen du gjorde är hård och inte ens rättvis, enligt mitt tycke då..
    Inte rättvis? Vad tycker du är rättvist undrar jag då? Är det inte verkligheten hur tragisk den än synes vara?
  • lollisen

Usch, nu är jag väääldigt OT.. ber om usräkt för detta och skall således dra mig ur tråden..

Ha det bra alles!

Lev väl!

• Centurion
    mrs Elliott skrev 2009-01-01 15:52:53 följande:
    Svar på #283Jag är förundrad över de som däremot verkar tro att det skulle vara ett lätt val..Jag skulle nog rent instinktivt ta min hund ,men sen leva med helveteskval över vad jag gjort..men ändock.Jag gillar min hund..skjut mig.
    Mm det är lätt att tro att man vet vad man skulle göra, jag kan anta men jag hoppas att jag någonsin slipper uppleva det scenariot.
Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......