• Skehamn09

Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......

Du kan bara rädda en....Hunden har du haft länge och älskar innerligt...

Barnet känner du inte...du vet inte vems barn det är...Men det ser ut att vara runt 6 mån gammalt och det är en flicka.

Vem räddar du....??

Den du väljer bort brinner inne....Finns inga möjligheter att rädda båda...EN DÖR!
    Inga hjälteinsatser i världen hindrar det...

Jag hade räddat barnet utan att tveka...Skulle aldrig kunna leva med mig själv efter att ha bidragit till en bebis död.

• Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......
  • lillymore

bebisen skulle jag ta - ingen tvekan om det fastän jag har hundar själv. Skulle någon annan va tvungen att välja mellan mitt barn och sin hund så vill jag ju att dom väljer mitt barn...

• Thaleia

Skulle aldrig tveka! Barnet så klart! Det är bara att sätta sig in i om det var ngn annan som stod i valet och kvalet att välja mellan mitt barn och en hund. Då vill jag ju att man väljer mitt barn.
    Jag anser nog inte att man har alla fåglar i boet om man, när det verkligen  gäller, (det är en sak att påstå det här på FL och om man nu verkligen skulle stå inför det här valet) väljer hunden framför barnet.

• Lindispindis84

LindaRebecka: Ja, det tycker jag.
    Jag förstår inte vad man uppnår med att inte rädda en pedofil, han har ju ändå begått de brott han gjort. Bättre att sätta honom i fängelse istället. Att inte rädda honom hjälper ju knappast de barnen som redan har blivit utsatta. Det går inte att göra ogjort, hur arg och hatisk man än må vara mot pedofilen.
    Att ta det beslutet att INTE rädda en annan människas liv, vad den än har gjort eller är för person.. om man aktivt tar det beslutet - det är mord. Tycker jag.

Men den här tråden handlar inte om huruvida man skulle vilja rädda en pedofil, så håll dig till ämnet istället. Och jag ber om ursäkt för detta OT-inlägg.

• Leoella
    enlitenbitkaka skrev 2009-01-01 20:01:19 följande:
    Är med dig till 110% där. Jag skulle i ovanstående situation rädda min hund, men samtidigt skulle jag gladeligen riskera mitt eget liv för att rädda en bebis, en annan vuxen, en annan hund.....
    Du skulle välja hunden? Men du skulle lätt riskera ditt liv för att rädda en bebis? Så din hunds liv är mer värt än ditt eget liv för dig?
  • mrs Elliott

En sån här tråd är summan av kardemumman av FL...
    Ska man skratta eller gråta?

• VinceNight

skåne tjej skrev 2009-01-01 23:53:42 följande:

Håller med dig clarissa83, börjar bli lite tjatigt nu. Jag hade iaf räddat min hund tveklöst. min åsikt vilket jag står för!
    då räddar vi våra små voffsingar istället för ditt barn, bra då vet vi
  • enlitenbitkaka

Ja. Varför skulle det vara så svårt att förstå?

Leoella skrev 2009-01-02 21:34:12 följande:
    Du skulle välja hunden? Men du skulle lätt riskera ditt liv för att rädda en bebis? Så din hunds liv är mer värt än ditt eget liv för dig?
    Vill du kika in hos mig? Hojta till så fixar jag det :)
  • Leoella
    enlitenbitkaka skrev 2009-01-03 16:15:12 följande:
    Ja. Varför skulle det vara så svårt att förstå?
    Ja, varför... därför att jag helt enkelt inte förstår ett sånt resonemang.
  • enlitenbitkaka

Att jag skulle riskera livet för ett djur?

Leoella skrev 2009-01-04 14:20:35 följande:
    Ja, varför... därför att jag helt enkelt inte förstår ett sånt resonemang.
    Vill du kika in hos mig? Hojta till så fixar jag det :)
Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......